Citat:
Ursprungligen postat av
SnakePlisssken
FBI skulle mycket riktigt varit högre upp om det gällde ett federalt brott, men Bush gick redan dag 1 ut och klassificerade attacken som en "Act of War".
Då behövs egentligen varken brottsplatsutredning eller FBI. Så om du fortfarande anser att FBI stod över Giuliani i detta år du förklara varför.
Jo, den "krigsförklaringen" är givetvis förutsättningen för resten av mörkläggningen, men:
1. Hur kan Bush "klassificera" en händelse som en "act of war" när han i så fall bevisligen i det skedet inte kunde veta vilken stat som i så fall begått samma "act of war"?
2. Vad är det som utesluter att händelsen hanteras som en klassisk brottsutredning OCH en "act of war"?
3. Det har ju i decennier även pågått ett "war on drugs." Förs det kriget enligt samma logik och formella riktlinjer som det här nya "war on terror" och om inte, vad är skillnaden och varför?
Citat:
FBI har släppt delar av Penttbom-utredningen men om du önskar ytterligare material finns det möjligheten att begära det via en FOIA.
Jo, jag känner till det, men min fråga var hur FBI kunde göra en formell och uttömmande brottsplatsutredning när man samtidigt inte ansvarade för själva brottsplatsen.
Har du någon idé här?
Citat:
Man sålde inte allt stål, exempelvis sparades 1944 ståldelar av The Port Authority.
Och enligt vilka väl beprövade och relevanta kriterier sparades dessa "ståldelar", menar du?
Citat:
Dessa hölls inlåsta i en hangar under många år som del av utredningen,
Är det hangaren på JFK AirPort du tänker på här? Vad jag förstår så undersöktes inget av det stålet av NIST. Vet du någon annan officiell utredning som undersökte de bitarna för spår av CD?
Citat:
men därefter skänktes det mesta bort till olika myndigheter och institutioner som önskade reliker från attacken. Det var bara att ansöka, och om du hör av dig till mottagarna (de finns främst i USA men även spridda över hela världen) så kan du säkert hitta någon som hjälper dig att skrapa av en liten färglagda för analys.
Här finns en karta där 681 av mottagarna registrerat sig:
https://registries.911memorial.org/#/memorials
Klicka på "list view" så ser du direkt vilka som har stål från wtc:
https://registries.911memorial.org/#/memorials/list/boxn=41.611453901845636&boxe=-70.98276802158315&boxs=31.57399058870777&boxw=-85.81431099033315
Tycker du det låter som om man försöker hemlighålla materialet från analys får du allt förklara varför.
Annars är ju det här lite det som är poängen:
1. Forsla bort och hugg upp allt stål så fort som möjligt.
2. Sälj det direkt som skrot för recycling så fort som möjligt, trots att det inte finns några rationella eller ekonomiska skäl till att göra det.
3. Testa inget av den mikroskopiska mängd upphugget stål som trots det finns sparat, med gängse och väl beprövade metoder för tecken på CD.
4. Använd en ny och obeprövad metod endast på det mycket lilla antal stålbitar som bevisligen kan knytas till platsen för impact och ignorera resten av stålet som irrelevant.
5. Sprid sedan resten av det sparade stålet för vinden och omöjliggör därmed framtida försök att genomföra det som skulle gjorts direkt. En systematisk grundlig genomgång av rasmassorna för tecken på CD.
Citat:
Nej det handlar givetvis om hemlig kod som jag kommunicerar med rymdödlorna och Judy Woods som egentligen låg bakom WTC-attacken.
Ja, antingen det eller så låtsas du vara lite 'hemlig' för att det du skriver ska bli mer intressant.
Jag tror ju mer på det senare. Sluta med det.