Citat:
Ursprungligen postat av
sebastian_
Jag måste säga att du är en djup filosof. Väldigt bildad.
Håller med om
anteri17.
Citat:
Ursprungligen postat av
sebastian_
Lebron-exemplet är annorlunda då han isåfall har vunnit 3 av sina finaler. Det är det ständiga rena förlorandet som är det tunga. Bara en scudetto för Roma sen 2001 hade räckt för att göra alla de andra andraplatserna till en bedrift istället för en hemsk påminelse att man är så nära hela tiden. Det är det rena förlorandet för Juventus i Champions league som är det tunga. 5 raka finalförluster är fruktansvärt tungt för en klubb med mottot att vinna är allt. Jag talar nu ur en supporter och klubbsynvinkel/självbild. Ekonomiskt och statistkt är det bättre att komma tvåa en massa gånger.
Citat:
Ursprungligen postat av
sebastian_
Jag kan inte hålla med. En gång är ingen gång, men jag hade hellre tagit fem raka semifinaluttåg än fem raka finalförluster.
3/8 för LeBron (om han nu förlorar denna säsong, högst sannolikt blir det så) mot Juventus 2/9 är väl ingen stor skillnad men det är inte poängen. Jag förstår att man i efterhand kan känna att det lika bra hade varit bättre om man aldrig kom till finalen och istället gått ut tidigare om man ändå förlorar finalen men jag vidhåller det är bättre att komma till final och göra allt man kan. De räckte inte till idag helt enkelt men det gör inte dem till förlorare mentalt.
Att gå ut i kvarten mot Barcelona eller mot Monaco hade betytt att de gjort en sämre prestation. Om man sedan inte gillar synen av ledsna spelare och tränare i svartvita och randiga tröjor är en annan sak.
Om man skulle veta att man i slutändan bara får en silvermedalj hade jag också hellre förlorat tidigare men inte är det ens närheten av att vara lika starkt gjort som att komma till final och göra okej ifrån sig.
11 300 inlägg.