2017-06-02, 10:09
Medlem
Reimers avatar
MR har öppnat sitt hjärta på vid gavel och berättar allt på ett bra sätt, vi får se vad han har att förtälja om mordkvällen, ska bli mycket intressant.
Citera
2017-06-02, 10:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av afKnollentott
Vad gäller gode män, rent allmänt - så finns det utredningar som just nu, nagelfar deras arbetsmetoder / kommunernas kontroll osv. Vi kommer att få läsa mycket om just dessa "gode män".
Om man inte kan hålla sig till tåls, finns mycket att hämta på nätet......

Du menar att dessa gode män är av samma skrot och korn? Men vad ska man göra då??? Det får ju inte fortsätta på detta sätt.

Jag känner mig ganska arg nu lol
Citera
2017-06-02, 10:13
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Jag skrev "När det gäller JM ser jag ingen större fara med att hon slinker ur nätet".
Det betyder, jag ser ingen större fara med att hon kommer att undgå straff.
Ska det va så jävla svårt att begripa?

Sen så ska du ge fan i å kalla mig för främlingsfientlig, du vet
inte ett piss om mig, JÄVLA IDIOT.
Jag har läst dina inlägg ett tag nu.
Jag begriper vad du skriver det är just därför jag svarar.
Du ser ingen större fara med att hon undgår straff men i nästa inlägg anser du att hon "inte är ofarlig och och hoppas att hon döms"
Hur ska du ha det?
Handlar straff dessutom bara om att undvika fara för andra, inte att man ska sona ett brott enligt dig?

Förresten jag är inte intresserad av ditt svar så lägg ner. Ha en fin dag

Förlåt för ointressant/OT, ska sluta med det.
Citera
2017-06-02, 10:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallix
Vi får kanske svar på detta under morgondagen?

Jag tänker så här, han var påverkad av något under kvällen. Han pratar om två piller som han stoppar i sig som gör att man blir "upp i varv". Och han ville förmodligen bara få det gjort med "rätt resultat", dvs båda döda. JM hade "tjatat" på honom sedan slutet av juni månad. AM hade 18 knivhuggningar och pappan 20 ? Som tur var, visade det sig inte vara over-killing i mammans fall.

"Han säger vidare att han även tog de två tabletterna då han satt i bilen. Han säger också att dessa tabletter gör att man blir väldigt uppe i varv och att han tog dem då Johanna sagt att han skulle utföra dådet." Huvudprotokollet, sammanfattande förhör, 2016-12-29, s. 633.

Men räcker drogerna som förklaring? Knappast. Det är något annat. Fortfarande återstår frågan: var kommer mördarens raseri ifrån?
Citera
2017-06-02, 10:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tjuvhedern
Att läsa tre år till socionom är inte direkt höjden av studiebegåvning. Inga höga krav på den utbildningen, om man säger.

Här är ytterligare en person som uttalar sig felaktigt och negativt om socionomer. Vill bara korrigera din falska information. Det är faktiskt 3,5 års högskolestudier som krävs för en socionomexamen. Inte 3 år.
Citera
2017-06-02, 10:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ramaria
Du menar att dessa gode män är av samma skrot och korn? Men vad ska man göra då??? Det får ju inte fortsätta på detta sätt.

Jag känner mig ganska arg nu lol
Jag är god man. Och skulle inte drömma om att försnilla vare sig pengar eller annat. Det är ett hedersuppdrag för min del.
Citera
2017-06-02, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av powderfucker
den här jävla kärringen som jag har som avatar e en jävla cancer. fyfan hon har fött 6 barn!!!!?? som säkert hennes män betalat för och lyckats kila in en liten socutbildning. lever genom sina barn och päron, 6 barn måste vara typ 12 år som bara försvunnit i dom och som hon misslyckats med.

Om du tänkte på hennes barn bör inte sådana där känslosamma utbrott ske.
Citera
2017-06-02, 10:19
Medlem
.- Han köpte en flaska vodka från en arabisk mataffär.
Citera
2017-06-02, 10:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Jag skrev "När det gäller JM ser jag ingen större fara med att hon slinker ur nätet".
Det betyder, jag ser ingen större fara med att hon kommer att undgå straff.
Ska det va så jävla svårt att begripa?

Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Jag har läst dina inlägg ett tag nu.
Jag begriper vad du skriver det är just därför jag svarar.
Du ser ingen större fara med att hon undgår straff men i nästa inlägg anser du att hon "inte är ofarlig och och hoppas att hon döms"
Hur ska du ha det?
Handlar straff dessutom bara om att undvika fara för andra, inte att man ska sona ett brott enligt dig?

Förresten jag är inte intresserad av ditt svar så lägg ner. Ha en fin dag

Förlåt för ointressant/OT, ska sluta med det.

Nu måste jag gripa in, känner jag. Även om det är OT.

Det CarlJanne75 menar, men inte lyckats förklara med sina tvetydiga formuleringar, är att det inte finns någon risk ("fara") att JM inte döms. Dvs att hon till 100% döms till långt straff. Ni har alla tolkat det som att han menar att det inte är så farligt ("fara") om hon slipper undan.
Citera
2017-06-02, 10:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
MR har öppnat sitt hjärta på vid gavel och berättar allt på ett bra sätt, vi får se vad han har att förtälja om mordkvällen, ska bli mycket intressant.

Så du tror inte att han kan ljuga och spela på känslor?
Citera
2017-06-02, 10:23
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fleshsuckforum
.- Han köpte en flaska vodka från en arabisk mataffär.

Det säljs mkt bakom kulisserna i deras verksamheter.
Citera
2017-06-02, 10:24
Medlem
tingeling123s avatar
Alltså seriöst sitter aftonbladet och SVT reportrar på samma rättegång ?

Tiderna stämmer inte olika versioner
SVT mest läsvärd dock de skriver ut vilka de närmaste är , inte med namn men ex svärson , dotter 13 årig son etc
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in