Citat:
Ursprungligen postat av
DanielDO
Okej. Då tänker jag att vi avslutar den diskussionen. Branden KAN alltså ha orsakat förloppen (som jag skrev).
Och jag har aldrig påstått något annat. Problemet är att NIST av två möjliga hypoteser exkluderar den ena (CD) till förmån för den andra (brand) INNAN man förutsättningslöst undersöker rasresterna för eventuella spår av någon av hypoteserna. Vidare, eftersom skälen som NIST anger till det här förfarandet inte på något sätt kan anses konklusiva eller uttömmande, är den enda möjliga slutsatsen att man föredrar gissningar (och felaktigheter) som substitut för empiri.
Nu vill jag att du ger exempel på där jag begår samma misstag, där jag hellre gissar än vill ta reda på hur något faktiskt förhåller sig.
Citat:
Och det KAN ha berott på tyst/semityst demolering som du skrev. Du behöver inte erkänna det, men jag misstänker att du inte längre vill stå fast vid att jag gissar och att du inte gissar.
Att jag inte a priori utesluter någon form av kontrollerad demolering bygger inte på gissningar. Tvärtom så är det helt i linje med den vetenskapliga metoden att ha ett öppet sinne i väntan på konklusiv empiri.
Citat:
Så länge inte några bevis för sprängningar läggs fram väljer jag nog dock att stå fast vid min teori. Men, vi får ju självklart alla tycka olika!
Jag behöver fortfarande inte lägga fram några BEVIS för att kontrollerade sprängningar tog ner WTC för att konstatera att sådana KAN ha förekommit.
Citat:
Tillägg: (Off topic). Tycker du skriver bra i andra trådar, t.ex. JFK, så det är inget personligt!
Tack. Mörkläggningen av mordet på JFK fungerar i princip på samma sätt som i det här fallet. Dra slutsatsen först (Oswald/al Qaida) och presentera därpå endast evidens som tycks ge stöd åt den slutsatsen.
Teleologi 101.