2017-06-02, 09:11
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
...
För övrigt tycker jag som forskarna inom GMO att nu är det dags att satsa helhjärtat på sådana produkter. Vad tycker du?

För att vi inte ska komma för långt från ämnet kan vi väl se på några förslag längs samma linje som oinskränkt GMO, men ändå närmare trådämnet.

Om Sverige byggde några kärnkraftverk mitt i de större städerna så skulle spillvärmen (som är närmare 70% av effekten) kunna användas till uppvärmning. Det skulle medföra minskade CO2-utsläpp.

Om Sverige tog fram kärnvapen och medeldistansrobotar så skulle det räcka med ett fåtal för bemanningen av hela försvaret. CO2-avtrycket skulle nog minska.

Om klimatförändringen blir ett problem så kan geo engineering minska värmeinstrålningen så att följderna inte blir för omfattande. Då gör det inte så mycket om vi fördubblar CO2-halten i atmosfären.

Det finns nog fler exempel, men kanske ska dom här förslagen vägas mot om vi vill ha en planet där människor kan leva och må bra i framtiden?

Citera
2017-06-02, 09:18
Medlem
Trumpetflugans avatar
Citat:
Jag fruktar att din hallucination är värre än jag trodde. Stackars dig! Jag är uppriktigt sagt orolig för dig. Läs nu följande ordentligt, ord för ord: Jag har inte kunskapen att kunna avgöra fakta eller räkna på några formler i alla rapporter från organ som IPCC. Därför måste jag använda mitt sunda förnuft och vad jag kan inom andra vetenskapliga discipliner för att avgöra trovärdigheten i det som påstås i dem. Samma gör jag med material från "andra sidan". För mig är deras argument lika övertygande och trovärdiga. De är dessutom trevligare och helt klart bättre på att kommunicera.

Ni måste verkligen bli bättre på att kommunicera annars kommer ni att förlora stort i debatten. Det duger inte att kalla dem som ni vill övertyga för obildade idioter. Börja där tycker jag. Jag har nu försökt hjälpa dig så gott jag kunnat men det tycks vara omöjligt för dig att förstå vad du behöver göra.

En sista fråga bara: har du fått din utbildning och examen på Trump University?

För övrigt tycker jag som forskarna inom GMO att nu är det dags att satsa helhjärtat på sådana produkter. Vad tycker du?
Detta är ett klart problem på samhällsnivå. Den stora massan saknar kunskap i ämnet och likaväl som de saknar källkritik och förlitar sig gärna på bloggar osv. Ändå har alla en uppfattning i denna fråga. I demokratier utgör dessa en stor del av inflytandet av politiska beslut som fattas för att lösa detta problem som en minoritet förstår. Om de flesta okunniga ändå hade kunnat vara som du arbetet, helt utan åsikt i frågan (*ironi) som de inte har på benen att bilda en åsikt för...

*"klimatskojarsekt"
Citera
2017-06-02, 09:46
Medlem
Citat:
Jag har inte kunskapen att kunna avgöra fakta eller räkna på några formler i alla rapporter från organ som IPCC. Därför måste jag använda mitt sunda förnuft och vad jag kan inom andra vetenskapliga discipliner för att avgöra trovärdigheten i det som påstås i dem
Om du haft någon kunskap i den vetenskapliga metodiken hade du inte sökt dig till konspiratoriska Youtubers.

Citat:
Ni måste verkligen bli bättre på att kommunicera annars kommer ni att förlora stort i debatten. Det duger inte att kalla dem som ni vill övertyga för obildade idioter. Börja där tycker jag. Jag har nu försökt hjälpa dig så gott jag kunnat men det tycks vara omöjligt för dig att förstå vad du behöver göra.
Du måste sluta upp med det där tramset att sortera in folk i lag i din inbillade tävling.

Citat:
Jorden är så pass påverkad av människan att man inte kan tala om naturliga ekosystem annat än på ett fåtal platser. Jag tror det finns ett problem inom bevarandebiologin att man söker bevara redan artificiella system till ingen nytta. Jag ser därför inget större problem med GMO's.
Citera
2017-06-02, 09:55
Medlem
Citat:
Ni måste verkligen bli bättre på att kommunicera annars kommer ni att förlora stort i debatten.
Du verkar ha svårt att övertyga någon här, du kanske borde bli bättre på att kommunicera...
Citera
2017-06-02, 09:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trumpetflugan
Detta är ett klart problem på samhällsnivå. Den stora massan saknar kunskap i ämnet och likaväl som de saknar källkritik och förlitar sig gärna på bloggar osv. Ändå har alla en uppfattning i denna fråga.
Än värre är att vi har en massa akademiker som borde veta bättre men som ändå tycker att deras åsikter är mer värda än klimatforskare professorer (emeritus) som Claes Johnson, Ingemar Nordin, Peter Stilbs, Bo Nordell, Nils-Axel Mörner, Wibjörn Karlén är t ex mycket aktiva i debatten samtidigt som de för fram vilka tosserier som helst. Ett flertal av dem förnekar rentav att det finns växthusgaser
Citera
2017-06-02, 09:59
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Idioti är inte lika trovärdig som vetenskap
Du presenterar en video full av faktafel under en tråd om vetenskap.
Du hävdar att videon "bevisar" att IPCC och klimatmodeller har så mycket fel så att dom är närmast totalt meningslösa och oanvändbara.

När jag påpekar detta snarast imbecilla agerande från din sida så tror du att du vinner någon slags poäng genom att kalla mig "lilla vän" och undrar vad det är jag "inte förstår"...

Om den totalt okunnigt gjorda och genomgående felaktiga videon som du länkar till så skriver du ordagrant:
"en video som beskriver lite hur klimatskojarsekten manipulerar data och bortser från saker som feedback och vad som egentligen händer med H2O i atmosfären. Man gör det på ett begripligt och överskådligt sätt".

Du har inte förstått vad videon försöker visa och ännu mindre att den är full med fel därför att den som gjort den saknar elementär kunskap om ämnet som den behandlar.

Du anklagar alla som försöker upplysa dig om hur idiotiskt och samtidigt kategoriskt du uttrycker dig om något som du uppenbarligen inte förstår för att vara drabbade av "kognitiv dissonans".

Om du bara skaffar lite grundläggande kunskap om vad projektion innebär så kommer du att inse att du borde försöka komma tillrätta med det överdrivna klandrandet och förnekandet som du ägnar dig åt genom att leta lite närmare än på andra sidan internetuppkopplingen som du använder.

För din egen skull vill jag att du inte utmålar dig själv som en mindre vetande som främst ägnar tid åt att exponera sina tillkortakommanden.

Det är helt ok att det finns en massa som du inte vet om fysik, termodynamik och klimatlära. Det finns det många i tråden som inte gör. Fråga om det du inte förstår så kommer troligen någon att försöka hjälpa dig. Men gör inte kategoriska uttalanden om sådant som du uppenbarligen inte förstår, som om du tror att du är någon slags personifierad übermensch, när du samtidigt genom det du skriver visar att du saknar de mest grundläggande kunskaper om vad det är som påverkar klimatet.

Jag länkar igen till vad jag skrev tidigare om videon, så att alla kan se hur uppenbart korkad den är. Det gäller sannolikt även han som gjort videon. Om inte syftet med videon är att framställa alla s.k. klimatförnekare som idioter?
Videon är en samling lögner om klimatmodeller

Vill du basera dina ställningstaganden på lögner eller vill du försöka ta reda på fakta?
Om du vill leva på lögner om vad som händer med klimatet så behöver du inte göra någonting. Om du vill veta fakta så rekommenderar jag du börja med att försöka förstå vad vetenskaplig metodik är och vilka källor som du bör använda dig av om du vill tillägna dig kunskap som baseras på fakta.

Din hallucination är noterad. Var har jag påstått att något är bevisat. Kognitiv dissonans är något som alla drabbas av, i synnerhet belästa fackidioter. Sedan att jag kallar dig "lilla vän" är väl inget mot de epitet du spyr ut.
Citera
2017-06-02, 10:01
Medlem
En del stater och företag gör egna klimatavtal med Kina och omvärlden i övrigt för att värna om jobb och miljö där arbetare och arbetslösa och annat folk bor.

Att gasa och kväva ihjäl små vackra bebisar är ett problem för Trump. Om det sker utomlands.

Få se i slutänden om det bara är där kolgruvorna finns som man fortsätter att förstöra lungor och dricksvatten. Jag förstår inte varför man är för att öka kolgruvorna i stället för att inse att utvecklingen gått framåt. Satsa på utbildningen för dem så slipper de också gruvorna. Vad är problemet?
Citera
2017-06-02, 10:01
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
För att vi inte ska komma för långt från ämnet kan vi väl se på några förslag längs samma linje som oinskränkt GMO, men ändå närmare trådämnet.

Om Sverige byggde några kärnkraftverk mitt i de större städerna så skulle spillvärmen (som är närmare 70% av effekten) kunna användas till uppvärmning. Det skulle medföra minskade CO2-utsläpp.

Om Sverige tog fram kärnvapen och medeldistansrobotar så skulle det räcka med ett fåtal för bemanningen av hela försvaret. CO2-avtrycket skulle nog minska.

Om klimatförändringen blir ett problem så kan geo engineering minska värmeinstrålningen så att följderna inte blir för omfattande. Då gör det inte så mycket om vi fördubblar CO2-halten i atmosfären.

Det finns nog fler exempel, men kanske ska dom här förslagen vägas mot om vi vill ha en planet där människor kan leva och må bra i framtiden?

Typiskt att du inte förstår vare sig poängen eller kopplingen till ämnet. Varför låta den vanliga människan ta sådana beslut när forskarna vet bättre?
Citera
2017-06-02, 10:03
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trumpetflugan
Detta är ett klart problem på samhällsnivå. Den stora massan saknar kunskap i ämnet och likaväl som de saknar källkritik och förlitar sig gärna på bloggar osv. Ändå har alla en uppfattning i denna fråga. I demokratier utgör dessa en stor del av inflytandet av politiska beslut som fattas för att lösa detta problem som en minoritet förstår. Om de flesta okunniga ändå hade kunnat vara som du arbetet, helt utan åsikt i frågan (*ironi) som de inte har på benen att bilda en åsikt för...

*"klimatskojarsekt"
Bäst att lyssna på vad en grupp forskare har att säga. Mer GMO till folket!
Citera
2017-06-02, 10:06
Medlem
Citat:
Typiskt att du inte förstår vare sig poängen eller kopplingen till ämnet. Varför låta den vanliga människan ta sådana beslut när forskarna vet bättre?
Snälla du, gå aldrig mer till en läkare. Det finns ju ingen anledning till att tro att de vet bättre än du och dåliga på att kommunicera är de också. Människokroppen är alldeles för komplex för att modellera så hur kan man förutse vad som händer om man stoppar i sig konstiga mediciner? Det finns säkert bra huskurer att söka fram på Internet istället. Helande kristaller och sådant.
Citera
2017-06-02, 10:12
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
Snälla du, gå aldrig mer till en läkare. Det finns ju ingen anledning till att tro att de vet bättre än du och dåliga på att kommunicera är de också. Människokroppen är alldeles för komplex för att modellera så hur kan man förutse vad som händer om man stoppar i sig konstiga mediciner? Det finns säkert bra huskurer att söka fram på Internet istället. Helande kristaller och sådant.
Det är märkligt att du inte förstår att klimatfrågan är större än dess disciplin. Du förstår inte heller att människor tar beslut och bildar sig en uppfattning baserat på känslor när det kommer till komplexa frågor som denna; så ock forskare i ämnet även om jag misstänker att du inte kan se det. Speciellt i frågan om klimatet som befinner sig i gränslandet mellan politik och vetenskap.
Citera
2017-06-02, 10:34
Medlem
Fan vad gött att The Trump skippade Parisavtalet!

Miljötalibaner liknar journalister - avsaknad av sjukdomsinsikt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in