Citat:
Ursprungligen postat av
Ramaria
Jag går inte på någon linje i detta fall. Jag går på uppmätta tider och avstånd samt vittnesmål.
Tid för avfärd från hemmet får jag från Alexander. Han uppger att de åkte direkt då han kom hem.
Återskapat sms tidpunkt (19:5?)
Enl urika och sonen åkte han hem direkt på sin hoverboard. Tidsåtgång 10-15 min.
Alexander hemma 20:05 (han säger själv åttatiden)
Tidpunkten för Johannas hemkomst får jag också från Alexander. Han ringde 22:50, inget svar. Johanna kom hem en stund senare. Alexander nämner tidpunkten 23:15
Citat:
Ursprungligen postat av
Ramaria
Korrekt. Rätt ska vara rätt. 7 min uppmätt.
Men, då har jag räknat i överkant på alla andra tider

Du pratar marginaler du. Låt oss hålla oss till åklagarens version först och främst.
Tidigast 20:25 vid kontoret. Minus 7 minuter är 20:18. Helt utan marginaler.
Du får lägga till lite gångtid bildörr till bildörr på Granliden plus att väcka JM från sin
powernap, låt säga minst 5 minuter.
Det finns inga marginaler alls i åklagarens påstående.
Dessutom glömde du lägga på de 5 minuterna på hemvägen via kontoret som åklagaren säger för jag tror inte MR kastades ur bilen som i en gangsterfilm a la 20-tal?
Men nu måste vi också tänka lite MR här. Hans halvtimme kunde lika gärna vara en timme. Så brukade han göra när han stod vid JMs huvudkudde med kniv i hand och mord i sinnet.
Inte konstigt att JM somande i bilen. Fan, när jag tänker på det sussade JM för det mesta när MR tänkte på halshuggna huvuden lagda på pattarna till sina offer, rätt ska vara rätt
Lägger dock till (igen) att Hikes har ett annat tidsfönster och åklagaren har bevisbördan. Hikes säger att 23:20 är taget ur tomma luften som Fahlander påstod i sakframställan.