2017-06-02, 01:00
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korder
Jag tycker det är lite magstarkt att kalla det ena laget bättre när inget av lagen ens var godkända. Ett normalbra AIK ska vinna idag när Peking underpresterar å det grövsta.

aik var lite mindre underkända än Peking då, om vi ska uttrycka oss i sådana termer.
Citera
2017-06-02, 05:11
Medlem
FiffelMonas avatar
Kommer Hamad spela derbyt på söndag, finns det nån info om hans status?
Citera
2017-06-02, 07:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Signaturum
OT sett till innehållet i ditt inlägg, men!
Jag har aldrig förstått varför man tycker att Jeremejeff är värd att lyfta fram.
En allsvensk medelmåtta i mina ögon utan någon spetskompetens.
I det här aktuella fallet, när vi talar om vilka som byttes in, så är han väl värd att "lyfta fram" eftersom han de facto byttes in?
Citera
2017-06-02, 11:27
Medlem
kostymnisses avatar
Så iom att vi torskar i Peking så är vi alltså, vid Kalmarseger mot ÖSK (vilket känns troligt), bara tre pinnar från kval under uppehållet.
Man kan tjöta om att tabellen är jämn etc men faktum kvarstår, vi är alltså bara en match från kval efter 11 omgångar...
Citera
2017-06-02, 14:14
Medlem
JohnbauerGrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FiffelMona
Kommer Hamad spela derbyt på söndag, finns det nån info om hans status?

Ser ut som att han missar derbyt. Enligt FK igår så hade han fortfarande stora smärtor från sin skada.
Citera
2017-06-02, 15:01
Medlem
Lurigfaxs avatar
Hammarby startar ett e-sportlag i FIFA:

http://www.hammarbyfotboll.se/aktuellt/nyheter/hammarby-fotboll-startar-e-sportlag/
Citera
2017-06-02, 15:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Det var väl just det du säger som togs upp innan. Trots Malmös brandskattning har de, och kan sätta in Wolf Eikrem och Jeremejeff sista kvarten. AIKs bänk i den matchen bestod av 4st U17-spelare och iskall Avdic. Malmö har ekonomiska muskler som ger en truppbredd som skiljer från övriga lag.

Visst är det så. Samtidigt skulle jag säga att MFF hade en minst lika bred trupp 2010, långt innan CL-miljonerna. Yttrar var tex Aubynn, Durmaz, Hamad och Molins. Att MFF "köpt sig" en bra trupp känns som en halvsanning. Brorson, Konate, Rakip och Cibicki är alla egna talanger som sitter på modesta löner.

Även Lewicki, Rosenberg, Bengtsson, Svanberg är MFF-talanger i grunden.

Jeremejeff kostade noll och var bänkad i Häcken och har knappast märkvärdig lön. Han är faktiskt också rätt medioker. Gnaget kan väl också spela egna talanger från start och sätta in "stjärnorna" i slutet av matcherna om de vill? Tror garanterat att Goitom, Krpic, Avdic, Nisse, Markanen, Ishizaki, Thern, Olsson, mfl är betydligt dyrare i drift än många i MFFs startelva.
Senast redigerad av flanders 2017-06-02 kl. 15:25.
Citera
2017-06-02, 15:36
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flanders
Visst är det så. Samtidigt skulle jag säga att MFF hade en minst lika bred trupp 2010, långt innan CL-miljonerna. Yttrar var tex Aubynn, Durmaz, Hamad och Molins. Att MFF "köpt sig" en bra trupp känns som en halvsanning. Brorson, Konate, Rakip och Cibicki är alla egna talanger som sitter på modesta löner.

Även Lewicki, Rosenberg, Bengtsson, Svanberg är MFF-talanger i grunden.

Jeremejeff kostade noll och var bänkad i Häcken och har knappast märkvärdig lön. Han är faktiskt också rätt medioker. Gnaget kan väl också spela egna talanger från start och sätta in "stjärnorna" i slutet av matcherna om de vill? Tror garanterat att Goitom, Krpic, Avdic, Nisse, Markanen, Ishizaki, Thern, Olsson, mfl är betydligt dyrare i drift än många i MFFs startelva.

Av de elva som startade mot AIK är 5 st MFF fostrade:

Lewicki, Safari, Rakip, Cibicki och Rosenberg. Skadade eller avstängda Brorsson, Bengtsson och Konate. På bänken Svanberg och Hadzikadunic. Utlånade två målvakter Marco Johansson och Sixten Mohlin.

Så MFF skulle kunna ställa upp med en egen fostrad elva, hur många lag kan det?
Citera
2017-06-02, 15:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Av de elva som startade mot AIK är 5 st MFF fostrade:

Lewicki, Safari, Rakip, Cibicki och Rosenberg. Skadade eller avstängda Brorsson, Bengtsson och Konate. På bänken Svanberg och Hadzikadunic. Utlånade två målvakter Marco Johansson och Sixten Mohlin.

Så MFF skulle kunna ställa upp med en egen fostrad elva, hur många lag kan det?

Inga. Därför är det löjligt att babbla om MFF som ett köpelag. MFF har blivit bäst pga en grym vetksamhet från grunden.
Citera
2017-06-02, 18:08
Medlem
TKD_1337s avatar
Citat:
Om algoritmen fått bestämma hade Malmö FF stått på 30 poäng inför våravslutningen. ---

Han vill inte avslöja detaljer, men det handlar om en extern tjänst där en utomstående person ser om matcherna och gör en prestationsanalys utifrån vad som hänt i matcherna. En analys som har helt egna data och inte alls tar hänsyn till den officiella statistiken.

– Det är ett verktyg som avgör hur algoritmen landar. Vår bästa prestation i vår enligt den var mot AIK senast - enligt den så borde resultatet blivit 4-1. Det är förstås inte så att vi jobbar helt efter den i våra analyser, men det är ett verktyg. Mer släpper jag inte om den, den är helt intern, säger Magnus Pehrsson.

https://www.sydsvenskan.se/2017-06-03/om-algoritmen-fatt-bestamma-hade-malmo-ff-haft-30-poang

Vad är det för tramsverktyg MFF kollar på? Nu följer jag inte svensk fotboll trots jag är från Malmö men jag har svårt att tro MFF borde tagit 100% av möjliga poäng i 10 av 11 matcher.
Senast redigerad av TKD_1337 2017-06-02 kl. 18:12.
Citera
2017-06-02, 18:17
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TKD_1337
Vad är det för tramsverktyg MFF kollar på? Nu följer jag inte svensk fotboll trots jag är från Malmö men jag har svårt att tro MFF borde tagit 100% av möjliga poäng i 10 av 11 matcher.

Nä, de har helt fel. Vi borde vunnit elva av elva matcher och haft 33 poäng. Jag kan dock ge dem att de har fel på en match.
Citera
2017-06-02, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TKD_1337

Den 11:e var mot oss?

Edit: Läste inte artikeln.

Om algoritmen fått bestämma hade Malmö FF stått på 30 poäng inför våravslutningen. ”Vi hade haft en knapp förlust borta mot Göteborg”, säger MFF-tränaren Magnus Pehrsson.

Första 15 minuterna mot mFF är typ de enda bra minuterna vi haft denna säsong. haha
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in