Problemet var att övningarna som bl a simulerade kapade flygplan spred förvirring bland flygledarna.
Detta framgår tydligt om du lyssnar på originalbandningarna av kommunikationen dom emellan.
Ok.. Har inte möjlighet att lyssna nu. Men tidigare idag hade du fokus på att övningen inte avbröts för att dessa stridsplan skulle ge sig ut på jakt efter de kapade planen. Flygledarna ville ju ha dit stridsplan?
Citat:
Ursprungligen postat av brokigare
Det bevisar bara att dom hela tiden visste var planen var.
Tittar du vidare på filmen så spelas originalkonversationerna mellan flygledarna upp. Dom försöker desperat få tag på stridsflyg, så tydligen tyckte i alla fall flygledarna att det var viktigt att få dit stridsflygplan.
Men inga fanns att tillgå pga alla wargames (som även dom ställde till det för flygledarna vilket framgår väldigt tydligt när man lyssnar på samtalen mellan flygledarna).
Så bara det faktumet att det ställde till det något makalöst för flygledarna gör att det blir obegripligt att generalerna inte avbröt övningarna.
Så hur lång tid skulle det ta för dem att ta sig till östkusten?
Problemet var att övningarna som bl a simulerade kapade flygplan spred förvirring bland flygledarna.
Detta framgår tydligt om du lyssnar på originalbandningarna av kommunikationen dom emellan.
Det fanns EN övning som skulle SIMULERA en kapning (dvs inga riktiga plan inblandade och inget som syns på radar - dessutom inte ens i närheten av Washington...)
Vidare fanns det EN övning (civil) som skulle simulera en flygplanskrasch med ett litet flygplan in i NRO's kontor i Virginia - de hade ännu inte kommit igång med övning till den punkt när något flygplan var inblandat.
Enligt Eberhart tog det ungefär 30 sekunder att ställa om till verkligheten från den simulerade övningen, och tack vare övningen hade man folk på plats som var redo mycket snabbare om ingen övning hade hållits..
Du tappar givetvis precis ALL trovärdighet när du bemöter så många argument med ett fullständigt overifierat påstående.
Skäms och gör bättre nästa gång så slipper du framstå som en fullständig fanatiker.
Ok.. Har inte möjlighet att lyssna nu. Men tidigare idag hade du fokus på att övningen inte avbröts för att dessa stridsplan skulle ge sig ut på jakt efter de kapade planen. Flygledarna ville ju ha dit stridsplan?
Så hur lång tid skulle det ta för dem att ta sig till östkusten?
Dom ringer alla baser i närheten och ber om flygstöd (lyssna på originalkonversationerna), så det beror naturligtvis på vilken bas dom hade fått positivt svar från.
Men inga plan fanns tillgängliga.
Och eftersom ingen visste (eller?) så kunde ju attackerna fortgått hela dagen, så naturligtvis borde övningen avbrutits direkt.
Filmen visar även en senator som i någon slags utfrågning öser fullkomligt mördande kritik över Eberhart, Mayer och alla andra inblandade.
Dom ringer alla baser i närheten och ber om flygstöd (lyssna på originalkonversationerna), så det beror naturligtvis på vilken bas dom hade fått positivt svar från.
Men inga plan fanns tillgängliga.
Och eftersom ingen visste (eller?) så kunde ju attackerna fortgått hela dagen, så naturligtvis borde övningen avbrutits direkt.
Filmen visar även en senator som i någon slags utfrågning öser fullkomligt mördande kritik över Eberhart, Mayer och alla andra inblandade.
Vilka baser ringer vem?
Precis alla flygplan i NORADs normala regi fanns tillgängliga. Ringde de fel? Vad trodde de norad skulle kunna göra?
Vad är det för senator du nämner? Vad är det för utfrågning? Vad har hans/hennes kritik för fakta och bevis mot den officiella teorin?
Vilka baser ringer vem?
Precis alla flygplan i NORADs normala regi fanns tillgängliga. Ringde de fel? Vad trodde de norad skulle kunna göra?
Vad är det för senator du nämner? Vad är det för utfrågning? Vad har hans/hennes kritik för fakta och bevis mot den officiella teorin?
Jag tror det är ca 20 min in i filmen, du står nog ut att kolla från 15 till 25 min så är jag ganska säker på att du får se senatorn och även höra vilka baser dom ringer.
Tydligen var förvirringen påtaglig, om dessa rapporter är korrekta:
- 9/11 Flight Controller: "Is this real world or exercise?"
- "First thing that went through my mind was, 'Is this part of the exercise? Is this some kind of a screw-up?'" said Air Force Maj. Gen. Larry Arnold, who was at a command center at the Tyndall Air Force Base in Florida. [ABC News]
- Sgt. Jeremy W. Powell of North American Aerospace Defense Command's (Norad) Northeast Air Defense Sector (NEADS) in Rome, N.Y., took the first call from Boston Center. He notified NEADS commander Col. Robert K. Marr, Jr., of a possible hijacked airliner, American Airlines Flight 11. "Part of the exercise?" the colonel wondered. No; this is a real-world event, he was told. [Aviation Week]
- At 8:40, Deskins noticed senior technician Jeremy Powell waving his hand. Boston Center was on the line, he said. It had a hijacked airplane. "It must be part of the exercise," Deskins thought. At first, everybody did. [Newhouse]
- As you know through previous testimony from Gen. Eberhart to Congress, we were in the middle of a NORAD exercise at that particular time. Which means, that basically our entire staff was focused on being able to do the air operations center mission, which was our job to do. We had just come out of a video teleconference with the NORAD staff and with our folks at that particular time when I was handed note that we had a possible hijacking in Boston Center. And it had come from the Northeast Air Defense Commander Col. Bob Meyer (phonetic) who is commander up there and he had requested that I call him immediately. And I was upstairs in our facility. I immediately went downstairs and picked up the phone, asking on the way to my staff, is this part of the exercise? Because quite honestly and frankly, we do do hijacking scenarios as we go through these exercises from time-to-time. But I realized that it was not – that this was real-life. [9/11 Commission]
Aha, när JAG säger att Giuliani var ansvarig så är det fel (då är det FBI)
men när DU säger att Giuliani är ansvarig, då är det rätt, (fast du har inte ändrat dig)
Jag har givetvis aldrig påstått att någon organisation eller person agerat i mörkläggningen av 9/11 utan att ytterst ha Vita husets välsignelse. Att FBI är högre upp i beslutsinstans när det gäller federala brott än stadens lokale borgmästare krävs det inget snille för att begripa. Poängen är att han tilläts ha ansvaret och därpå agerade som han gjorde.
Citat:
FBI samlade in och analyserade över 150,000 bevis.
Var finns alla dessa bevis listade och vem var ansvarig för den brottsplatsundersökning där dessa bevis samlades in?
Citat:
FBI sökte igenom rasmassorna efter sprängämnen/bomber.
Var finns rapporterna från den brandtekniska undersökningen?
Citat:
NIST analyserade 236 bitar stål,
Gjorde dom? Var det inte så att endast stål som med säkerhet kunde knytas till den region i byggnaderna som direkt berördes av planens impact, undersöktes och då med en ny obeprövad metod där endast färgen på stålbitarna analyserades? Dvs, en bråkdel av den bråkdel av stål som sparats?
Citat:
7000 videosekvenser och 7000 fotografier.
Finns de tillgängliga som del i en brottsutredning, menar du? Var då?
Citat:
Paul Lioy och andra vetenskapsmän samlade in mängder av damm och rester från hela området.
R.J Lee Group samlade in och analyserade 100,000 dammprover.
Ja, även Marriette & co undersökte ju dammet men inte heller de letade specifikt efter tecken på CD. Det är irrelevant, menar Du?
Citat:
Man kan antagligen fortsätta ett bra tag..
Ja, det är nog bra om du fortsätter för så här långt liknar det mest tanklöst pladder utan substans. Som vanligt. Fortsätt.
Citat:
Men tyvärr verkar det förstås inte som om något av just dessa prover innehåller klara bevis på termit så därför räknas de väl inte i din "bok"..
Om man inte specifikt letar efter tecken på sprängmedel, termit, thermate, nano thermite, super nano thermite, etc, så lär man nog inte hitta något, nej. Det verkar tillräckligt svårt ändå.
Bäst hade ju varit om man inte hade sålt allt stål och inte undvikit att med beprövade metoder undersöka det lilla stål som trots allt fanns kvar ...
Citat:
Inkluderat denna spoiler så tror jag ärligt inte jag använt spoilerfunktionen över 10 anger - trots över 14.000 inlägg. Är det att vara överdrivet förtjust i den funktionen tycker du?
Att jag använde den i inlägget du besvarade var för att jag ansåg att det inte var väldigt relevant information utan endast ett förtydligande av det jag redan skrivit.
Du har i så fall eskalerat din användning de senaste femtiotalet inlägg.
Vi är flera som undrar varför. Jag har svårt att se hur något kan vara mindre relevant än det du genomgående skriver utan spoiler-funktion.
Kan det verkligen vara skälet, menar du?
Senast redigerad av onopono 2017-06-04 kl. 02:32.
Angående filmen, så påstår någon som intervjuas i den att det alltid är stridspiloter redo som ska vara uppe i luften inom högst 10 min för att försvara Pentagon om t ex ett plan kapas och tar kurs mot huvudstaden
Stämmer det?.
Angående filmen, så påstår någon som intervjuas i den att det alltid är stridspiloter redo som ska vara uppe i luften inom högst 10 min för att försvara Pentagon om t ex ett plan kapas och tar kurs mot huvudstaden
Stämmer det?.
Nej, det låter som väl optimistiskt, och du ska inte tro på allt som påstås på konspirationssidorna för bevisligen är det oftast helt felaktiga påståenden, eller tagna ur sitt sammanhang så det blir irrelevanta då de inte handlar om just det som det påstås handla om. Vi har ju redan påvisat sådana korkade påståenden som du hämtat från dessa idiotsidpr oxh idiotfilmer.
Att det finns ett strategiskt oxh aktivt skydd för Pentagon är solklart, fan vore väl annars.
Men att få upp stridsplan i luften klara för aktion inom 10 min är ingen lek, mer tid behövs oftast då det inte räcker att kasta på sig jackan och klösa tag i startnycklarna och kuta ut, som när man har bråttom till jobbet oxh ska ta bilen...
Notera också att även om de så kunde vara i liten med fingsingarna på avtryckaren inom 1 minut, vad fan skulle de ha gjort? Bara brassat på för fullt och skjutit ner ett passagerarplan med en massa civila och oskyldiga ombord, och som man i te kunde veta helt säkert vad som var på gång. Låtsäga att de gjort det, skjutit ner rakt av, om det sen visat sig vara en felaktig nedskjutning, tror du det blir liv på media och konspiratipnstokarna då....?
Dessutom är det ju inte direkt ovanligt med flygplan över eller runt Pentagon, det ligger ju en internationell flygplats bara nån ynka kilometer från Pentagon.