2017-06-03, 18:59
Medlem
subutex1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Jag tror inte att etablissemanget räknar med att SD går över 20%. Därför blir det chock och förstämning om SD når 23%---24%.

Allt är som en surrealistisk cirkus, men denna gång utan Cirkusnegern.

Jag tror dessvärre att etablissemanget, i synnerhet partier som S och M har fullständig koll genom egna mätningar etc. Så den överraskning som vi ev får se om sd får 25-30 % 2018 kommer vara spelad förvåning, chock etc etc. åtminstone på toppnivå.
2017-06-03, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cochran
Jag vet att SCB är ett uselt opinionsinstitut och jag litar inte det minsta på deras siffror och det är illa ställt även för de övriga i "branschen".
Mina 23 % grundar sig mera på mitt låga förtroende för att gemene man verkligen förstår hur allvarligt läget är för vårt land. De torde möta bevisen för nedrustningen i samhället varje dag och insett att både alliansen och de rödgröna inte velat stoppa det utan använt extra glidvalla för att öka hastigheten i utförsbacken.
Jag röstade på SD i valet 2010 och många av mina arbetskamrater inom den finansiella sektorn gjorde likadant eller följde efter 2014. Vi var innan dess inbitna Moderater, men insåg att Reinfeldt styrde vårt land i helt fel riktning.
Jag hoppas att din profetia slår in och att fler svenskar och framförallt svenskor inser allvaret och sadlar om.

Finns det någon tråd som tar rett ut följande utlåtande?
Det torde vara ett av de mer anmärkningsvärda i svensk politisk historia?
https://www.youtube.com/watch?v=99iA7XFjVGc
2017-06-04, 00:50
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Kommer det en Demoskop på 17,6 senare idag tro?
2017-06-04, 10:30
Medlem
Kalksalpeters avatar
Roade mig med att räkna på SCBs mätning från maj 2013 och hur mycket resultatet skiljde mot valresultatet 2014

Räknade sen om SCBs maj 2017 med samma felkoefficienter. Dock blev det ett inbyggt fel på dessa siffror i och med att totalen blev 109,755%. Men blev ändå rätt intressanta siffror så skriver in dem

Prognos för valresultat 2018 baserat på SCB maj 2017
M 15,698
L 4,517
C 16,439 är nog denna som felar mest av alla här
KD 4,062

S 27,090 gissar personligen på att denna siffran kommer sjunka mer
V 5,631
MP 3,648

SD 30,73
Övriga 1,94
2017-06-04, 11:12
Medlem
Rosteres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av redcube
Finns det någon tråd som tar rett ut följande utlåtande?
Det torde vara ett av de mer anmärkningsvärda i svensk politisk historia?
https://www.youtube.com/watch?v=99iA7XFjVGc

Det behövs ingen utredning. Finns det någon som seriöst har någon annan förklaring till Reinfeldts politik?
2017-06-04, 11:13
Medlem
Dessutom erbjuder inte dagens tappning av SD någon annan lösning än Moderaternas nya migrationspolitik,allt enligt Åkesson själv igår.

Lösningen finns självklart där.Den handlar om internering och deportering av sunnimuslimer.Bara att internera och försöka deportera de som varit på nöjesresa hos IS skulle ju frigöra stora kapaciteter hos säkerhetstjänster.

Att tända ljus och sjunga Don´t look back in anger kommer dock icke att fungera.
2017-06-04, 12:30
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cochran
Jag vet att SCB är ett uselt opinionsinstitut och jag litar inte det minsta på deras siffror och det är illa ställt även för de övriga i "branschen".
Mina 23 % grundar sig mera på mitt låga förtroende för att gemene man verkligen förstår hur allvarligt läget är för vårt land. De torde möta bevisen för nedrustningen i samhället varje dag och insett att både alliansen och de rödgröna inte velat stoppa det utan använt extra glidvalla för att öka hastigheten i utförsbacken.
Jag röstade på SD i valet 2010 och många av mina arbetskamrater inom den finansiella sektorn gjorde likadant eller följde efter 2014. Vi var innan dess inbitna Moderater, men insåg att Reinfeldt styrde vårt land i helt fel riktning.
Jag hoppas att din profetia slår in och att fler svenskar och framförallt svenskor inser allvaret och sadlar om.
Sossarna kommer tappa kraftigt utanför storstäderna, i varenda bruksort, landsbygdskommun och mellanstora kommuner har asylplågan blivit stor till extrem. Folk har tröttnat.
Även äldre gamla sossar har börjat lämna S och kommer rösta SD i nästa val.
Nu börjar även finkommunerna i Sthlm tappa tålamodet med invandringen och medel och övre medelklass har börjat lämna M för SD eller blivit allmänt invandringskritiska.
S kommer knappast få mer än 25 % i nästa val och SD kommer med stor sannolikhet bli största parti, jag tror att SD mycket väl kan få 30 % om terrorattentaten och kaoset fortsätter i Europa och Sverige.
2017-06-04, 13:10
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalksalpeter
Roade mig med att räkna på SCBs mätning från maj 2013 och hur mycket resultatet skiljde mot valresultatet 2014

Räknade sen om SCBs maj 2017 med samma felkoefficienter. Dock blev det ett inbyggt fel på dessa siffror i och med att totalen blev 109,755%. Men blev ändå rätt intressanta siffror så skriver in dem

Prognos för valresultat 2018 baserat på SCB maj 2017
M 15,698
L 4,517
C 16,439 är nog denna som felar mest av alla här
KD 4,062

S 27,090 gissar personligen på att denna siffran kommer sjunka mer
V 5,631
MP 3,648

SD 30,73
Övriga 1,94

Som det ser ut idag kan jag köpa dessa siffror om jag Roffe-justerar ner C (-2) till 14 och S (-7) till 20 så är de 9 övertaliga pe lösta.

Även om KD ligger sämre till ser jag hellre L försvinna ut än KD. MP hoppas vi väl alla på. Fast bäst vore kanske om gyttret var kvar, dvs om alla förvirrade galenpannor fördelades på C, L, KD, MP, V och Fi och M var halvstort, S lite större och SD gigantiskt. Istället för att C och V skulle vara de självklara att intervjua eftersom de är de enda kvar skulle vansinnessidan uppfattas som den hönsgård de faktiskt är.
2017-06-04, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
S kommer knappast få mer än 25 % i nästa val och SD kommer med stor sannolikhet bli största parti, jag tror att SD mycket väl kan få 30 % om terrorattentaten och kaoset fortsätter i Europa och Sverige.

Mycket trolig prognos! Men SD är gissningsvis redan nu största partiet, så det är självklart att SD även 2018 får den positionen.

Även ett opinionsstöd över 30 procent verkar högst rimligt, som läget ser ut just nu.
2017-06-04, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Sossarna kommer tappa kraftigt utanför storstäderna, i varenda bruksort, landsbygdskommun och mellanstora kommuner har asylplågan blivit stor till extrem. Folk har tröttnat.
Även äldre gamla sossar har börjat lämna S och kommer rösta SD i nästa val.
Nu börjar även finkommunerna i Sthlm tappa tålamodet med invandringen och medel och övre medelklass har börjat lämna M för SD eller blivit allmänt invandringskritiska.

Jag tror S ska vara väldigt glada om de når så högt som 25% vid valet. Bara genom åldersrelaterade dödsfall hinner det försvinna nästan 1PE på 15 månader.

Ser man till snacket på nätet/Facebook etc. så är S det mest avskydda partiet i mannaminne. Jag gissar på 23,5% för S och mellan 28% och 31% för SD. M får nöja sig med 15% då de knappast hinner vända deras rekordlåga förtroende innan valet.(18% om de slänger in Hanif Bali på Partiledarposten).

Fan vad jag längtar till valdagen. 4 år är åt helvete för lång tid, 3 år vore perfekt.
2017-06-04, 19:59
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rikdem
Inget av SDs framgångar beror på SD själva, all framgång är en följd av att de utgör ett alternativ till det gamla etablissemanget.

Allt fler inser att SD har haft rätt hela tiden och att då komma och säga att deras framgångar inte beror på dem själva blir rätt löjligt.
2017-06-04, 20:14
Medlem
Att media och sjuklöver partierna jobbat på duktigt för att trycka ner SD är tyligen något som
slagit tillbaka mot dem själva ,SD näst största parti i sista mätningen det visar att deras strategi
varit totalt verkningslös. De hade varit bättre de lagt all sin energi på att regera Sverige.
Media börjar bli försiktigare ,i sitt förhållande till SD, enbart trashtalk från deras sida gör att SD växer
ytterligare.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in