2017-06-03, 16:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Sopaplayer
Har ni tänkt på att det i merparten av alla sådana här hjärndöda uttalanden är en kvinna som står bakom?

Det är oftast kvinnor som självhatar, kvinnor som hatar sitt eget land pga skuldkänslor (skuldkänslor i sig är också typiskt kvinnligt) och kvinnor som agerar på känslor istället för logik och förnuft.

Det är alltid samma sak. Det här är ett kvinnoproblem, snarare än ett ideologiskt stolpskott.
Problematiken ligger i att kvinnor lyfts fram i media, att kvinnor vallas in på chefspositioner och att kvinnor har oproportionerlig makt i västvärlden i allmänhet och i Sverige i synnerhet. Den här typen av bittra självhatande stollar har alltid existerat men när de bara stod hemma och var sura i köket samtidigt som de lagade mat åt maken och snöt barn så var det inget problem. Det är när de här galningarna får rösträtt och exekutiv makt och dessutom lyfts upp i massmedia som deras vansinne blir en fara inte bara för dem själva utan även för demokratin.

Det är inte en slump att västvärlden har störtdykt mot avgrunden under de senaste sjuttio åren samtidigt som veritabla u-länder som har betydligt mer patriarkala styrelseskick knappar in. Den kvinnliga rösträtten och frigörelsen har inverkat skadligt på väst. Det måste man vara blind för att inte se, alternativt ohederlig för att inte erkänna.

Det är dags att se över kvinnors position i samhället. Det är tydligt att de inte klarar av att hantera den makt de alldeles för snabbt har fått sig till skänks.
Citera
2017-06-03, 16:36
Medlem
FnurrHas avatar
Finns det någon vettig själ som "firar" nationaldagen på annat sätt än att den är en ledig dag?
I så fall, vad gör ni för annorlunda denna dag?
Citera
2017-06-03, 18:36
Medlem
ImMcGyverLOLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saccard
Problematiken ligger i att kvinnor lyfts fram i media, att kvinnor vallas in på chefspositioner och att kvinnor har oproportionerlig makt i västvärlden i allmänhet och i Sverige i synnerhet. Den här typen av bittra självhatande stollar har alltid existerat men när de bara stod hemma och var sura i köket samtidigt som de lagade mat åt maken och snöt barn så var det inget problem. Det är när de här galningarna får rösträtt och exekutiv makt och dessutom lyfts upp i massmedia som deras vansinne blir en fara inte bara för dem själva utan även för demokratin.

Det är inte en slump att västvärlden har störtdykt mot avgrunden under de senaste sjuttio åren samtidigt som veritabla u-länder som har betydligt mer patriarkala styrelseskick knappar in. Den kvinnliga rösträtten och frigörelsen har inverkat skadligt på väst. Det måste man vara blind för att inte se, alternativt ohederlig för att inte erkänna.

Det är dags att se över kvinnors position i samhället. Det är tydligt att de inte klarar av att hantera den makt de alldeles för snabbt har fått sig till skänks.
Nu tänker jag inte kommentera lejonparten av det där misogyna tramset men "oproportionerlig makt" är ju intressant med tanke på att strax över hälften av alla människor är kvinnor men långt under, hur långt under vet jag inte, men det är långt, hälften har någon maktposition alls. Skulle det vara proportionellt skulle det ju vara varannan damernas genomgående.
Citera
2017-06-03, 20:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ImMcGyverLOL
Nu tänker jag inte kommentera lejonparten av det där misogyna tramset men "oproportionerlig makt" är ju intressant med tanke på att strax över hälften av alla människor är kvinnor men långt under, hur långt under vet jag inte, men det är långt, hälften har någon maktposition alls. Skulle det vara proportionellt skulle det ju vara varannan damernas genomgående.
Fast det där är ju bara trams rakt igenom. Hanrejar som du brukar hävda avsaknaden av kvinnor i ASEAs styrelse och hur vitt och manligt exempelvis börsen är men ni brukar ignorera att kommunerna, utbildningsväsendet, sjukvården, i stort sett alla myndigheter, i stort sett alla massmedier och så vidare fullständigt svämmar över av kvinnor och då framförallt i ledande position. Kvinnor har kvoterats in i hela den delen av samhället som påverkar sådana som dig och mig direkt. Att peka på att bolagsstyrelser i en helt annan del av samhället är rena gubbrörorna är inget annat än halmgubbar när man sedan inser att i stort sett alla chefer, lärarinnor, journalister, myndigheter och kommunalpolitiker i ens närområde är kvinnor.

Jag vet inte om du är en feminismens nyttiga idiot eller om du har en bakomliggande agenda för att ifrågasätta detta, men ta dig en titt i samhället utan dina ideologiska glasögon på dig och återkom när du har räknat lite på vilken inverkan kvinnor har på dig, dina barn, din lön, din framtid, din bild av samhället, dina demokratiska förutsättningar och din vård.
Citera
2017-06-04, 07:51
Bannlyst
Vem bry sej vad den där stalinisthäxan tycker. Det är skam att Sverige inte klar av rensa samhället på illegala människor, har man inte 100% korrekta asyl skäl så skall man deporteras, så jävla svårt kan det väl inte vara.
Citera
2017-06-04, 07:53
Medlem
Det är okej. Jag kan fira dubbelt på hennes vägnar.
Citera
2017-06-04, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rhesus-Minus
Att vara landsförrädare, folkförrädare, efterbliven, debil och allmänt avskyvärd är i dag mainstream. Hon är väldigt långt ifrån att vara ensam, min uppskattning är att åtminstone 20% av befolkningen i någon form kan sägas tillhöra denna grupp.

Och en av slump så det inte långt ifrån vad Annie Rööv, DieselÅsa och VPKs väljare kommer upp i.

Exakt.

Som vanligt missar merparten av trådskribenterna huvudpoängen.

Huruvida Kristina Lindquist är en aktiv landsförrädare/samhällsomstörtande element alternativt bara en psyksjuk människa är helt ointressant. Inte heller är det egentligen intressant att hon har en framstående position på den dominerande dagstidningen i Sverige.

I vilken större population som helst, finner man människor som Lindquist. Något ovanligt är det dock att sådana som hon befordras till den positionen som hon har blivit men det är inte otänktbart av flera olika skäl (som jag lämnar till läsarna att fundera över).

Det som är intressant är i vilken extrem utsträckning Sverige och svenska folket är dompterade alternativt aktivt självdestruktiva (eller mentalt handikappade för att parafrasera Reinfeldt).

I vilket annat normalt land somhelst skulle ett dylikt utspel mötas av massiva prenumerationsuppsägningar och avsky hos gemene man. Detta hade inneburit konsekvenser för personer som Lindquist livkäl för personer som Wolodarski. Detta händer dock inte i Sverige vilket innebär att prenumeranterna (befolkningen) accepterar Lindquist argumentation (återigen, detta kan bero på flera olika anledningar).

Och det är detta som är det som är pudelns kärna. Att det finns rubbade människor som Lindquist är inte förvånande.

Det som är förvånande är att ett helt folk är lika rubbat som Lindquist.
Citera
2017-06-04, 23:34
Medlem
Rhesus-Minuss avatar
Vi är hyfsat överens om detta, men jag ska ge min bild, Rhesus-style...
Citat:
Ursprungligen postat av jketzetera

Huruvida Kristina Lindquist är en aktiv landsförrädare/samhällsomstörtande element alternativt bara en psyksjuk människa är helt ointressant. Inte heller är det egentligen intressant att hon har en framstående position på den dominerande dagstidningen i Sverige.
Det som är intressant är i vilken extrem utsträckning Sverige och svenska folket är dompterade alternativt aktivt självdestruktiva (eller mentalt handikappade för att parafrasera Reinfeldt).
Precis som du säger är huruvida hon är en aktiv landsförrädare eller bara sinnesjuk ganska ointressant.
Det intressanta är att det brott hon begår, dvs att aktivt verka för att utrota den etniskt svenska befolkningen är enligt vår landsförrädande riksdag och regering, inte ett brott.

Takten i folkutbytet ökar, de närmsta fem åren kommer det tillkomma ca 250.000 ickesvenskar per år på vår landmassa (invällandet + de redan invälldas förökning inom landets gränser)

Detta kontinuerligt pågående brott verkar inte bekymra kvarvarande svenskar särskilt mycket, vilket din kvarvarande nedanstående text påpekar väl.

Citat:
I vilket annat normalt land somhelst skulle ett dylikt utspel mötas av massiva prenumerationsuppsägningar och avsky hos gemene man. Detta hade inneburit konsekvenser för personer som Lindquist livkäl för personer som Wolodarski. Detta händer dock inte i Sverige vilket innebär att prenumeranterna (befolkningen) accepterar Lindquist argumentation (återigen, detta kan bero på flera olika anledningar).

Och det är detta som är det som är pudelns kärna. Att det finns rubbade människor som Lindquist är inte förvånande.

Citera
2017-12-19, 20:42
Medlem
nidbilds avatar
Ulf kristersson påtalr att i Sverige talar man svenska då dyker uber kommunisten Kristina Lindqvist på twitter och rapar ur sig följande

Kristina Lindquist‏ @Syrran
Det här är så farligt, illiberalt och idiotiskt att jag saknar ord:

Dec 15
Jag antar att folk redan upplyst moderatledaren om att Sverige har fem nationella minoritetsspråk?

Dec 15
Jag som trodde att man fick tala vilka språk man ville i en demokrati. Börjar ruttna på de här populistiska dumheterna.

HON tycker att det är populistiskt att invandrare lär sig att tala och skriva det svenska språket, har kvinnan någon annan lösning till arbetslösa invandrare som inte får ett arbete pga språket, vilken urdum KOSSA.
Citera
2017-12-19, 20:46
Medlem
Citat:
Exakt.

Som vanligt missar merparten av trådskribenterna huvudpoängen.

I vilken större population som helst, finner man människor som Lindquist. Något ovanligt är det dock att sådana som hon befordras till den positionen som hon har blivit men det är inte otänktbart av flera olika skäl (som jag lämnar till läsarna att fundera över).

Du har aldrig tänkt tanken att Dagens Nyheter överlever mongon som Peter Wolodarski och Kristina Lindquist på grund av stöd från den offentliga sektorn?

Alla dessa jobbannonser som placeras hos DN eftersom den räknas som 1:a tidning. Eller alla myndigheter, kommuner, skolor, bibliotek mm som prenumererar på DN av gammal vana.

Där har du svaret till att DN:s intäkter inte förändras nämnvärt trots idioter som Wolodarski och Lindquist.
Citera
2018-05-23, 08:19
Medlem
DragonOnWall8s avatar
Idag gick idiot hyndan ut med:
Kristina Lindquist: Ett skenäktenskap bland det mest hedervärda jag kan tänka mig..
Hon uppmanar alltså till falska skenäktenskap med illegala invandrare, kärringen är värsta tänkas kan!
https://www.dn.se/kultur-noje/kristina-lindquist-ett-skenaktenskap-bland-det-mest-hedervarda-jag-kan-tanka-mig/

Usch.
Citera
2018-05-23, 08:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tennant
På sätt och vis har hon rätt när hon hyser agg mot Sverige. Om inte Sverige hade existerat så hade heller inte Kristina Lindquist existerat.

Journalister är för övrigt märkliga individer överlag. De tar liksom allt för givet och hatar det som ger dem möjlighet att hata. Ungefär som bortskämda överklasslynglar.

Kom att tänka på en boer som vände sig mot apartheidsystemet. I egenskap att vara vit så var han ju priviligierad, det ska inte förnekas. Men samtidigt som han var priviligierad kunde han också ägna sig åt att kritisera systemet utan att ta konsekvenserna av det. När väl apartheidsystemet föll hamnade många boer i fattigdom, arbetslöshet och politiskt utanförskap som ett resultat.

Då insåg denne boerperson att han hade "skjutit sig själv i foten" och insåg att mycket av det välstånd han hade åtnjutit inte bara var ett resultat utav privilegium utan också att man hade ett meritokratiskt system under det vita styret där rätt person var på rätt plats. D.v.s. det krävdes teoretisk eller praktisk kunskap för att ha en viss arbetsplats för att samhällssystemet skulle fungera.

När ANC anställde personer till det offentliga så sket de i detta och korruption har blivit legio. Likaså har många privatföretag ägda av vita blivit tvungna att anställa inkompetenta svarta, men samtidigt är de tvungna att ha kvar vita vid sidan av i ett konsultföretag som får göra det egentliga arbetet för att någonting i överhuvudtaget ska bli gjort.

P.S Tyvärr kommer jag inte ihåg boerns namn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in