Citat:
Ursprungligen postat av
cochran
Jag vet att SCB är ett uselt opinionsinstitut och jag litar inte det minsta på deras siffror och det är illa ställt även för de övriga i "branschen".
Mina 23 % grundar sig mera på mitt låga förtroende för att gemene man verkligen förstår hur allvarligt läget är för vårt land. De torde möta bevisen för nedrustningen i samhället varje dag och insett att både alliansen och de rödgröna inte velat stoppa det utan använt extra glidvalla för att öka hastigheten i utförsbacken.
Jag röstade på SD i valet 2010 och många av mina arbetskamrater inom den finansiella sektorn gjorde likadant eller följde efter 2014. Vi var innan dess inbitna Moderater, men insåg att Reinfeldt styrde vårt land i helt fel riktning.
Jag hoppas att din profetia slår in och att fler svenskar och framförallt svenskor inser allvaret och sadlar om.
Sossarna kommer tappa kraftigt utanför storstäderna, i varenda bruksort, landsbygdskommun och mellanstora kommuner har asylplågan blivit stor till extrem. Folk har tröttnat.
Även äldre gamla sossar har börjat lämna S och kommer rösta SD i nästa val.
Nu börjar även finkommunerna i Sthlm tappa tålamodet med invandringen och medel och övre medelklass har börjat lämna M för SD eller blivit allmänt invandringskritiska.
S kommer knappast få mer än 25 % i nästa val och SD kommer med stor sannolikhet bli största parti, jag tror att SD mycket väl kan få 30 % om terrorattentaten och kaoset fortsätter i Europa och Sverige.