2017-06-04, 15:37
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brokigare
Så du tror att ordern var "Skjut ner".
Varför lyddes inte den ordern då?

Själv är jag övertygad om att ordern var det motsatta.

Så du tror att Cheney och en förvirrad springschas diskuterade en stand down order inför öppen ridå, och att Cheney efteråt ändrat sig och sagt att han egentligen gav order om att skjuta ner plan som inte svarade?

Edit: en tanke kan förstås vara att det gällde en stand down i avvaktan på att Bush skulle godkänna shootdown-ordern.

Om det var en false flag som du verkar tro så måste ju Cheney varit oerhört klumpig då.. märkligt att inte fler råkat prata bredvid mun på 16 år..

PS: Hur går det filmen och de italienska högdjuren???
Senast redigerad av SnakePlisssken 2017-06-04 kl. 15:40.
Citera
2017-06-04, 15:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Så du tror att Cheney och en förvirrad springschas diskuterade en stand down order inför öppen ridå, och att Cheney efteråt ändrat sig och sagt att han egentligen gav order om att skjuta mer plan som inte svarade?

Om det var en false flag som du verkar tro så måste ju Cheney varit oerhört klumpig då.. märkligt att inte fler råkat prata bredvid mun på 16 år..
Jag inte bara tror, jag är helt övertygad.
Annars skulle planet varit skjutet i småbitar redan 10 mil från Vita Huset.
Citera
2017-06-04, 15:42
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Jag inte bara tror, jag är helt övertygad.
Annars skulle planet varit skjutet i småbitar redan 10 mil från Vita Huset.

Hur då? Av vem? Med vad?
Hade Bush gett klartecken att skjuta ner civila plan vid denna tid?

Se gärna även min Edit till inlägget du besvarade.
Citera
2017-06-04, 15:57
Bannlyst
Citat:
Hur då? Av vem? Med vad?
Hade Bush gett klartecken att skjuta ner civila plan vid denna tid?

Se gärna även min Edit till inlägget du besvarade.
Pentagon har en ganska vid gräns som inget flygplan med bl a transpondern avstäng får passera.
Då skjuts det ner av missilförsvaret.
Citera
2017-06-04, 16:04
Medlem
Citat:
Så du tror att Cheney och en förvirrad springschas diskuterade en stand down order inför öppen ridå, och att Cheney efteråt ändrat sig och sagt att han egentligen gav order om att skjuta ner plan som inte svarade?

Edit: en tanke kan förstås vara att det gällde en stand down i avvaktan på att Bush skulle godkänna shootdown-ordern.

PS: Hur går det filmen och de italienska högdjuren???

Filmen verkar inte vara så intressant längre...
Citera
2017-06-04, 16:13
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Pentagon har en ganska vid gräns som inget flygplan med bl a transpondern avstäng får passera.
Då skjuts det ner av missilförsvaret.

OJ det var intressant!! Ska bli ÄNNU intressantare att se källan på det förstås..

Hur förklarar du detta?
Citat:
“For the first time since the Cuban missile crisis almost 40 years ago, armed missile launchers will be protecting the nation’s capital by day’s end Tuesday — a precaution that comes amid a heightened alert status on the eve of the one-year anniversary of the September 11 attacks.”

“The Pentagon says for “security and deterrent” reason it will not discuss the exact location of the air defense sites, but one Army Avenger missile system can be seen outside the Pentagon.”
http://edition.cnn.com/2002/US/09/10/ar911.air.defense/
Citera
2017-06-04, 16:16
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DanielDO

Nä, men den har väl aldrig varit intressant egentligen :-)
Citera
2017-06-04, 16:27
Bannlyst
Citat:
OJ det var intressant!! Ska bli ÄNNU intressantare att se källan på det förstås..

Hur förklarar du detta?

Det är väl ingen hemlighet att Pentagon har, och hade, ett missilförsvar?
Citera
2017-06-04, 16:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DanielDO
Vilken film?
Citera
2017-06-04, 16:37
Bannlyst
Citat:

Hur förklarar du detta?

Citat:
Det är väl ingen hemlighet att Pentagon har, och hade, ett missilförsvar?
40:00 hör du hur dom diskuterar missilerna.
https://m.youtube.com/watch?v=8DOnAn_PX6M
Citera
2017-06-04, 16:52
Avstängd
Citat:
FBI skulle mycket riktigt varit högre upp om det gällde ett federalt brott, men Bush gick redan dag 1 ut och klassificerade attacken som en "Act of War".
Då behövs egentligen varken brottsplatsutredning eller FBI. Så om du fortfarande anser att FBI stod över Giuliani i detta år du förklara varför.
Jo, den "krigsförklaringen" är givetvis förutsättningen för resten av mörkläggningen, men:

1. Hur kan Bush "klassificera" en händelse som en "act of war" när han i så fall bevisligen i det skedet inte kunde veta vilken stat som i så fall begått samma "act of war"?

2. Vad är det som utesluter att händelsen hanteras som en klassisk brottsutredning OCH en "act of war"?

3. Det har ju i decennier även pågått ett "war on drugs." Förs det kriget enligt samma logik och formella riktlinjer som det här nya "war on terror" och om inte, vad är skillnaden och varför?

Citat:
FBI har släppt delar av Penttbom-utredningen men om du önskar ytterligare material finns det möjligheten att begära det via en FOIA.
Jo, jag känner till det, men min fråga var hur FBI kunde göra en formell och uttömmande brottsplatsutredning när man samtidigt inte ansvarade för själva brottsplatsen.

Har du någon idé här?

Citat:
Man sålde inte allt stål, exempelvis sparades 1944 ståldelar av The Port Authority.
Och enligt vilka väl beprövade och relevanta kriterier sparades dessa "ståldelar", menar du?

Citat:
Dessa hölls inlåsta i en hangar under många år som del av utredningen,
Är det hangaren på JFK AirPort du tänker på här? Vad jag förstår så undersöktes inget av det stålet av NIST. Vet du någon annan officiell utredning som undersökte de bitarna för spår av CD?

Citat:
men därefter skänktes det mesta bort till olika myndigheter och institutioner som önskade reliker från attacken. Det var bara att ansöka, och om du hör av dig till mottagarna (de finns främst i USA men även spridda över hela världen) så kan du säkert hitta någon som hjälper dig att skrapa av en liten färglagda för analys.

Här finns en karta där 681 av mottagarna registrerat sig:
https://registries.911memorial.org/#/memorials
Klicka på "list view" så ser du direkt vilka som har stål från wtc:
https://registries.911memorial.org/#/memorials/list/boxn=41.611453901845636&boxe=-70.98276802158315&boxs=31.57399058870777&boxw=-85.81431099033315

Tycker du det låter som om man försöker hemlighålla materialet från analys får du allt förklara varför.
Annars är ju det här lite det som är poängen:

1. Forsla bort och hugg upp allt stål så fort som möjligt.

2. Sälj det direkt som skrot för recycling så fort som möjligt, trots att det inte finns några rationella eller ekonomiska skäl till att göra det.

3. Testa inget av den mikroskopiska mängd upphugget stål som trots det finns sparat, med gängse och väl beprövade metoder för tecken på CD.

4. Använd en ny och obeprövad metod endast på det mycket lilla antal stålbitar som bevisligen kan knytas till platsen för impact och ignorera resten av stålet som irrelevant.

5. Sprid sedan resten av det sparade stålet för vinden och omöjliggör därmed framtida försök att genomföra det som skulle gjorts direkt. En systematisk grundlig genomgång av rasmassorna för tecken på CD.

Citat:
Nej det handlar givetvis om hemlig kod som jag kommunicerar med rymdödlorna och Judy Woods som egentligen låg bakom WTC-attacken.
Ja, antingen det eller så låtsas du vara lite 'hemlig' för att det du skriver ska bli mer intressant.

Jag tror ju mer på det senare. Sluta med det.
Citera
2017-06-04, 16:54
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
40:00 hör du hur dom diskuterar missilerna.
https://m.youtube.com/watch?v=8DOnAn_PX6M

Du vet väl att secret service inte är FBI och att Vita huset inte är Pentagon?
Din film är för övrigt ett hopklipp av en massa kommentarer från folk som vi inte har en aning om vilka de är, vad de pratar i för sammanhang och när de pratar - det blir helt meningslöst.

Nu vill jag se en källa på ditt påstående att Pentagon hade ett missilförsvar, att Pentagon har en ganska vid gräns som inget flygplan med bl a transpondern avstäng får passera. och att det då skjuts det ner av missilförsvaret.

För det är väl inte bara påståenden du dragit ur röven?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in