2017-05-31, 22:39
Medlem
Får instämma angående Armenteros, onödig kuriösa, men han spelade i Azalea BK, som var en utbrytar klubb från Göteborgs fotbollsförening, kanske mera känt som GFF, ursprungligen var det, som jag förstått det(hände innan min tid får man väl säga), pga att dom ville satsa mer på ungdomar, en enligt mig fin förening, där även moi spenderade mina fotbollsår, och såklart Gurra Svensson och även andra ganska duktiga killar, t ex Hosam Aiesh och William Atashkadeh.
Senast redigerad av Eaglesandshit 2017-05-31 kl. 22:47.
Citera
2017-05-31, 22:55
Medlem
Cataphracts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Miiko lirar nog för Chile av andra anledningar än sitt påbrå. Men det du kallar inte konstigare kallar jag löjligt. Får man inte chansen direkt väljer man andra alternativet vilket är störande..

Men att en 27-årig back som är född och uppvuxen i Italien helt plötsligt kan tänka sig lira för Sverige är fanemig värre än att Sarfo kanske väljer Sverige.
Ingen av dessa spelare har något i landslaget att göra men jag tar fan i mig hellre en halvsvensk som talar svenska (om än rostig) än en random afrikan.

Landslagen är redan urvattnade nog. När man har ett landslag likt det Franska, som nästan uteslutande består av invandrade icke-fransmän i form av polacker, araber och afrikaner - ja, då kan man lika gärna lägga ned detta med landslag och bara köra klubblagsfotboll med sina legoknektar.
Citera
2017-05-31, 23:09
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cataphract
Ingen av dessa spelare har något i landslaget att göra men jag tar fan i mig hellre en halvsvensk som talar svenska (om än rostig) än en random afrikan.

Landslagen är redan urvattnade nog. När man har ett landslag likt det Franska, som nästan uteslutande består av invandrade icke-fransmän i form av polacker, araber och afrikaner - ja, då kan man lika gärna lägga ned detta med landslag och bara köra klubblagsfotboll med sina legoknektar.
Tror inte Gagliolo talar svenska. Alls. Möjligen kanske han kan säga "hej hur mår du?" med kraftig brytning.

Med det sagt håller jag med, ett byte av land som exempelvis Pepe eller Diego Costa är urfånigt.
Citera
2017-05-31, 23:39
Medlem
anteri17s avatar
Svenska landslaget är såklart till för svenskar. Nu har dock Sarfo tackat nej till Ghana, vilket tyder på att han föredrar att lira för Sverige. Med det sagt är jag beredd att göra ett undantag från mina principer om att landslagen är till för de som vuxit i landet; jag har ju lite bias gällande Sarfo.

U21 är han ju dock inte uttagen till, och efter slutspelet är han för gammal. Troligt är isf att Sarfo gör landslagsdebut i januari, om han inte säljs i sommar. Säljs han kanske han aldrig blir en man för det svenska landslaget. Vi får se.
Citera
2017-06-01, 03:47
Medlem
U-19 EM här också eller? Hammarbys har stoppat Degerlund, Jajic & Leo B. Från att delta.
FIFA tillåter väl inte att man stoppar spelare i internationella mästerskap? Nu vet jag att det är UEFA som är arrangör men FIFA la ju sig i Afrikanska Mästerskapen när massa Kamerun spelare blev stoppade, Matip blev väl tillochmed avstängd någon match?
Så FIFA kan väl gå in eller?
Citera
2017-06-01, 06:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jason_Puncheon!
U-19 EM här också eller? Hammarbys har stoppat Degerlund, Jajic & Leo B. Från att delta.
FIFA tillåter väl inte att man stoppar spelare i internationella mästerskap? Nu vet jag att det är UEFA som är arrangör men FIFA la ju sig i Afrikanska Mästerskapen när massa Kamerun spelare blev stoppade, Matip blev väl tillochmed avstängd någon match?
Så FIFA kan väl gå in eller?
Vet inte hur reglerna är men bra att JJ stoppar dem.

Vår trupp är tunn och ffa Degerlund behövs men även Leo. Jajic är mer en reserv men känns ju lite konstigt att skicka en men stoppa två.
Citera
2017-06-01, 10:14
Medlem
JohnbauerGrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av znorlax
Holland mötte nyss Morocco i en friendly och vann knappt med 2-1 och stallade för att vinna. Mycket fulspel från MOrocco och de ligt fick rött kort med.

Dom har en del att jobba på de oranga.

Såg ut som att det var B-laget dock? Kände inte igen en enda från deras trupp
Citera
2017-06-01, 10:25
Medlem
Marquesos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnbauerGrisen
Såg ut som att det var B-laget dock? Kände inte igen en enda från deras trupp
Halva gårdagstruppen, om inte mer, hör väl till ordinarie A-lagstrupp? Däremot saknades ju en del tunga pjäser som vanligtvis är startspelare så att kalla det ett B-lag stämmer väl någorlunda väl.
Citera
2017-06-01, 10:38
Medlem
JohnbauerGrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marqueso
Halva gårdagstruppen, om inte mer, hör väl till ordinarie A-lagstrupp? Däremot saknades ju en del tunga pjäser som vanligtvis är startspelare så att kalla det ett B-lag stämmer väl någorlunda väl.

Oavsett! Holland ser ut som Sverige gjorde under Hamrén. Och jag tror med Janne så kommer vi nog minst bärga hem en playoff plats.

Att Holland förlorade mot Bulgarien är inget annat än en megaskräll. Jag kommer ihåg hur fullkomligt urusla Bulgarien var på Friends.

Däremot så är det bara 1 hemmamatch kvar för oss, och det är mot Frankrike, sen återstår det bara bortamatcher som kulmineras på Amsterdam Arena i Oktober. Kan bli nervigt.

En fjäder i hatten inför de kommande bortamatcherna är dock vår 2 - 3 vinst mot Portugal. Gillar att vi aldrig ger upp, oavsett resultat. Respektlöst spel mot bättre motståndare även i underläge ger vinster.
Citera
2017-06-01, 12:28
Medlem
Marquesos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnbauerGrisen
Däremot så är det bara 1 hemmamatch kvar för oss, och det är mot Frankrike, sen återstår det bara bortamatcher som kulmineras på Amsterdam Arena i Oktober. Kan bli nervigt.
Två, mot Luxemburg också. Men visst fan är det nervöst och ett jobbigt läge. Frankrike-matchen kan och lär bli helt avgörande. Detsamma gäller förstås även för sista matchen, känslan är ju att den kommer avgöra vilket lag som får en playoff-plats.
Citera
2017-06-01, 14:46
Medlem
Håller Sverige samma nivå tror jag vi kniper playoff men jag förväntar mig inte att Frankrike underskattar oss igen kommande möte så förväntar mig torsk där.

Resterande matcher ska va 3poängare annars är jag väldigt förvånad.

De större frågorna jag har nu är om Janne vågar börja lira Claesson seriöst nu på högerkanten från start och köra aggressive kanter på båda. Samt om Armenteros skulle bli inplockad mot Norge och även gör en bra match, får chansen i fortsättningen och isåfall vad för roll. Både han och berg spelar 9or och har vassa facit.

Hade vart skitkul om det funkade med Samuel.
Citera
2017-06-04, 10:46
Medlem
JohnbauerGrisens avatar
Sverige har under året 2017 15-3 i målskillnad, 1 förlust och 3 vinster. i snitt, 5 gjorda mål per match och 1 insläppt.

Med undantag mot Elfenbenskusten samt, lite halvdana insatser mot Portugal har vårt försvar varit riktigt bra. Håll tätt mot frankrike nu
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in