2017-06-04, 15:43
Medlem
Troians avatar
Verkar som att det är i det närmaste tveklöst att det rör sig om ett brott.

Citat:
– Att hon bragts om livet finns det inga tveksamheter om, säger kriminalkommissarie Jonny Thomann.

http://nwt.se/karlstad/2017/06/04/anhoriga-hittade-25-ariga-kvinnan

Att exet vad vi vet ännu inte gripits är nog en indikation på att det inte är han.

Nätdejt?
Citera
2017-06-04, 15:53
Medlem
Tuxxas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 730221
Har hennes Instagram lagts ner? Kommer inte åt kropps_positiv längre.

Ja, Den hon hade kontot tillsammans med gick i morse (tidigt i förmiddags) ut med att hon inte ville driva kontot själv då tanken var att de skulle göra det tillsammans. Strax efter det var kontot borta.
Citera
2017-06-04, 16:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Verkar som att det är i det närmaste tveklöst att det rör sig om ett brott.

http://nwt.se/karlstad/2017/06/04/anhoriga-hittade-25-ariga-kvinnan

Att exet vad vi vet ännu inte gripits är nog en indikation på att det inte är han.

Nätdejt?

Svårt att tro att det skulle vara en nätdejt/ny bekantskap. Hon mådde ganska dåligt och hade fullt sjå med att hålla sig över vattenytan och var inte riktigt i något dejting-stadie. Jag skulle snarare tro utan tvekan att det är någon hon redan kände. Kanske fick hon ett återfall på fredagskvällen och ringde upp någon gammal vän från tiden hon höll på med droger? Eller så har hon haft besök av någon vän som var påverkad, och som flippat utan att hon nödvändigtvis behövt vara onykter i sammanhanget. Konstigt att grannen vägg i vägg säger att hon inte hört något alls.
Citera
2017-06-04, 16:30
Medlem
Svartsjuk ex(?)flickvän ?
Vad heter människan hon hade instagramkonto tillsammans med ?
Citera
2017-06-04, 16:32
Medlem
eight8t8s avatar
Var hon adopterad från Polen? Hon skriver i ett gammalt inlägg på fejjan om sin mamma,pappa,farmor och syster i Polen iaf.
Citera
2017-06-04, 16:33
Medlem
När det handlar mord eller dråp finns det tydliga indikationer på våld och skador,detta är polisen väldigt tyst om inte mer än att dom utreder för mord.

Något säger mig att polisen har hittat tydliga tecken på detta i form av skador och våld mot kroppen.
Citera
2017-06-04, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tuxxa
Ja, Den hon hade kontot tillsammans med gick i morse (tidigt i förmiddags) ut med att hon inte ville driva kontot själv då tanken var att de skulle göra det tillsammans. Strax efter det var kontot borta.

Någon halvtimme efter överstående, skrev kompisen även att hon kommer radera instagram-kontot då dess namn spridit sig till flashback, gnällde lite över att det inte är okej och att de kallades "äckliga feminister" & att hon tänkt ha uppe kontot men pga av det kommer radera. Någon halvtimme senare raderade hon kontot och gjorde sin privata instagram stängd.

Vilket ärligt gör mig förbannad. Förstår att kompisen befinner sig i ett känsligt läge, men! När vi inte vet vem som är gärningsman, är det så himla dumt att radera kontot. Kan ju vara så att inläggen där AA skriver om L*nus, hade kunnat användas som bevis, ifall det är han som är skyldig och nu har kompisen raderat alla bevis. Lagom smart.
Senast redigerad av wariatka 2017-06-04 kl. 17:17. Anledning: stavning
Citera
2017-06-04, 17:12
Medlem
vindsus86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bullmamman84
Svartsjuk ex(?)flickvän ?
Vad heter människan hon hade instagramkonto tillsammans med ?

Jag tycker att hon skall få sörja ifred. Hon verkar för det första vara gift och för det andra så gick deras "Instagram-samarbete" ut på att boosta sig själv, varandra och andra. Hade A**a problem i sitt liv så tror jag inte att de kom från det hållet.
Citera
2017-06-04, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wariatka
Någon halvtimme efter överstående, skrev kompisen även att hon kommer radera instagram-kontot då dess namn spridit sig till flashback, gnällde lite över att det inte är okej och att de kallades "äckliga feminister" & att hon tänkt ha uppe kontot men pga av det kommer radera. Någon halvtimme senare raderade hon kontot och gjorde sin privata instagram stängd.

Vilket ärligt gör mig förbannad. Förstår att kompisen befinner sig i ett känsligt läge, men! När vi inte vet vem som är gärningsman, är det så himla dumt att radera kontot. Kan ju vara så att inläggen där Anna skriver om Linus, hade kunnat användas som bevis, ifall det är han som är skyldig och nu har kompisen raderat alla bevis. Lagom smart.

Och du tror inte polisen har kompetens nog att kunna gå igenom det stängda instagramkontot, eller?
Citera
2017-06-04, 17:18
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av betzyy
Hon hade två katter. Och de var hela hennes liv. Jag har försökt ta reda på vart dom är men får inte tag i nån

Jag antar att du som nära vän träffat katterna. Hur var de i skick, med tanke på sin matte med de problemen hon hade, psykiskt och drogrelaterat?

Hoppas hon kunde klara av att sköta dom bra. Vissa personer ska verkligen inte ha husdjur..
Citera
2017-06-04, 17:19
Medlem
vindsus86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wariatka

Vilket ärligt gör mig förbannad. Förstår att kompisen befinner sig i ett känsligt läge, men! När vi inte vet vem som är gärningsman, är det så himla dumt att radera kontot. Kan ju vara så att inläggen där Anna skriver om Linus, hade kunnat användas som bevis, ifall det är han som är skyldig och nu har kompisen raderat alla bevis. Lagom smart.

Jag förstår henne. Med tanke på vad vissa skriver öppet här och säkert på andra sidor också så vill jag nog inte ens veta vad för sorts meddelanden hon har fått ta emot privat det senaste dygnet.

Vill polisen ha tag på de inläggen så går det säkert även om kontot är inaktiverat.
Citera
2017-06-04, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av diurnalis
Och du tror inte polisen har kompetens nog att kunna gå igenom det stängda instagramkontot, eller?

När man raderar ett instagram-konto, tas alla filer bort permanent (källa: deras egna användningsvillkor.) Man kan säkerligen finna samma bilder i hennes mobil, men bildtexterna är en annan fråga. Kan som du, inte ge ett rakt och självklart svar på frågan, ifall de går att återställa eller inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in