Citat:
Är själv lite dåligt insatt i knivarnas vara och icke vara. Dock nämndes följande idag:
svt liverapport
"Åklagaren: När du fick kniven av 42-åringen - såg du några fler knivar då?
- Det var två knivar. Båda knivarna kom hemifrån, jag använde en av dem.
Var det hon som valde knivarna?
- Jag gjorde inget val när det gäller kniven.
Den här andra kniven - den du inte tog - hur såg den ut?
- Hela kniven, även handtaget var av metall, spetsen var sned.
Varför tror du att hon hade två knivar med sig?
- Jag vet inte."
Kan det fetade vara samma kniv?
Har JM slängt ut en massa knivar härsan och tvärsan för att villa bort polis?
Och visst visste JM om att knivspetsen var av - hävdade att hon sett utredarnas rapport vid något av alla sina förhör. Dessutom skrivit om det i sina små "fina" lappar.
Det jag själv hajade till på idag (bl.a.) var följande:
"Åklagaren: Om jag förstått det rätt så la du din telefon på kontoret?
- Ja, jag hade använt den hela dagen så det var inte mycket batteri kvar.
Hade ni pratat om att lämna telefonerna hemma?
- Nej, jag trodde att hon hade sin med sig."
svt liverapport
=JM lämnar sin mobil (medvetet) hemma. Räknade hon kallt med att MR skulle ha med sig sin? Och att han skulle bli misstänkt, före henne, om hans mobil pingade vid Granliden?
Nu vill jag inte, på något vis, höja JMs intellekt till skyarna för jag tror eg inte att hon har tänkt alls. Och det hon tänkt har varit ett inferno av bråte av tankar, som flyger hit och dit, likt en tornado och landat lite hitan och ditan - "all-over-the-friggin-place"!
Dagens plus (enl mig): att åklagarna drog ut på tiden med frågorna, så dem kan fortsätta på måndag innan Hikes sätter klorna i MR. Kanske gav dagens svar möjlighet att spinna vidare på något åkl inte tänkt på hittills?
Dagens minus (enl mig): att det endast gick att läsa EN liverapportering - svt.
Aftonbladets reporter verkade befinna sig på en helt annan planet.
Expressen hade inte skickat någon alls och efter gårdagens miserabla insats från e-kuriren bemödade inte ens att logga in där idag, =igår kortfattat och dessutom lämnade e-kuriren sin post/rapportering innan lunch, vilket ifs kvittar då deras rapport sög ordentligt. (MEN det blir en bättre helhet om man kan läsa minst två olika rapporteringar - alltid nån som kommenterar NÅT som de andra struntat i.)
Nåväl. Hoppas på bättre tur nästa vecka....
Edit dubbelcitat
svt liverapport
"Åklagaren: När du fick kniven av 42-åringen - såg du några fler knivar då?
- Det var två knivar. Båda knivarna kom hemifrån, jag använde en av dem.
Var det hon som valde knivarna?
- Jag gjorde inget val när det gäller kniven.
Den här andra kniven - den du inte tog - hur såg den ut?
- Hela kniven, även handtaget var av metall, spetsen var sned.
Varför tror du att hon hade två knivar med sig?
- Jag vet inte."
Kan det fetade vara samma kniv?
Har JM slängt ut en massa knivar härsan och tvärsan för att villa bort polis?
Och visst visste JM om att knivspetsen var av - hävdade att hon sett utredarnas rapport vid något av alla sina förhör. Dessutom skrivit om det i sina små "fina" lappar.
Det jag själv hajade till på idag (bl.a.) var följande:
"Åklagaren: Om jag förstått det rätt så la du din telefon på kontoret?
- Ja, jag hade använt den hela dagen så det var inte mycket batteri kvar.
Hade ni pratat om att lämna telefonerna hemma?
- Nej, jag trodde att hon hade sin med sig."
svt liverapport
=JM lämnar sin mobil (medvetet) hemma. Räknade hon kallt med att MR skulle ha med sig sin? Och att han skulle bli misstänkt, före henne, om hans mobil pingade vid Granliden?
Nu vill jag inte, på något vis, höja JMs intellekt till skyarna för jag tror eg inte att hon har tänkt alls. Och det hon tänkt har varit ett inferno av bråte av tankar, som flyger hit och dit, likt en tornado och landat lite hitan och ditan - "all-over-the-friggin-place"!
Dagens plus (enl mig): att åklagarna drog ut på tiden med frågorna, så dem kan fortsätta på måndag innan Hikes sätter klorna i MR. Kanske gav dagens svar möjlighet att spinna vidare på något åkl inte tänkt på hittills?
Dagens minus (enl mig): att det endast gick att läsa EN liverapportering - svt.
Aftonbladets reporter verkade befinna sig på en helt annan planet.
Expressen hade inte skickat någon alls och efter gårdagens miserabla insats från e-kuriren bemödade inte ens att logga in där idag, =igår kortfattat och dessutom lämnade e-kuriren sin post/rapportering innan lunch, vilket ifs kvittar då deras rapport sög ordentligt. (MEN det blir en bättre helhet om man kan läsa minst två olika rapporteringar - alltid nån som kommenterar NÅT som de andra struntat i.)
Nåväl. Hoppas på bättre tur nästa vecka....

Edit dubbelcitat
Verkar som ett rimligt antagande. Hon borde antingen ha sagt åt honom att lämna telefonen hemma eller på kontoret. MR säger inget om att hon bett honom lämna den där. Verkar som om han var ett bondeoffer. Själv skulle hon ju alltid klara sig, supersmart som hon är.