Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-06-02, 14:10
  #1
Medlem
Så min pojkvän (vi kan kalla honom P) och jag har lärt känna en hel del nya människor senaste tiden, några av dem är detta par som inlägget kommer handla om. Redan från början tyckte jag att tjejen i paret (vi kallar henne N) var ovanligt nära min pojkvän, skulle alltid sitta bredvid honom, la till P på Facebook men inte mig osv. Detta störde mig lite grann redan då men det var inget jag sa till P, utan tänkte att det är säkert bara sån hon är; lite flörtig av sig liksom.

Vi umgicks med dem en del den kommande månaden innan vi hade ett par tre månaders uppehåll. En kväll skulle vi ut och ta några drinkar med andra gemensamma vänner och paret var där. HELA kvällen var N klistrad på P. När han satte sig satte sig hon bredvid, när han gick ut för att röka så följde hon med, hela tiden ögonen på honom; skrattandes-ta-på-axeln-grejen ni vet. Alltid med hennes ansikte otroligt nära hans. Hennes pojkvän satt där hela kvällen och kunde inte bry sig mindre, visserligen är han inte den skarpaste kniven i lådan så han kunde väl inte ens se hur hon flörtade.

När det var dags att dra hem så frågade jag P om han inte tyckte att N var lite väl på under kvällen och jo det tyckte han. Han sa att hon kom alldeles för nära och han hade tänkt på det under kvällen och tyckt det varit lite underligt. Jag sa till honom att hon var ju så för några månader sen också och han höll med. Jag sa att jag inte känner mig bekväm med detta och han sa att han förstår mig precis.

Dagen efter var vi ute igen med vänner, men hon var inte där. När det var dags att dra hem går jag ut först från baren och P kommer efter mig och då hör jag henne ropa "P!!". Vi går fram till henne och hon frågar honom om han vet någon efterfest. Han säger bara att nej vi ska hem nu. Hela tiden pratar hon bara med P och verkar inte ens veta om min existens, precis som vanligt. Hon säger hej då och kramar om P och pussar honom på kinden innan hon drar sig tillbaka. Jag tittar på henne och inte förrän då gör hon samma mot mig.

På vägen hem pratar vi om detta igen och jag säger att jag inte gillar att hon beter sig så respektlöst, inte bara mot mig utan också hennes pojkvän. Han säger att han förstår mig men han vägrar göra något åt det. Han vill inte att det ska bli dålig stämning mellan dem, vilket jag förstår, men han skapar ju dålig stämning mellan honom och mig istället.

Tilläggas bör att P frågade en annan killkompis som var med första kvällen efter uppehållet om han märkt något utav detta och även han sa att han sett detta under hela kvällen och att hon "definitivt är intresserad" utav P.

Hur gör man i en sån här situation? P sa att han förstod mig i början men nu tycker han bara att jag är löjlig för han kommer ju aldrig göra något med henne. Jag litar på P, men jag litar inte på N. Det är inte bara vi som märkt utan även andra. Har jag rätt att be P säga åt henne att backa undan nästa gång det händer eller är det jag som är löjlig?
Citera
2017-06-02, 14:28
  #2
Medlem
ninjutsus avatar
Du får nog "markera ditt revir" så att säga. Nästa gång ni träffas ute så tar du henne åt sidan och säger att du vill prata. Ta med henne in på toaletten och dra en armbåge över näsan på henne och dunka huvudet i toastolen. Hon borde fatta vinken efter det.
Citera
2017-06-02, 14:40
  #3
Medlem
Bonnatorps avatar
Jag stämmer in i föregående talare, hon har passerat gränsen sedan länge och behöver en åthytning.
Hade du inte närvarande så hade det varit lite mer mänskligt, men om hon fortsätter när du står bredvid så är det klart respektlöst!

Säg åt henne på skarpen , och om inte det hjälper så är du fullt berättigad att sopa på henne lite smidigt någonstans avskilt. Eller kliv på hennes fötter med stilettklackar?
Hennes beteende faller inte riktigt inom brottsbalken, så du får vara kreativ helt enkelt. Olyckor händer så lätt, särskilt när ingen ser.
Citera
2017-06-02, 14:52
  #4
Avstängd
Ja, du är skitlöjlig. Uppenbarligen litar du inte alls på P, för då hade du inte brytt dig. Hursomhelst så är det inte din sak att göra något. Antingen säger P ifrån, förhoppningsvis då på eget initiativ, eller så får det fortgå.

Det enda du kan göra är att lära dig att hantera din svartsjuka.
__________________
Senast redigerad av verum.ariolum 2017-06-02 kl. 14:54.
Citera
2017-06-02, 15:12
  #5
Moderator
^Eazs avatar
Om nu din pojkvän tycker det är obekvämt så tycker jag att han borde sätta ner foten själv.
Citera
2017-06-02, 15:12
  #6
Medlem
RetroLovers avatar
Jag tycker det är dåligt av din pojkvän att inte säga ifrån. Klart man kan ha tjejkompisar fastän man är i ett förhållande, men någonstans måste han markera att "nu blir det för mycket - jag är inte tillgänglig". Du har berättat för honom att du känner dig obekväm med det och det tycker jag han ska ta till sig. Du har helt klart rätt att vara svartsjuk här. Hon har gått över gränsen.

(Säg till om du behöver hjälp att begrava ett lik.)
Citera
2017-06-02, 15:14
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av verum.ariolum
Ja, du är skitlöjlig. Uppenbarligen litar du inte alls på P, för då hade du inte brytt dig. Hursomhelst så är det inte din sak att göra något. Antingen säger P ifrån, förhoppningsvis då på eget initiativ, eller så får det fortgå.

Det enda du kan göra är att lära dig att hantera din svartsjuka.

Ja jag kanske är svartsjuk över detta, men jag känner väl lite att det är befogat. Hon klistrar verkligen på honom framför ögonen på mig och alla andra. Jag är själv tjej, jag vet hur tjejer beter sig när de vill ha någon.

Min pojkvän har massa andra tjejkompisar som han skojar friskt med, pussar på kinden och kramar om, inget som rör mig i ryggen. Detta är dock annorlunda.
Citera
2017-06-02, 15:27
  #8
Medlem
No.Pain.No.Gains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thisisfake
Ja jag kanske är svartsjuk över detta, men jag känner väl lite att det är befogat. Hon klistrar verkligen på honom framför ögonen på mig och alla andra. Jag är själv tjej, jag vet hur tjejer beter sig när de vill ha någon.

Min pojkvän har massa andra tjejkompisar som han skojar friskt med, pussar på kinden och kramar om, inget som rör mig i ryggen. Detta är dock annorlunda.

Så gör inte riktigt jag med mina kvinnliga vänner, men alla är vi olika. Men varför går du och klagar till din pojkvän? Om det är du som har något problem med detta så är det väl inte hans uppgift att säga ifrån?
Citera
2017-06-02, 15:27
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Om nu din pojkvän tycker det är obekvämt så tycker jag att han borde sätta ner foten själv.

Det tycker jag med, men han vill inte då han blivit god vän med hennes pojkvän och vill kunna fortsätta umgås med honom. Jag förstår honom på den punkten, men vad gör man då? Ska han bara försöka undvika henne?
Citera
2017-06-02, 15:31
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av No.Pain.No.Gain
Så gör inte riktigt jag med mina kvinnliga vänner, men alla är vi olika. Men varför går du och klagar till din pojkvän? Om det är du som har något problem med detta så är det väl inte hans uppgift att säga ifrån?

Nej kanske inte, men han sa själv att hon var lite väl närgången. Hade det varit jag och jag tyckt att en kille kom för nära hade jag iaf sagt ifrån.
Citera
2017-06-02, 15:33
  #11
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thisisfake
Det tycker jag med, men han vill inte då han blivit god vän med hennes pojkvän och vill kunna fortsätta umgås med honom. Jag förstår honom på den punkten, men vad gör man då? Ska han bara försöka undvika henne?

Undvika blir ju svårt att göra iom att ni har gemensamma vänner.

Jag säger inte att han ska säga åt henne att han vill att hon ska sluta ragga etc (risken är ju att det där är hennes beteende när hon är vän med någon?).
Det räcker att han säger något i still med att han inte känner sig bekväm med hennes närgångenhet.

Tycker inte det är ditt jobb att säga åt henne.
Citera
2017-06-02, 15:35
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RetroLover
Jag tycker det är dåligt av din pojkvän att inte säga ifrån. Klart man kan ha tjejkompisar fastän man är i ett förhållande, men någonstans måste han markera att "nu blir det för mycket - jag är inte tillgänglig". Du har berättat för honom att du känner dig obekväm med det och det tycker jag han ska ta till sig. Du har helt klart rätt att vara svartsjuk här. Hon har gått över gränsen.

(Säg till om du behöver hjälp att begrava ett lik.)

Jag tänker lite som du, men vill höra vad andra anser.

Haha tack, ska ha det i åtanke, är inte riktigt där än.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback