2017-06-02, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Ok, har inte kollat detaljer men förvånas som sagt över att de facto ha en mille på nåt konto o ta lån på flera 100k. Följdfunderingen var då om hon inte kom åt det med fri access eftersom hon själv nämner fullmakt i inledning av rättegång.

Vi vet inte hur hennes HB konto sett ut då dessa två sidor i FUP saknas. Hon fick väl dessa pengar 2011-12 så dem gick nog åt när hon o Aki försökte sig på företagandet samt att de hade ett väldigt stort hus att renovera o fixa med. Glöm inte att hon också fick ca 267.000 från Akis AFA försäkring. Hon är duktig på att få rullning på stålarna i alla fall!
Citera
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sudfunk
Nu måste jag gripa in, känner jag. Även om det är OT.

Det CarlJanne75 menar, men inte lyckats förklara med sina tvetydiga formuleringar, är att det inte finns någon risk ("fara") att JM inte döms. Dvs att hon till 100% döms till långt straff. Ni har alla tolkat det som att han menar att det inte är så farligt ("fara") om hon slipper undan.
Tack!
Då får jag be om ursäkt.
Citera
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Hon kommer nog inte dömas till fängelse. Som du säger, hon är helt sjuk. Efter förhandlingarna kommer hon dömas till anstiftan av mord. Vilket ger samma straff som mord. Livstid. Men det kommer göras en stor sinnesundersökning eftersom §7-undersökningen visade att hon har en psykisk sjukdom. Och möjligen blir det så att hon åker in på Karsudden eller liknande.

Psykopater brukar som regel inte få vård (vet inte någon psykopat som fått vård istället). De får fängelse.
Citera
2017-06-02, 11:18
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
Han är styrd av henne och har ingen egen vilja.

Ja det är det som är så märkligt. Hon har inte hotat honom eller lovat saker på förhand, bara tjatat och nämnt våldtäkt av pappan när hon var barn.
Han hade med lätthet kunnat fortsätta säga nej, åtminstone tills eventuella hot kom från henne.
Det blir inget förmildrande över hans handlingar alls, men däremot förtydligar hans berättelse att ingen större övertalning krävdes.

Sen förtydligar det förstås JM:s bisarra hjärna men det visste vi ju redan vid det här laget. Två döda barn som verkar finnas längre tillbaka i tiden skrämmer mig oändligt
Citera
2017-06-02, 11:20
Medlem
Är det någon som begriper varför JM sitter och antecknar förbrilt under vittnesförhöret. Han sjunger ju som en kanariefågel och kanariefåglar är inte populära i fängelset. Jösses vilken smäll för JM
Citera
2017-06-02, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Psykopater brukar som regel inte få vård (vet inte någon psykopat som fått vård istället). De får fängelse.
Sant. Men psykopati är inte en psykisk sjukdom. Det är en personlighetsstörning. Så tiden får visa om hon kanske är en psykiskt sjuk psykopat
Citera
2017-06-02, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner

Enbart psykopati är ingen psykisk sjukdom och då döms man naturligtvis till fängelse. Denna kvinna lider dock uppenbart av psykisk sjukdom. Jag förväntar mig att hon döms till rättspsykiatrisk vård för det är vad hon behöver. Hon hade behövt få psykiatrisk vård mycket tidigare.
Citera
2017-06-02, 11:24
Medlem
Fantastisk berättelse om det mest vedervärdiga en dotter kan göra... den berättelsen är trovärdig och det präglas av att det är självupplevt.

Undrar om hon med nysningarna och den där svarvaren, eller vad det nu är han heter, kommer in här nått mer...

JM är körd. Skönt
Citera
2017-06-02, 11:24
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vastmanlanning
Enbart psykopati är ingen psykisk sjukdom och då döms man naturligtvis till fängelse. Denna kvinna lider dock uppenbart av psykisk sjukdom. Jag förväntar mig att hon döms till rättspsykiatrisk vård för det är vad hon behöver. Hon hade behövt få psykiatrisk vård mycket tidigare.

Vad har hon för psykiatrisk sjukdom som behöver vård? Det är ju få sjukdomar som ger straffet vård. Hon är ju t ex inte psykotisk.
Senast redigerad av Mogna-Meloner 2017-06-02 kl. 11:27.
Citera
2017-06-02, 11:26
Medlem
letspanics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vastmanlanning

Vad pekar på att hon är psykiskt sjuk utöver sin psykopati?

Hon är fullt rationell i sina beslut även om hon helt saknar empati, inga vanföreställningar eller liknande.
Senast redigerad av letspanic 2017-06-02 kl. 11:29.
Citera
2017-06-02, 11:29
Medlem
autostoperkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Ok, har inte kollat detaljer men förvånas som sagt över att de facto ha en mille på nåt konto o ta lån på flera 100k. Följdfunderingen var då om hon inte kom åt det med fri access eftersom hon själv nämner fullmakt i inledning av rättegång.
det var mkt pengaflöde genom hennes konto, inga reserver dock
hon var duktig att spendera rubbet
Citera
2017-06-02, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av letspanic
Vad pekar på att hon är psykiskt sjuk utöver sin psykopati?

Hon är fullt rationell i sina beslut även om hon helt saknar empati, inga vanföreställningar eller liknande.

Ja, den lilla sinnesundersökningen som gjordes kommer ju att föranleda en stor undersökning, så där finns en indikation.
I min mening finns inte någon rationalitet i hennes beslut.
Jag tror hon mår mycket, mycket dåligt. Sen om det räcker för rättpsykiatrisk vård vet jag inte. Det får vi se. Psykisk vård behöver hon definitivt.
Det finns ju en lång historia av psykiska problem i hennes fall, även från barndomen framkom i förhören med mamman igår.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in