2017-06-01, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brokigare
Ingen filmare av Massimos kaliber har gjort någon liknande film i något annat europeiskt land.

Men filmen går väl att se i andra länder? Och i så fall borde den ju, om den är så otroligt fenomenal, även fått stor spridning och fäste även i dessa?
Citera
2017-06-01, 20:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DanielDO
Men filmen går väl att se i andra länder? Och i så fall borde den ju, om den är så otroligt fenomenal, även fått stor spridning och fäste även i dessa?
Titta på den och bedöm själv, så kan jag förklara för dig varför den inte fått spridning efter det.
Citera
2017-06-01, 20:26
Medlem
Citat:
Titta på den och bedöm själv, så kan jag förklara för dig varför den inte fått spridning efter det.

Så om jag tittar på filmen först kommer jag förstå varför de inte fått spridning? Det låter märkligt. Om du presenterar ett BRA skäl varför den inte fått spridning i andra länder trots att den är så övertygande, då lovar jag dig att titta.
Citera
2017-06-01, 20:27
Bannlyst
Citat:
Så om jag tittar på filmen först kommer jag förstå varför de inte fått spridning? Det låter märkligt. Om du presenterar ett BRA skäl varför den inte fått spridning i andra länder trots att den är så övertygande, då lovar jag dig att titta.
Det kommer jag göra efter att du tittat på den.
Citera
2017-06-01, 20:38
Medlem
Citat:
Det kommer jag göra efter att du tittat på den.

Så du vill alltså att jag ska se på en 5 timmar lång film? En film som kom ut för 4 år sedan och alltså inte lyckats övertyga fler än några italienare? Och sen, när jag har gjort det, ska du förklara varför den, trots att den är så fenomenal, inte övertygat fler? Du måste väl se hur dumt det låter?
Citera
2017-06-01, 20:47
Medlem
bernad_laws avatar
Länkar skall postas i därtill avsedd tråd. /Mod
Citera
2017-06-02, 08:49
Bannlyst
Enlig mig då va, så hade det varit mycket konstruktivare att gå igenom Massimos frågor en efter en här på forumet.
Då hade bägge sidor fått komma till tals, helst i lugn och sansad ton.
Citera
2017-06-02, 12:57
Bannlyst
Jag slänger ut en fråga så får vi se, fritt översatt

Efter att Eberhart insett att landet var under attack mha kapade flygplan kl 9.03, varför avbröt han inte genast alla "wargames" som var igång och kallade tillbaka alla tillgängliga stridsflygplan till sina baser?

Och varför beordrade inte Myers honom att göra det, efter att Eberhart "briefat" honom om den pågående attacken?

Och varför har 9/11-kommissionen aldrig någonsin frågat någon av dessa generaler denna den mest fundamentala frågan?
Senast redigerad av brokigare 2017-06-02 kl. 13:04.
Citera
2017-06-02, 16:50
Avstängd
Citat:
Okej. Då tänker jag att vi avslutar den diskussionen. Branden KAN alltså ha orsakat förloppen (som jag skrev).
Och jag har aldrig påstått något annat. Problemet är att NIST av två möjliga hypoteser exkluderar den ena (CD) till förmån för den andra (brand) INNAN man förutsättningslöst undersöker rasresterna för eventuella spår av någon av hypoteserna. Vidare, eftersom skälen som NIST anger till det här förfarandet inte på något sätt kan anses konklusiva eller uttömmande, är den enda möjliga slutsatsen att man föredrar gissningar (och felaktigheter) som substitut för empiri.

Nu vill jag att du ger exempel på där jag begår samma misstag, där jag hellre gissar än vill ta reda på hur något faktiskt förhåller sig.

Citat:
Och det KAN ha berott på tyst/semityst demolering som du skrev. Du behöver inte erkänna det, men jag misstänker att du inte längre vill stå fast vid att jag gissar och att du inte gissar.
Att jag inte a priori utesluter någon form av kontrollerad demolering bygger inte på gissningar. Tvärtom så är det helt i linje med den vetenskapliga metoden att ha ett öppet sinne i väntan på konklusiv empiri.

Citat:
Så länge inte några bevis för sprängningar läggs fram väljer jag nog dock att stå fast vid min teori. Men, vi får ju självklart alla tycka olika!
Jag behöver fortfarande inte lägga fram några BEVIS för att kontrollerade sprängningar tog ner WTC för att konstatera att sådana KAN ha förekommit.

Citat:
Tillägg: (Off topic). Tycker du skriver bra i andra trådar, t.ex. JFK, så det är inget personligt!
Tack. Mörkläggningen av mordet på JFK fungerar i princip på samma sätt som i det här fallet. Dra slutsatsen först (Oswald/al Qaida) och presentera därpå endast evidens som tycks ge stöd åt den slutsatsen.

Teleologi 101.
Citera
2017-06-03, 07:52
Bannlyst
Citat:

Efter att Eberhart insett att landet var under attack mha kapade flygplan kl 9.03, varför avbröt han inte genast alla "wargames" som var igång och kallade tillbaka alla tillgängliga stridsflygplan till sina baser?

Och varför beordrade inte Myers honom att göra det, efter att Eberhart "briefat" honom om den pågående attacken?

Och varför har 9/11-kommissionen aldrig någonsin frågat någon av dessa generaler denna den mest fundamentala frågan?
Jag tänkte fortsätta med filmens frågor, men det verkar som om ingen har nåt bra svar på ens de första frågorna, så jag får väl vänta.
Citera
2017-06-03, 09:29
Medlem
Citat:

Motfråga....

Hur vet du att det du nu påstår och frågar, verkligen stämmer, och inte bara är ännu ett påstående som inte stämmer helt eller delvis, som nån spånat ihop och kanske friserat ur sitt sammanhang för att det ska ge sken av att vara seriöst eller viktigt? Hur vet du?

Och om det skulle vara så att det är en korrekt fråga och påstående, hur vet du att det ens är en relevant sak? Det är ju liksom inte första gången konspirationssidorna påstår saker som om de vore helt avgörande, men som i verkligheten är helt irrelevanta.
Citera
2017-06-03, 09:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Motfråga....

Hur vet du att det du nu påstår och frågar, verkligen stämmer, och inte bara är ännu ett påstående som inte stämmer helt eller delvis, som nån spånat ihop och kanske friserat ur sitt sammanhang för att det ska ge sken av att vara seriöst eller viktigt? Hur vet du?

Och om det skulle vara så att det är en korrekt fråga och påstående, hur vet du att det ens är en relevant sak? Det är ju liksom inte första gången konspirationssidorna påstår saker som om de vore helt avgörande, men som i verkligheten är helt irrelevanta.
Det är väl dokumenterat. Och om du inte förstår relevansen av frågan så är du inte kapabel att resonera om detta. Tyvärr.
Senast redigerad av brokigare 2017-06-03 kl. 09:43.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in