Idioti är inte lika trovärdig som vetenskap
Du presenterar en video full av faktafel under en tråd om vetenskap.
Du hävdar att videon "bevisar" att IPCC och klimatmodeller har så mycket fel så att dom är närmast totalt meningslösa och oanvändbara.
När jag påpekar detta snarast imbecilla agerande från din sida så tror du att du vinner någon slags poäng genom att kalla mig "lilla vän" och undrar vad det är jag "inte förstår"...
Om den totalt okunnigt gjorda och genomgående felaktiga videon som du länkar till så skriver du ordagrant:
"en video som beskriver lite hur klimatskojarsekten manipulerar data och bortser från saker som feedback och vad som egentligen händer med H2O i atmosfären. Man gör det på ett begripligt och överskådligt sätt".
Du har inte förstått vad videon försöker visa och ännu mindre att den är full med fel därför att den som gjort den saknar elementär kunskap om ämnet som den behandlar.
Du anklagar alla som försöker upplysa dig om hur idiotiskt och samtidigt kategoriskt du uttrycker dig om något som du uppenbarligen inte förstår för att vara drabbade av
"kognitiv dissonans".
Om du bara skaffar lite grundläggande kunskap om vad
projektion innebär så kommer du att inse att du borde försöka komma tillrätta med det överdrivna
klandrandet och förnekandet som du ägnar dig åt genom att leta lite närmare än på andra sidan internetuppkopplingen som du använder.
För din egen skull vill jag att du inte utmålar dig själv som en mindre vetande som främst ägnar tid åt att exponera sina tillkortakommanden.
Det är helt ok att det finns en massa som du inte vet om fysik, termodynamik och klimatlära. Det finns det många i tråden som inte gör. Fråga om det du inte förstår så kommer troligen någon att försöka hjälpa dig. Men gör inte kategoriska uttalanden om sådant som du uppenbarligen inte förstår, som om du tror att du är någon slags personifierad übermensch, när du samtidigt genom det du skriver visar att du saknar de mest grundläggande kunskaper om vad det är som påverkar klimatet.
Jag länkar igen till vad jag skrev tidigare om videon, så att alla kan se hur uppenbart korkad den är. Det gäller sannolikt även han som gjort videon. Om inte syftet med videon är att framställa alla s.k. klimatförnekare som idioter?
Videon är en samling lögner om klimatmodeller
Vill du basera dina ställningstaganden på lögner eller vill du försöka ta reda på fakta?
Om du vill leva på lögner om vad som händer med klimatet så behöver du inte göra någonting. Om du vill veta fakta så rekommenderar jag du börja med att försöka förstå vad vetenskaplig metodik är och vilka källor som du bör använda dig av om du vill tillägna dig kunskap som baseras på fakta.
–