2017-06-01, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Men då ska man också ha i åtanke att det var 29 år sedan som JM började behandla AM med förakt. Ett förakt som sedan hela tiden stegrats.

Mamman har berättat om hur konstigt det var med minst ett av JMs fosterbarn som dog. Hon har efterhand förstått vad som föregick Akis död. Hon har sett JMs barn blivit utkastade hemifrån för att bli ersatta med barn som "lönade sig bättre". Hon har sett dottern ha sex med barn som hon var satt att ta hand som. Hon har slutligen sett sin make mördas och att hon själv var nära att mista livet. På initiativ av sin dotter.

Hon har IMO sammanfattat vad hon känner bra:
"– Jag kommer alltid att älska min dotter, men jag kommer aldrig att förlåta vad hon har gjort."

Att AM skulle försöka medverka till att JM får förbli på fri fot och fortsätta med sitt agerande ser jag som uteslutet. Det hedrar henne, IMHO, trots att det gäller hennes dotter.

Jag vet inte hur jag skulle reagera om jag hade ett barn som JM. Jag vet att det inte kommer att inträffa, men om det skulle göra det så hoppas jag att jag har styrka att vara som AM.

Vill bara förklara att jag inte klandrar henne, noterar bara en sällsynt tragisk situation - jag tycker den är mycket stark, förtvivlad. När man nu nämner AMs något barska framtoning så kan den också vara ett uttryck för en behärskning som drivs till sin spets.
Citera
2017-06-01, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Det visste hon ju redan, AB har ju vittnat emot henne så det var ytterligare en meningslös fråga från Hikes.

Nu vet hon att de bägge står kvar och inte har ändrat mening + både JB och DB vet att deras mamma håller koll på dem och fortfarande förväntar sig lojalitet (annars...?), - de är redan hjärntvättade och rädda för sin mamma och det de har involverat sig i, nu fick de signal om att det är bäst de fortsätter så som de har gjort hittills i rättssaken..... Tror jag.
Citera
2017-06-01, 17:31
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 6nysningar
What?? Nu förstår du inte anstiftan alls inte heller nåt annat utan bara tramsar. Det var ingen som skulle komma först eller sist. Båda skulle dö skitsamman vem han började med. Ena mordet misslyckades vilket han inte visste när han lämnade. MR slafsade och högg på i blindo fylld av droger.

EDIT, du har inte läst fup börjar jag se och det är inte min uppgift att ge dig 7000 sidor i svar.

Jag brukar aldrig tramsa på FB. Jag ifrågasätter påståenden och diskuterar. Aldrig fått en tillsägelse eller varning. Så nu är du helt ute. Bara att kolla i mina inlägg så ser du att jag har rätt.

Du skrev om anstiftan och att MR ville döda AM för att förhindra henne att nå fram till JM. Då undrade jag att ifall det var så viktigt att döda AM, varför inte döda henne först? Istället attackerade han ju GM först. Får man inte ifrågasätta dina resonemang men en enkel fråga?

Vad har jag för nytta att läsa FUP:en när de inte förhört dig om vad du tror om mordet? Nu frågar jag dig.
Citera
2017-06-01, 17:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
När somliga inte har argument så svarar de inte på frågor utan pratar på om annat, angriper sin diskussionspartner personligt och säger den t ex är barnslig. Bättre kan du.

Du må tycka det är petitesser, men Hikes tycker inte det eftersom de två frågorna togs upp i rättegången, eller hur? Var inte frågan om tanden den första hon ställde? Så viktig var den. Alltså är frågorna viktiga, men enligt dig är de inte det utan petitesser. Trots det är sakframställan bra enligt dig. Inte lätt att förstå sig på hur du resonerar.

Så tillbaka till frågorna du inte vill diskutera: varför var det viktigt att rätten fick veta hur frisk tanden var innan angreppet och varför var det viktigt för de att veta om AM rörde vid sin döde mans kropp? Vad tror du som i övrigt verkar förstå Hikes?
Jag har svarat redan, jag vet inte hon avbröt innan hon kom till poängen men hon lär komma men under tiden låt mig gissa. Det finns en historia om tanden som varit känd sedan tidigare som JM vill få fram, som bara hon och mamman vet. Abnki vart ju som du märkte ganska så irriterad av frågan. Även frågan om hon kände ifall att gubben var död retade mormor. Hon vrålade till att hikes bör göra det jag ber dig göra läsa 7000 sidor fup där står allt men givet att anki inte fattar att domaren inte läser fup utan det är vad som sägs i rätten av försvar och åk som räknas.
Citera
2017-06-01, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av afKnollentott
.....L*rs R*genfelt.... hade väl gått i pension !?

Citat:
Om hotet mot AM och mot UF och hennes familj
Att dessa skyddats visste vi tidigare, men jag har inte tidigare fått intrycket att ansträngningarna för skydd var som omfattande som det framgick i dag att det var. Även efter att JM och MR häktats.
Hur ska detta tolkas? Var det möjligt att det kriminella nätverk som det uppgetts att JM omgett sig med var ett hot mot mamman och systern med familj, eller var det ett annat reellt hot som polisen kände till och som vi inte fått veta allt om?

Finns det kopplingar till organiserad brottslighet som går längre än vad vi har kunnat ana tidigare?

Misstänkte polisen att det fanns fler "kontrakt" ute på mamma och syster efter alla stämplingar som dom fick kännedom om?

Kan det ha varit så att polis och åklagare ville försäkra sig om att det tog slut nu, efter de två till fyra (eller hur många det nu är) mord som JM har ansvar för?

Jag tror det finns en hotbild, och denna gäller även JB och DB...
Citera
2017-06-01, 17:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av chebba
Man skulle tro att du har axlat rollen som Hikes försvarare och det är alltid bra att diskussioner inte blir homogena. Men! Nu är du ute och cyklar imho, han högg inte åt alla håll och kanter. Han hade ett mål och en mening, började med mannen (störst och starkast), avslutade med kvinnan.

EDIT: HIkes, inte Hakes som autocorr vill ha det till....
Se rekonstruktionsfilmen blir mitt råd men påminn dig om att när den spelades in var MR drogfri trots det finns ingen logik så vågar inte tänka mig hur det såg ut aktuell kväll..
Citera
2017-06-01, 17:39
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snaffran
Att sanningen kommer i kapp. Har man ingen diagnos att huka sig bakom så är man inte så jävla kaxig när det väl gäller...

Eller en drog i sig.
Citera
2017-06-01, 17:40
Medlem
Citat:
Om hotet mot AM och mot UF och hennes familj
Att dessa skyddats visste vi tidigare, men jag har inte tidigare fått intrycket att ansträngningarna för skydd var som omfattande som det framgick i dag att det var. Även efter att JM och MR häktats.
Hur ska detta tolkas? Var det möjligt att det kriminella nätverk som det uppgetts att JM omgett sig med var ett hot mot mamman och systern med familj, eller var det ett annat reellt hot som polisen kände till och som vi inte fått veta allt om?

Finns det kopplingar till organiserad brottslighet som går längre än vad vi har kunnat ana tidigare?

Misstänkte polisen att det fanns fler "kontrakt" ute på mamma och syster efter alla stämplingar som dom fick kännedom om?

Kan det ha varit så att polis och åklagare ville försäkra sig om att det tog slut nu, efter de två till fyra (eller hur många det nu är) mord som JM har ansvar för?

Jag blev också förvånad att skyddet mot AM och UF med familj setts som så allvarligt att de t om varit tvungna att vistas utomlands,vilken mardröm för de anhöriga.
Polisen har inte avfört JJ som är yrkeskriminell,JB och DB,de är fortfarande misstänkta för inblandning i mordet på Aki.
Kan vara de,och ytterligare kriminella runt dem som utgör ett hot.Om många går "över lik" i flyktingbranschen,så är det ännu fler som gör det i drogbranschen,,,.

Ja,det här är en härva utan dess like med flyktingboende,droger och pengar som snurrar i en allt snabbare takt.
Citera
2017-06-01, 17:42
Medlem
snaffrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smhf
Eller en drog i sig.

Touché!
Citera
2017-06-01, 17:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Jag brukar aldrig tramsa på FB. Jag ifrågasätter påståenden och diskuterar. Aldrig fått en tillsägelse eller varning. Så nu är du helt ute. Bara att kolla i mina inlägg så ser du att jag har rätt.

Du skrev om anstiftan och att MR ville döda AM för att förhindra henne att nå fram till JM. Då undrade jag att ifall det var så viktigt att döda AM, varför inte döda henne först? Istället attackerade han ju GM först. Får man inte ifrågasätta dina resonemang men en enkel fråga?

Vad har jag för nytta att läsa FUP:en när de inte förhört dig om vad du tror om mordet? Nu frågar jag dig.
Din historik med moderatorerna är din och inte min. Du frågar samma fråga gång på gång och jag har gett dig svar men du förstår inte det. BÅDA skulle dö. MR kan aldrig bli sin egen anstftare utan försvaret säger att han agerat på egen hand och då finns ingen anstiftare, dit vill AH komma och anki hjälper till så gott hon kan visade hon idag. ÅK däremot vill få JM till anstiftare.
Citera
2017-06-01, 17:44
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Det är väl för mycket att hoppas på att han fått reda på att
han kommer att dömas som 25åring.

Man hoppas på att den rätta åldern kommer fram, och inte enligt persiska kalendern.
Citera
2017-06-01, 17:45
Medlem
Orsas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
Skuggan var kanske JM som var inne i stugan och åt en smörgås.
Vi får väl se. Mamma AM vill ju att MR ska säga hela sanningen, tidigare har han sagt att JM satt och sov i bilen. Med tanke på hur kontrollerande JM är så kan jag mycket väl tänka mig att hon var med i sommarstugan. Nu vet vi ju också att stugan normalt låstes på kvällen (även om berusning och trög dörr kunde spela ett spratt) och JM behövde nog vara säker på att dörren kunde låsas upp (minns att 13-årige sonen skulle gå hem till morföräldrarna och stjäla nyckeln). MR säger att dörren var öppen - troligen menar han olåst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in