2017-06-02, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beatriceaurore
Att några här tror att det måste vara barn som dödat Kevin beror säkert på att dödandet verkar ha gått "oprofessionellt" till, oplanerat, klantigt liksom.
Men för mig pekar detta mot en vuxen eller halvvuxen snedvriden person med låg intelligenskvot, kanske en testosteronöverväldigad svagbegåvad yngling i nedre tonåren. Det tycks ha funnits ett antal frigående knickedickar i byn vid denna tid, även dömda pedofiler.

Bröderna är oskyldiga, låt dem vara! Och ge dem skadestånd, så högt som möjligt.

Hur vet du de är oskyldiga? Du har sett 3 timmar av en dramaserie?
Citera
2017-06-02, 12:31
Medlem
OldWolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salzsalino
Därför att de inte har kunnat döda Kevin och har de inte kunnat det, så är de oskyldiga. Men du hänger kvar som en blodigel, även om du i princip är ensam om det. Det verkar bara vara du, Sandberg, SÅC och Lambertz kvar. Vad du har emot bröderna låter jag vara osagt, eller om dit mål är att vilseleda från något annat?
Citera
2017-06-02, 12:42
Medlem
Citat:
Nej av en dokumentär. Förstår du skillnaden? Och under dessa tilmmar visades just de frekvenser som skulle innehålla bevisen.
Citera
2017-06-02, 12:50
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av severus
Nej då jag är ingen expert. Men däremot smickrar jag mig att förstå ett begrepp som bevis och att veta vad som är rimliga skäl till att tro saker. Därför en fråga. På vad grundar du denna övertygelse.

Utredningen visar att 7 åringen var på plats och jag begriper att tv-dokumentären är vinklad till brödernas fördel. Men eftersom det inte finns bättre bevis så bör han anses oskyldig.
Citera
2017-06-02, 12:56
Medlem
p.norths avatar
SÅC anhängare, kolla in:

https://youtu.be/0sw08XRXVYY
Citera
2017-06-02, 12:59
Medlem
p.norths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Utredningen visar att 7 åringen var på plats och jag begriper att tv-dokumentären är vinklad till brödernas fördel. Men eftersom det inte finns bättre bevis så bör han anses oskyldig.
Vad menar du med "vara på plats" ?
Citera
2017-06-02, 13:27
Medlem
OldWolfs avatar
Citat:

Utredningen visar inte alls att 7-årigen var på plats, däremot PÅSTÅR man det för att hjälpligt knyta ihop indiciekedjan, som ändå inte går ihop.
Citera
2017-06-02, 13:51
Medlem
p.norths avatar
Tid och händelser går som inte ihop, det man har gjort är att göra en soppa av en spik där SÅC står för ingredienserna och där R.S strö saltet.
Citera
2017-06-02, 14:50
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
GMP ansåg också då att ett vuxenmotiv inte var troligt.

"Men barnet som offer, våldsutövningen, platsens karaktär som lekområde med anslutning till olika lek och idrottsanläggningar, det avbrutna avtagandet/ påtagandet av skor och strumpor och avsaknandet av synbart ”vuxenmotiv” ger närmast bilden av ett händelseförlopp av mobbingliknande karaktär som har urartat totalt.”

Det stämmer säkert och man är inte vuxen som tonåring tex. Men Arvika Polisen brydde sig inte om gärningsmannaprofilgruppen utan hade eget på gång helt enkelt, så deras analyser åkte säkerligen långt bak i pärmen.

Citat:
Så skriver GMP i den rekonstruktiva delen av sin analysrapport om Kevin-fallet:
Scenario 1: Om kvävningen orsakats av våldsinverkan direkt mot halsen tyder skadornas utseende närmast på att de orsakats av tryck från långsträckt föremål mer än en regelrätt snara. Det ger den rättsmedicinska stöd för. Än mer specificerat står det i rättsmedicinska utlåtandet: att strypningen kan ha utförts med klädesplagg, trädgren, käpp eller annat långsträckt föremål men sannolikt inte med händer, rep eller annan liknande smal snara.

Scenario 2: Det går inte att utesluta att kvävningen skett genom att någon legat på offret och pressat honom mot marken och tyngden då gjort att offret hindrats att andas (s k traumatisk asfyxi). Det som skulle kunna tala för en sådan teori är vissa av skadorna på bålen samt smutsen på handflatesidan av offrets händer. Det är vanligt att människor som råkar ut för denna typ av kvävning gräver med händerna mot underlaget som en reflex.

Scenario 3: En annan möjlig teori är att offret tryckts ned på lastpallen i vattnet och att hans huvud upprepade gånger pressats ner i vattnet så att tillräcklig andning förhindrats. Det skulle troligen kunna ge samma tecken på kvävning och inte sådana tecken man ser hos ett drunkningsoffer. Pressen mot lastpallen skulle kunna vara orsaken till de aktuella skadorna på halsen, de djupa skadorna i bålen samt skadorna under huden på skuldrorna och på ryggen. Dessutom skulle det kunna förklara om offret svalt mycket vatten vilket flera vittnesuppgifter kan tyda på.
Slutsats: ”Att försöka rekonstruera ett sammanhängande händelseförlopp på den sannolika brottsplatsen låter sig inte göra eftersom det inte finns tillräckligt med indikatorer i området efter den tragiska händelsen. Men barnet som offer, våldsutövningen, platsens karaktär som lekområde med anslutning till olika lek och idrottsanläggningar, det avbrutna avtagandet/ påtagandet av skor och strumpor och avsaknandet av synbart ”vuxenmotiv” ger närmast bilden av ett händelseförlopp av mobbingliknande karaktär som har urartat totalt.”

http://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/a/3A2lP/har-ar-garningsmannaprofil-gruppens-tre-teorier-om-kevins-dod
Citera
2017-06-02, 14:55
Medlem
Beatass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av echoesofglory
En läskig vuxen som rört sig bland barnen och kring lekplatserna hade blivit utpekad direkt. Däremot tycker jag att scenariot verkar konstigt, skulle K verkligen tvingats ut där i vattnet och tvingats ned på pallen och kvävts där? Låter otroligt våldsamt och komplicerat..Att Kevin pressats ned mot marken låter mer rimligt, hur ofta bråkar inte barn så?

Bröderna och Kevin kände varandra väl. Christian var ingen biffig 7-åring precis. Har svårt att se hur han skulle ha kunnat kväva Kevin som säkerligen gjorde motstånd.
En tonåring eller vuxen däremot som har mer tyngd är mer sannolik.

Dessutom hade bröderna alibi vid den tiden.
Citera
2017-06-02, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beatas
Bröderna och Kevin kände varandra väl. Christian var ingen biffig 7-åring precis. Har svårt att se hur han skulle ha kunnat kväva Kevin som säkerligen gjorde motstånd.
En tonåring eller vuxen däremot som har mer tyngd är mer sannolik.

Dessutom hade bröderna alibi vid den tiden.

Särskilt om tonåringen var rätt storvuxen och överviktig.
Citera
2017-06-02, 19:06
Medlem
Citat:
Nej platsen var stället där Kevin dödades vid lastpallen. Det finns inga som helst belägg för att han varit där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in