2017-06-03, 20:10
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
En pistol är alltid bra att ha i de där kretsarna. Det var ju flera i gänget som stormade lägenheten så en eller flera av dessa killar kan väl ha tagit med sig en puffra (eller en attrapp). - Iofs tror jag inte en revolvermynning fått AP att drunkna självmant. Däremot kan han ju ha tvingats promenera till ett visst ställe.
1. JM vill ha en pistol.
2. MR har uppenbart ingen pistol.
3. Han anskaffar, den hämtas inte.
4. Föräldrarna blir knivhuggna istället.
5. AP lär inte drunkna av pistolhot men han blir medgörlig, lättbunden och sådär.
6. 11 månader senare finns en pistol vid misshandeln.
7. Det är JJ och MR som misshandlar dem.
8. MR äger ingen pistol.

Även en välgjord replika kan skrämma skiten ur vem som helst men det är dåligt med fyrverkeri i den. Men ska nån drunkna är det väl dumt att slå med kolven. Hota går bra.
Yes.
Citera
2017-06-03, 20:10
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Förtydligande: Det är debatt, domen lär falla oavsett. Jag frågar VARFÖR du tror detta men bortom det som givetvis rent juridiskt kommer påverka: allvarlig psykisk störning samt hans ålder.
Jag har argumenterat vad jag bedömer utifrån och undrar vad du baserar din ståndpunkt på.

– Åldern är en osäkerhetsfaktor.
– Försvaret kommer att hävda att MR var i en speciellt utsatt position som JM utnyttjade.
– Försvaret kommer att hävda att MR var i beroendeställning till JM och att JM utnyttjade denna beroendeställning.

Jag tror att domstolen kommer att beakta detta.

Om MRs ålder fastställs till den han hävdar så är det ingen tvekan, IMO. Om inte så tror jag ändå att han kommer att få ett tidsbegränsat straff, men att JM kommer att få livstid.

Detta är bara mina bedömningar och utfallet återstår att se.

Citera
2017-06-03, 20:19
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ja, och jag ifrågasätter dig och efterfrågade varför han som brutal mördare ska ha mildare dom
Kan man utdöma mord i samförstånd nu för tiden - tack och lov, praise the lord - (medgärningsmannaskap, Malexander) så ser jag absolut inga förmildrande omständigheter i detta rättsfall.
Den som utför ett grymt mord på värnlöst offer där tanken är dubbelmord ska straffas lika hårt som den som beställer och iscensätter:
Bägge är mördare per definition och han är inte nån passiv mes: han sägs ha mördat alt knivhuggit innan och var redo att mörda igen (JM).

Edit.
Han var även med och knivhögg/misshandlade sina landsmän grovt.

Det kan inte tolkas som nåt lindrigare gällande barnflickan. Det är vitt skild påföljd utifrån allvarlig psykisk störning vs att den manipulativa pastorn hade nån störning (tror inte slutbud är presenterat i media, det är olika besked)

Han var i en grym beroendeställning till JM, glöm inte det. Det finns som brott i Svea Rikes Lag, men används alldeles för sällan!!!

Det var ju liksom inte så att JM och RM träffades på krogen........
Citera
2017-06-03, 20:30
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smhf
Han drogade ju redan i Teheran tog kokain och heroin, man undrar hur gammal han var när han började droga.

Han påstod i går när han fick hålla låda under rättegången att i Iran får inga afghaner utbilda sig på Universiteten, jag har hört att alla som kommer hit ¨är akademiker, hjärnkirurger m.m.

Sen fortsatte drogandet i Sverige, att han ville sluta fanns inte i hans sönderknarkade hjärna

Han hade inga problem att kniva en släkting i Turkiet, än mindre problem att kniva obesläktade som AM och GM, denna mördare ska låsas in och utvisas på livstid.

Ånger och empati finns inte i en missbrukares register.

"Ånger och empati finns inte i en missbrukares register."

Det är helt fel!! Många fortsätter att missbruka just för att de inte kan hantera ångern och de skador de åsamkar anhöriga och vänner!!

Vet vi helt säkert att han "knivat" en släkting i Turkiet m.m. eller är det bara skryt om hur farlig han kan vara sedan han kom till Sverige och miljön runt JM?
Citera
2017-06-03, 20:32
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
– Åldern är en osäkerhetsfaktor.
– Försvaret kommer att hävda att MR var i en speciellt utsatt position som JM utnyttjade.
– Försvaret kommer att hävda att MR var i beroendeställning till JM och att JM utnyttjade denna beroendeställning.

Jag tror att domstolen kommer att beakta detta.

Om MRs ålder fastställs till den han hävdar så är det ingen tvekan, IMO. Om inte så tror jag ändå att han kommer att få ett tidsbegränsat straff, men att JM kommer att få livstid.

Detta är bara mina bedömningar och utfallet återstår att se.

Javisst är åldern avgörande och att försvaret kommer leverera sin sedvanliga repertoar är givet.

Beroendeställning är vad JM spelar på och viftar med pengar, ingen betvivlar hennes kompetens på den fronten men,
Han har utfört ett grovt brutalt mord på värnlös äldre man inkl mordförsök.
Han beskriver själv sin tvekan på två positioner:
Han hade all möjlighet att besinna sig.
Han till och med överväger att skita i det hela.
Han åberopar tjat som anledning, att få tyst på kärringen. Han säger inte ett ord om hot eller tvång.
Han är absolut ingen duvunge: han har knivhuggit förr, han har misshandlat landsmän så det är bestående skador, han funderar på att mörda JM.

Hade vi diskuterat späd, ickekriminell, kuvad och hjärntvättad kvinna så hade jag kanske förstått tanken.
Aki var som sagt i en helt annan sits via barnen, han tog sig inte ur hennes klor och mördades när han väl var på väg, som han högst troligt befarat.
Men MR?

Ja, ja skit det samma. Jag begriper inte vad som ska vara förmildrande versus henne, avrundar där.
Citera
2017-06-03, 20:35
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Förtydligande: Det är debatt, domen lär falla oavsett. Jag frågar VARFÖR du tror detta men bortom det som givetvis rent juridiskt kommer påverka: allvarlig psykisk störning samt hans ålder.
Jag har argumenterat vad jag bedömer utifrån och undrar vad du baserar din ståndpunkt på.

Glöm inte att MR var i beroendeställning till JM.......Klient--Sochagga!!
Citera
2017-06-03, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette

Det är helt fel!! Många fortsätter att missbruka just för att de inte kan hantera ångern och de skador de åsamkar anhöriga och vänner!!

Vet vi helt säkert att han "knivat" en släkting i Turkiet m.m. eller är det bara skryt om hur farlig han kan vara sedan han kom till Sverige och miljön runt JM?

De flesta mördare lever med ånger hela sitt liv. Likafullt kan de döda igen.
Citera
2017-06-03, 20:38
Medlem
Baborskas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Kan du ge oss någon bild av var du tror att det hotet har sitt ursprung?
Ekonomisk brottslighet? Kopplingar till kriminella? Droghandel eller missbruk? Indrivning av knarkskulder (som JB och DB dragit på sig, men som "överförs" på närstående)?

Nu har ju JB och DB:s "skuldreglerare" försvunnit ut ur bilden, om de nu ens har dragit på sig nån skuld alls....??
Citera
2017-06-03, 20:45
Medlem
Citat:
Javisst är åldern avgörande och att försvaret kommer leverera sin sedvanliga repertoar är givet.

Beroendeställning är vad JM spelar på och viftar med pengar, ingen betvivlar hennes kompetens på den fronten men,
Han har utfört ett grovt brutalt mord på värnlös äldre man inkl mordförsök.
Han beskriver själv sin tvekan på två positioner:
Han hade all möjlighet att besinna sig.
Han till och med överväger att skita i det hela.
Han åberopar tjat som anledning, att få tyst på kärringen. Han säger inte ett ord om hot eller tvång.
Han är absolut ingen duvunge: han har knivhuggit förr, han har misshandlat landsmän så det är bestående skador, han funderar på att mörda JM.

Hade vi diskuterat späd, ickekriminell, kuvad och hjärntvättad kvinna så hade jag kanske förstått tanken.
Aki var som sagt i en helt annan sits via barnen, han tog sig inte ur hennes klor och mördades när han väl var på väg, som han högst troligt befarat.
Men MR?

Ja, ja skit det samma. Jag begriper inte vad som ska vara förmildrande versus henne, avrundar där.

Det förmildrande är att hon utnyttjar en ung, lättledd och manipulerad individ för att utföra hennes eget mord. Samt att hon låter mörda sina egna föräldrar.

Två livstider i hennes fall och en i hans. Tyvärr finns ingen sådan gradering här så livstid för bägge känns rimligt. Förutsatt att han har åldern inne.
Citera
2017-06-03, 20:47
Medlem
afKnollentotts avatar
Citat:

Så här ser / såg det ut 2017-04-28.....

Noterbart: "Utvisningsyrkande"

-"- : "Uppgift om att MR dödat tidigare"

https://minfil.org/UdSbB4bab8
Citera
2017-06-03, 20:47
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
De flesta mördare lever med ånger hela sitt liv. Likafullt kan de döda igen.

Möjligt,

nu kommenterade jag just missbruk. Alla "missbrukare" är ju inte mördare.....
Citera
2017-06-03, 20:48
Medlem
develis avatar
Citat:
Han var i en grym beroendeställning till JM, glöm inte det. Det finns som brott i Svea Rikes Lag, men används alldeles för sällan!!!

Det var ju liksom inte så att JM och RM träffades på krogen........
Bah...
Jag utgår från rå juridik och inte emotionellt påslag som inte stämmer med bilden av MR som nåt passivt offer. Han kör sitt race likväl med JM som mjölkkossa. Han bränner tusentals kronor på droger. Jag tror dock inte att han var med i mördarplanerna: hon trycker kniven i händerna i ett fett rus, han är less vid hennes tjat.
Han visar sen ånger, tar ansvar men den offerkofta han blir påklädd här kan jag inte ens se att han själv beskriver. Han är mer saklig, beskriver att han inbillade sig guld och gröna skogar men är som sagt ingen menlös duvunge. Han ämnar inledningsvis rymma iväg med henne, mörda henne.
... värsta kriminella, mohahaha.
Typ.
.... Sen är han däremot klok nog att dra i handbromsen.
Men grym beroendeställning?
Make my day...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in