Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-06-02, 15:35
  #13
Medlem
ninjutsus avatar
Det är väl uppenbart att han gillar hennes närgångna sätt och att han tänder lite på henne? Han fantiserar säkert om hur det hade varit att sätta henne, om han sedan gör slag i saken är en annan fråga.

Så länge du beter dig som en osäker skolflicka så får du finna dig i detta, om inte så får du göra någonting åt det.
Citera
2017-06-02, 15:43
  #14
Medlem
No.Pain.No.Gains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thisisfake
Nej kanske inte, men han sa själv att hon var lite väl närgången. Hade det varit jag och jag tyckt att en kille kom för nära hade jag iaf sagt ifrån.

Jag kan hålla med dig att det är respektlöst mot dig. Men det är respektlöst från er tjejkompis sida, inte från din pojkvän. Din pojkvän tycker att hon är närgången men verkar inte bry sig mer om det, har jag rätt eller ger han inviter till henne?

Om han ger inviter till henne och uppskattar att hon är "på" honom så förstår jag din oro. Annars är det väl bara att inse att det är dig han är tillsammans med och valt dig före henne.
Citera
2017-06-02, 16:01
  #15
Medlem
NastyPigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thisisfake
Det tycker jag med, men han vill inte då han blivit god vän med hennes pojkvän och vill kunna fortsätta umgås med honom. Jag förstår honom på den punkten, men vad gör man då? Ska han bara försöka undvika henne?

men om du klistrar på din egen pojk vän när hon är med så kan väl inte hon stå på andra sidan han och jöra samma sak.
Citera
2017-06-02, 16:25
  #16
Medlem
Min syn på det hela är att det inte är din uppgift att hålla andra tjejer borta från din kille, det är hans uppgift.

Du får däremot bestämma om du vill vara i ett förhållande med en kille som är så respektlös mot dig att han inte avvisar andra tjejers flörtande. Sätt en standard för vad som är ok för dig, och stå upp för dig själv.

Den här bruden N beter sig indirekt respektlöst mot dig, och hade det varit direkt mot dig så skulle det rätta varit att sätta henne på plats rejält. Men utan din killes medgivande till hennes beteende så skulle hon bara framstå som löjlig, så det är han som är respektlös direkt mot dig.

Fråga honom varför han låter en annan tjej respektlöst pissa på ert förhållande utan att han säger ifrån. Svarar han återigen att han inte vill ha "dålig stämning" så är mitt råd (om du fortfarande vill ha honom), att visa honom vilket paradis "dålig stämning" är i jämförelse med en förbannad kvinna...
Citera
2017-06-02, 16:37
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av verum.ariolum
Ja, du är skitlöjlig. Uppenbarligen litar du inte alls på P, för då hade du inte brytt dig. Hursomhelst så är det inte din sak att göra något. Antingen säger P ifrån, förhoppningsvis då på eget initiativ, eller så får det fortgå.

Det enda du kan göra är att lära dig att hantera din svartsjuka.

Håller med.
Men jag skulle vilja veta mer om hur du TS förhåller dig i de situationerna. Klart att bruden totalt ignorerar dig, o hennes uppmärksamhet vill du säkert inte ens ha.

Men om detta påverkar ditt självförtroende så att du bara blir tyst o ståendes där så borde du göra nåt åt det, alltså visa upp dig eller höras mer. Det får inte bli för mkt haha men du kan t.ex. prata med de omkring eller va med i diskussionerna med din kille.

Förövrigt låter hon som din killes vän, inte din
Citera
2017-06-02, 20:14
  #18
Medlem
Be din pojkvän att lägga av en brakskit nästa gång hon stöter på honom så tappar hon nog intresset utan att ni behöver känna er obekväma med att konfrontera henne.
Citera
2017-06-02, 21:40
  #19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MoaLjung
Du låter som en blatte.

Det var den värsta skymfen jag någonsin utsatts för. Jag ska knulla din mamma!
Citera
2017-06-02, 21:41
  #20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av No.Pain.No.Gain
Så gör inte riktigt jag med mina kvinnliga vänner, men alla är vi olika. Men varför går du och klagar till din pojkvän? Om det är du som har något problem med detta så är det väl inte hans uppgift att säga ifrån?

Självklart är det killens sak att säga ifrån.
Tänker du att hon skall säga ifrån och det blir lite girl fight om honom?
Citera
2017-06-02, 21:57
  #21
Medlem
Nästa gång denna N är närgången så borde TS bara kliva in mitt mellan dem o hångla upp sin pojkvän.

Som det är nu står TS som ett fån o glor medans N raggar hej vilt. Mespropp, gör något. Markera ditt revir.
Citera
2017-06-02, 22:06
  #22
Medlem
MoaLjungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hejhejpoalla
Det var den värsta skymfen jag någonsin utsatts för

Du kallar det skymf. Jag kallar det sanning. Det behöver inte betyda att någon av oss har fel

Citat:
Ursprungligen postat av hejhejpoalla
Jag ska knulla din mamma

Pröva du. Blanda inte in mig bara.
Citera
2017-06-03, 03:19
  #23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tyson2010
Håller med.
Men jag skulle vilja veta mer om hur du TS förhåller dig i de situationerna. Klart att bruden totalt ignorerar dig, o hennes uppmärksamhet vill du säkert inte ens ha.

Men om detta påverkar ditt självförtroende så att du bara blir tyst o ståendes där så borde du göra nåt åt det, alltså visa upp dig eller höras mer. Det får inte bli för mkt haha men du kan t.ex. prata med de omkring eller va med i diskussionerna med din kille.

Förövrigt låter hon som din killes vän, inte din

Alltså jag sitter ju inte tyst bredvid som ett fån, jag sitter ju och snackar med resten av gänget. Jag vill ju inte behöva vara på min pojkvän hela kvällen bara för att hon inte ska vara det eller klänga på honom varje gång han är ute och röker bara för att hon inte ska följa efter så de blir ensamma. Jag vill ha trevligt med mina kompisar, inte vara efter P och N som någon barnvakt, men jag tycker hon beter sig respektlöst när hon håller på framför ögonen på mig, vilket min pojkvän vet om och då tycker jag han kan säga åt henne snällt att backa.
Känner inte att det är jag som bör göra det, då det inte är mig hon är på.
Citera
2017-06-03, 03:23
  #24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av No.Pain.No.Gain
Jag kan hålla med dig att det är respektlöst mot dig. Men det är respektlöst från er tjejkompis sida, inte från din pojkvän. Din pojkvän tycker att hon är närgången men verkar inte bry sig mer om det, har jag rätt eller ger han inviter till henne?

Om han ger inviter till henne och uppskattar att hon är "på" honom så förstår jag din oro. Annars är det väl bara att inse att det är dig han är tillsammans med och valt dig före henne.

Javisst är det respektlöst från hennes sida att vara på honom framför mig men jag tycker det är respektlöst av honom att inte säga ifrån. Han säger ju själv att hade det varit någon som varit på mig på samma sätt så hade han heller inte varit glad, så jag förstår inte varför han inte gör något.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback