Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-06-01, 19:04
  #34681
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Ja, eller hur!
Israel och USA ska inte bestämma vem som ska leda Syrien enligt demokratiska principer, men omvärlden har ett ansvar att åtala krigsförbrytare som Assad och hans anhang enligt internationella rättsliga principer. Därför kan Assad inte leda Syrien, även om vi ponerar att folket mot förmodan skulle välja Assad som ledare. Det förstår även en förvillad person som dig också?
Citera
2017-06-01, 19:11
  #34682
Medlem
Chris1991s avatar
Daesh befinner sig i total kollaps. EU vet inte hur man ska hantera alla terrorister som flyr tillbaka till Europa. Frankrike t.ex har skickat ner elitsoldater som ska försöka ta död på de franska terroristerna innan de lyckas återvända till Frankrike.

Snart är Daesh fimpade i Irak och jag tror inte att de shiitiska miliserna i Irak stannar vid gränsen. Förhoppningsvis får Assad förstärkning av hundratusentals nya motiverade soldater.
Citera
2017-06-01, 19:19
  #34683
Medlem
LucNNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chris1991
Daesh befinner sig i total kollaps. EU vet inte hur man ska hantera alla terrorister som flyr tillbaka till Europa. Frankrike t.ex har skickat ner elitsoldater som ska försöka ta död på de franska terroristerna innan de lyckas återvända till Frankrike.

Snart är Daesh fimpade i Irak och jag tror inte att de shiitiska miliserna i Irak stannar vid gränsen. Förhoppningsvis får Assad förstärkning av hundratusentals nya motiverade soldater.

Källa på det med fransbröden.
Citera
2017-06-01, 19:21
  #34684
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hopes.N.Dreams
Israel och USA ska inte bestämma vem som ska leda Syrien enligt demokratiska principer, men omvärlden har ett ansvar att åtala krigsförbrytare som Assad och hans anhang enligt internationella rättsliga principer. Därför kan Assad inte leda Syrien, även om vi ponerar att folket mot förmodan skulle välja Assad som ledare. Det förstår även en förvillad person som dig också?
Omvärlden har länge haft ansvar för att stoppa USA:s krigsförbrytelser, som är oerhört många nu, i många länder, under många år. Och Israel ligger också illa till i den ligan.
Det är där man måste börja.
Citera
2017-06-01, 19:23
  #34685
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Omvärlden har länge haft ansvar för att stoppa USA:s krigsförbrytelser, som är oerhört många nu, i många länder, under många år. Och Israel ligger också illa till i den ligan.
Det är där man måste börja.
Så, om vi exempelvis inte kan åtala Hells Angels ledare så ska ingen annan åtalas? Hur tänker du?

Jag har en fråga. Av ren nyfikenhet. Hur vet du om Israel har begått krigsförbrytelser eller inte?
Citera
2017-06-01, 19:35
  #34686
Medlem
Tillssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LucNN
Källa på det med fransbröden.

- https://www.wsj.com/articles/frances...islamic-state-
1496090116
- http://www.newsweek.com/france-help-...-report-617894
- http://dailycaller.com/2017/05/30/th...ting-for-isis/
- http://www.independent.co.uk/news/wo...izens-without-
trial-iraq-special-forces-sas-syria-terrorists-a7763111.html
- http://www.dailymail.co.uk/news/arti...s-hunt-French-
fanatics.html
- http://conservativetribune.com/franc...-own-citizens/
- http://www.thebaghdadpost.com/en/sto...SIS-terrorists
Citera
2017-06-01, 21:16
  #34687
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Hopes.N.Dreams
Så, om vi exempelvis inte kan åtala Hells Angels ledare så ska ingen annan åtalas? Hur tänker du?

Jag har en fråga. Av ren nyfikenhet. Hur vet du om Israel har begått krigsförbrytelser eller inte?

Lite konstigt argument med Hells Angels ledare, varför går det inte att åtala honom om han har begått ett brott? Är han så mäktig att ingen vågar gå emot honom?

Isreal har begått flera krigsbrott i anfallen på Gaza. Tror att FN gjorde undersökningen och fastställde det, men kan ha fel.
Citera
2017-06-01, 21:23
  #34688
Medlem
Scherings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hopes.N.Dreams
Så, om vi exempelvis inte kan åtala Hells Angels ledare så ska ingen annan åtalas? Hur tänker du?

Jag har en fråga. Av ren nyfikenhet. Hur vet du om Israel har begått krigsförbrytelser eller inte?
Kan du ge några exempel på länder som har deltagit i ett utdraget krig utan att ha begått några krigsförbrytelser? Jag kommer inte på några. När det väl har dragit igång så bryter båda sidor alltid mot reglerna på ett eller annat sätt.

Jag tycker man kan se ett mönster här. Främmande makt stödjer grupper som startar små väpnade uppror i suveräna stater och sen slår samma främmande makter eller deras allierade ner som hökar på statens reaktioner mot upproren.

Det finns liksom inget mjukt sätt att hantera ett seriöst väpnat uppror. Grundproblemet är att någon har startat ett krig.
Citera
2017-06-01, 23:59
  #34689
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clutchshooter
Lite konstigt argument med Hells Angels ledare, varför går det inte att åtala honom om han har begått ett brott? Är han så mäktig att ingen vågar gå emot honom?

Isreal har begått flera krigsbrott i anfallen på Gaza. Tror att FN gjorde undersökningen och fastställde det, men kan ha fel.
Vissa kommer ju undan med brott, eller hur? Det finns flertals oupplösta mordfall. Bara för att dessa "kommit undan" ska det inte betyda att man ska sluta åtala andra mördare. Dessutom är hans liknelse idiotiskt eftersom vi pratar om brott mot mänskligheten, inte krigsförbrytelser.

Ja, det faktum att vi vet att Israel begått krigsbrott är genom HRW, Amnesty och FN. Samma organ har fastställt att regimen begått brott mot mänskligheten och använt kemvapen. Man kan inte citera dessa organisationer selektivt när det passar en.
Citera
2017-06-02, 00:00
  #34690
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schering
Kan du ge några exempel på länder som har deltagit i ett utdraget krig utan att ha begått några krigsförbrytelser? Jag kommer inte på några. När det väl har dragit igång så bryter båda sidor alltid mot reglerna på ett eller annat sätt.

Jag tycker man kan se ett mönster här. Främmande makt stödjer grupper som startar små väpnade uppror i suveräna stater och sen slår samma främmande makter eller deras allierade ner som hökar på statens reaktioner mot upproren.

Det finns liksom inget mjukt sätt att hantera ett seriöst väpnat uppror. Grundproblemet är att någon har startat ett krig.
Jag förstår din poäng. Jag skulle säga att det är få länder som har varit inblandade i krig och inte begått krigsbrott. Däremot är det ännu färre som har krigat och använt kemvapen på stridsfältet samt massmördat folk på det sättet regimen har gjort. Vi pratar om brott mot mänskligheten på en stor skala av regimen. Detta går inte att jämföra med anklagelser om krigsbrott mot USA. Det är faktiskt nästintill patetiskt. Inte ens USA:s motpol Ryssland, som anklagats för sina ständiga krigsförbrytelser i sina krig genom att jämna hela städer med marken, har ens kommit i närheten av det Assad gör.
__________________
Senast redigerad av Hopes.N.Dreams 2017-06-02 kl. 00:03.
Citera
2017-06-02, 01:34
  #34691
Medlem
Christopher.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hopes.N.Dreams
Israel och USA ska inte bestämma vem som ska leda Syrien enligt demokratiska principer, men omvärlden har ett ansvar att åtala krigsförbrytare som Assad och hans anhang enligt internationella rättsliga principer. Därför kan Assad inte leda Syrien, även om vi ponerar att folket mot förmodan skulle välja Assad som ledare. Det förstår även en förvillad person som dig också?

Vem har inte begått brott mot folkrätten i Syrien? Länder jag kan lista: Syrien, USA, Ryssland, Iran, Israel, Saudiarabien, Gulfstaterna, Turkiet, Norge, med mera. Syrien är en stor ankdam där stormakterna leker.
Citera
2017-06-02, 09:01
  #34692
Medlem
grasuggan99s avatar
Intressanta bilder från Kurdiska styrkor som mottagit stora mängder Amerikanskt materiel och står nu utanför Raqqa. Tydligt vilka som har störst intresse av att slå ut IS - det är inte Assad och Putler

http://alltomkurdistan.se/video-bild...-raqqa-filmas/
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback