2017-06-04, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Kan det ha något att göra med att ämnet i princip är tabu att debattera offentligt i flertalet väst-länder?

Förutom just i det frispråkiga och öppna Italien? Det enda land i Europa där man kan debattera offentligt och således sådana avslöjande filmer får utrymme! Nej, det är ju sant. Övriga länder i Europa (speciellt i Norden) har ju brutal censur när det kommer till yttrandefrihet. Sorry, tänkte inte på det!

Tillägg: Jag kan nog inte hålla med om att den här tråden representerar hela Europa.
Citera
2017-06-04, 14:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DanielDO
Nu var ju dealen att jag skulle svara på detta när du förklarat varför filmen inte fått större spridning än att ha lyckats debatteras i ett av Europas 44 länder. Och som senare blev att den övertygat en (1) av Europas före detta och nuvarande ministrar. Men det har du ju inte gjort.

Men, för att göra dig glad, och för att komma med ett motsvarande svar jag fick av dig: Vad tror du Sveriges nuvarande ÖB Micael Bydén hade svarat om Stefan Löfven beordrat honom att skjuta ned flygplan över Borås?

Inte mycket till svar va? Men exakt ett sådant jag fick av dig.
Eftersom du uppenbarligen inte sett filmen och uppenbarligen inte har en aning om vad Mineta sa, så säger vi så.
Ha det så bra.
Citera
2017-06-04, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brokigare
Eftersom du uppenbarligen inte sett filmen och uppenbarligen inte har en aning om vad Mineta sa, så säger vi så.
Ha det så bra.

Jo, jag har ju redan lovat att jag sett den och lovat att ge dig svar på din fråga när du övertygat mig om varför filmen inte är mer vedertagen som bevis över Europa. Men eftersom du inte lyckats med detta får du ju inget svar heller.Och detta, för att använda dina egna ord, eftersom du uppenbarligen inte har en aning.

Ha det fint!
Citera
2017-06-04, 14:48
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av DanielDO
Förutom just i det frispråkiga och öppna Italien? Det enda land i Europa där man kan debattera offentligt och således sådana avslöjande filmer får utrymme! Nej, det är ju sant. Övriga länder i Europa (speciellt i Norden) har ju brutal censur när det kommer till yttrandefrihet. Sorry, tänkte inte på det!
Eller så beror det kanske på att Italien in på skinnet fått lära sig vad amerikansk false flag och Strategy of Tension innebär för ett lands demokratiska institutioner och fria opinionsbildning.

Citat:
Tillägg: Jag kan nog inte hålla med om att den här tråden representerar hela Europa.
Andelen ad hominem per kvadratmeter är en god indikation på att ämnet inte är tillåtet att diskutera rationellt och med ett öppet sinne. Och ja, den är en god illustration på vad som väntar den som publikt ens vågar tänka tanken att 9/11 var något annat än det USA's propaganda har hamrat ut de senaste ca 15 åren.

Därav min anonymitet.
Citera
2017-06-04, 14:50
Medlem
Citat:
Eller så beror det kanske på att Italien in på skinnet fått lära sig vad amerikansk false flag och Strategy of Tension innebär för ett lands demokratiska institutioner och fria opinionsbildning.

Andelen ad hominem per kvadratmeter är en god indikation på att ämnet inte är tillåtet att diskutera rationellt och med ett öppet sinne. Och ja, den är en god illustration på vad som väntar den som publikt ens vågar tänka tanken att 9/11 var något annat än det USA's propaganda har hamrat ut de senaste ca 15 åren.

Därav min anonymitet.

Jag förstår vad du menar. Men jag å andra sidan är övertygad om att Italien inte är det enda landet som vågar ifrågasätta USA.

Och jag håller inte heller med om att flashback är en god illustration av åsiktsfriheten i Europa. Men, man kan ju tycka olika!
Citera
2017-06-04, 14:54
Bannlyst
Citat:

Därav min anonymitet.
Medhåll till 100 procent!
Jag skulle aldrig säga det jag skriver här offentligt.
Och det beror inte på att jag är rädd för vad min omgivning ska tycka.
Jag är rädd för helt andra saker.
Citera
2017-06-04, 15:03
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Blandat ihop vilken tid?
Frågan gäller vilken order som diskuterades, och det vet du ju mycket väl.

Mineta erkänner att han kan ha blandat ihop tiden för när ordern att skjuta ner misstänkt kapade plan gavs. I sånt fall faller hela argumentationen i filmen..
Citera
2017-06-04, 15:05
Medlem
Citat:
Medhåll till 100 procent!
Jag skulle aldrig säga det jag skriver här offentligt.
Och det beror inte på att jag är rädd för vad min omgivning ska tycka.
Jag är rädd för helt andra saker.

Nej jag tänka mig att du vill hålla dig anonym. Du har ju fått mig att kasta bort 5 timmar av mitt liv på en film där du sedan inte följde upp din del av överenskommelsen.
Citera
2017-06-04, 15:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Mineta erkänner att han kan ha blandat ihop tiden för när ordern att skjuta ner misstänkt kapade plan gavs. I sånt fall faller hela argumentationen i filmen..
Nej nu har du blandat ihop det.
Ingen vet vad det var för order han hörde diskuteras.
Citera
2017-06-04, 15:13
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Nej nu har du blandat ihop det.
Ingen vet vad det var för order han hörde diskuteras.

Jag vet att Mineta sa att han inte specifikt visste vad ordern gällde (till kommissionen), men tror du själv det kan ha gällt något annat? Det har ju tidigare diskuterats att Cheney vid ungefär denna tidpunkt ville ge en shootdown order - vilken senare även godkändes av presidenten (Cheney hade inte befogenhet att ge ordern själv).

Men visst, om du tror det var en pizzabeställning de diskuterade så kanske vi bara kan lämna det därhän..
Citera
2017-06-04, 15:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Jag vet att Mineta sa att han inte specifikt visste vad ordern gällde (till kommissionen), men tror du själv det kan ha gällt något annat? Det har ju tidigare diskuterats att Cheney vid ungefär denna tidpunkt ville ge en shootdown order - vilken senare även godkändes av presidenten (Cheney hade inte befogenhet att ge ordern själv).

Men visst, om du tror det var en pizzabeställning de diskuterade så kanske vi bara kan lämna det därhän..
Så du tror att ordern var "Skjut ner".
Varför lyddes inte den ordern då?

Själv är jag övertygad om att ordern var det motsatta.
Citera
2017-06-04, 15:23
Bannlyst
Om vicepresidenten får kontinuerliga rapporter om hur långt bort planet befinner sig och frågan om "the order still stands?" när planet bara är några km från Vita Huset, och han svarar "Of course it still stands!" så tolkar jag det som en "stand down".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in