2017-06-02, 22:23
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GalenRygg
Jag försökte hänga med live i rapporteringen från Helena Zachariasson på SVT's sida idag. Var dock tvungen att kila iväg en sväng och nu när jag försöker hitta hennes inlägg från rättegången så verkar de inte finnas kvar. Finns de sparade någonstans att läsa i efterhand?

Finns här:

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vastmanland/rattegangen-i-arbogafallet-dag-for-dag
Citera
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smhf
Hon försöker gå ner på en 20-årings nivå och hänga med i ungdomars språk, med hennes uttalande, sorgligt från en 6-barns-mamma, hon har noll intresse för hennes barn, bara att använda dem till hennes fördel, pippi var var mognare.

Detta som avlyssnades: Värsta kriminella sen ett gapflabb från JM. Jag skakar på huvudet när jag läser detta i FUP:en
Lyssna på det också, det finns länk där jag kommenterar det. Usch. Man både skäms (pga det du nämner) och äcklas samtidigt av det råa skrattet..
Citera
Medlem
Citat:
Jag försökte hänga med live i rapporteringen från Helena Zachariasson på SVT's sida idag. Var dock tvungen att kila iväg en sväng och nu när jag försöker hitta hennes inlägg från rättegången så verkar de inte finnas kvar. Finns de sparade någonstans att läsa i efterhand?

Tyvärr har SVT ovanan att sortera om sin tråd efter några timmar så att de senaste avsnitten kommer sist. Du måste bläddra och bläddra och bläddra för att komma till dagens förhandling. Men ha tålamod, vid nästa förhandling sorterar de om igen.
Citera
2017-06-02, 22:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av stativera
Du pratar marginaler du. Låt oss hålla oss till åklagarens version först och främst.

Tidigast 20:25 vid kontoret. Minus 7 minuter är 20:18. Helt utan marginaler.

Du får lägga till lite gångtid bildörr till bildörr på Granliden plus att väcka JM från sin powernap, låt säga minst 5 minuter.

Det finns inga marginaler alls i åklagarens påstående.

Dessutom glömde du lägga på de 5 minuterna på hemvägen via kontoret som åklagaren säger för jag tror inte MR kastades ur bilen som i en gangsterfilm a la 20-tal?

Men nu måste vi också tänka lite MR här. Hans halvtimme kunde lika gärna vara en timme. Så brukade han göra när han stod vid JMs huvudkudde med kniv i hand och mord i sinnet.

Inte konstigt att JM somande i bilen. Fan, när jag tänker på det sussade JM för det mesta när MR tänkte på halshuggna huvuden lagda på pattarna till sina offer, rätt ska vara rätt

Lägger dock till (igen) att Hikes har ett annat tidsfönster och åklagaren har bevisbördan. Hikes säger att 23:20 är taget ur tomma luften som Fahlander påstod i sakframställan.
Åklagarna accepterar inte sonen As tidsaxel som är 23.15 när JM är hemma utan ändrar det utan att förklara varför till 23.20 vilket hikes hugger på direkt. Så pass snäv är tiden att åk måste fylla på med 5 min från ingenstans. Detta går inte ihop allt för snävt och ingen rekonstruktion på färden är givetvis gjord, det vill man INTE servera eftersom allt hänger på sekunder.
Citera
2017-06-02, 22:25
Medlem
Axis.bold.as.loves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Om jag kommer in i ett rum och ser GM ligga till höger i en säng, så är det ju tvärtom för de som ligger i sängen. Vad jag menar är att om AM ligger på vänstra sidan i sängen (som du ser det) och ska se på sin partner måste hon vrida huvudet åt vänster. Alltså ligger GM på vänster sida för AM, men i dina ögon ligger GM på höger sida. Tänk speglingar. Nu hat jag inte låst FUP:en, men så tolkar jag det du skriver.

Hoppas du förstod. Lättare att förstå än att förklara.
En otäck men illustrativ bild för att bekräfta det du säger: https://images.mmcloud.se/api/v1/images/e464a80f-080c-561d-862c-12d3a5d6483e/1200.jpg

Läste även om de funderingar kring Mohammeds tidsuppfattning när han väl är inne huset och står och väntar utanför sovrummet. Jag håller med om att det måste ha varit svårt för honom att uppskatta mängden förfluten tid i det skedet. Jag hade inte tänkt på den aspekten tidigare men det bör stämma. Det kan nog alltså lika gärna ha varit 10 minuter snarare än 30 minuter som han stod och väntade inne i huset.

Citat:
Här, men du måste klicka dig ända fram tills dagens datum i tidslinjen från 8 maj. Du klickar på "Visa mer inlägg" längst ned tills du kommer till dagens referat: https://www.svt.se/nyheter/live/rattegang-i-arbogafallet
Senast redigerad av Axis.bold.as.love 2017-06-02 kl. 22:29.
Citera
2017-06-02, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Singoallaa
Det står i tidningarna att Anki M suttit i rätten när MR vittnat. Kunde Anki och JM se på varandra, mor och dotter? AM är ju rädd för henne och inte klarat av att förhöras med JM i samma rum utan då har JM förflyttars til ett medhörningsrum. Men idag har de två alltså setts/möts för försra ggn sedan mordet och mordförsöket?

Sedan undrad jag vad som menas här, sjukdom?:
"Ann-Sofie Sannemalm
Hikes: Ja, jag började fråga om hur det var när den 42-åriga kvinnan var barn, men hon ska ha dragit sig i sitt hår?
AM:- Ja, det var en sjukdom hon har. Det började redan på fritids".

Hur var hon med kompisar?
- Hon trivdes både med kompisar och att vara ensamvarg.
idag 15.22

Varför utvecklade JM tidigt detta beteende? Var hon utsatt för övergrepp? Det skulle ju stämma med hennes översexualiserade beteende.
Döljer AM något? Som hon vet? Därför hennes kallhamrade sätt att tala?

Och de försvunna barnen? Vad hade de kunnat berätta?

Västmanland kallas ju inte för inte för Sveriges Belgien.
Tror det finns mycket mer i det här fallet.
Citera
2017-06-02, 22:29
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Hans syfte är att framstå som ett "offer". Det gör han genom att gå den upptrampade vägen: det är den "sluga" JM som ligger bakom allt vilket förefaller mindre och mindre troligt. Så kan han undkomma livstid.
Hahaha. Inte troligt att hon ligger bakom? Vilken sten kröp du fram från..
Självklart gör det varken till eller från om han så har dubbla offerkoftor. Han binds till gärningen som är brutal, han har erkänt.
Det enda är åldern som kan ge honom medvind.
Citera
2017-06-02, 22:33
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Varför utvecklade JM tidigt detta beteende? Var hon utsatt för övergrepp? Det skulle ju stämma med hennes översexualiserade beteende.
Döljer AM något? Som hon vet? Därför hennes kallhamrade sätt att tala?

Och de försvunna barnen? Vad hade de kunnat berätta?

Västmanland kallas ju inte för inte för Sveriges Belgien.
Tror det finns mycket mer i det här fallet.

Jag och en annan användare har några inlägg bakåt citerat artiklar om just håruttryckning. Det beteendet kopplas ihop med vissa psykiatriska störningar. Läs gärna så du får kött på benen kring det.
Citera
2017-06-02, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Singoallaa
Jag uppfattade det som att de också var rädda för JM och fann det obehagligt att vistas i samma rum.

Undrar därför hur dagens kontakt mellan dem var.

Ja, både systern och mamman levde lång tid med en kraftig hotbild omkring sig. Dom både familjerna inkl familj förflyttades utomlands under ständig bevakning och fick flytta runt mellan olika boendeorter och länder med ojämna intervaller. Så rädslan delades även av högre instanser.

Kontakten är nog totalt bruten. AM har funnits i rättsalen med JM närvarande tidigare som stöd till t.ex. Amanda.
Citera
2017-06-02, 22:38
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Lyssna på det också, det finns länk där jag kommenterar det. Usch. Man både skäms (pga det du nämner) och äcklas samtidigt av det råa skrattet..

Skratt och tårar sitter inte långt inne bara trycka på en knapp, sen utlöses knappen om det ska vara skratt eller tårar vid rätt tillfälle. Vilken vidrig varelse, ( vill inte kalla henne för mänsklig) .
Citera
2017-06-02, 22:38
Medlem
GalenRyggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Tyvärr har SVT ovanan att sortera om sin tråd efter några timmar så att de senaste avsnitten kommer sist. Du måste bläddra och bläddra och bläddra för att komma till dagens förhandling. Men ha tålamod, vid nästa förhandling sorterar de om igen.

Citat:
Ursprungligen postat av Axis.bold.as.love
.
Här, men du måste klicka dig ända fram tills dagens datum i tidslinjen från 8 maj. Du klickar på "Visa mer inlägg" längst ned tills du kommer till dagens referat: https://www.svt.se/nyheter/live/rattegang-i-arbogafallet

Tack!
Citera
2017-06-02, 22:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av afKnollentott
Va konstigt det här är......
Så här löd en del av rättegångsreferatet från SVT, tidigare idag:

"Ann-Sofie Sannemalm
Åklagaren: Hur gick det till när du fick kniven?
- Jag fick kniven, två handskar som inte var ett par, en t-shirt som hon hade med i bilen. När vi är framme i Granliden sa hon åt mig att jag skulle byta kläder och tog kniven och sa åt mig att ta på mig handskarna för att det inte skulle finnas några fingeravtryck."
Ytterligare några minuter på tidsaxeln, fanns mer i hans historia idag som förlänger tiderna till åk sorg. Han var allt för inlärt detaljerad av Jährensten. Handskar som inte var ett par i drogdimman, vilket minne
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in