2017-06-01, 17:00
Medlem
Var två mycket starka vittnesförhör idag,och som berörde mig mycket.
Ja,det är så många i Johannas familj som drabbats så hårt av dessa mord och mordförsök.

MR skall tydligen förhöras imorgon,men sas det inte att hans advokat inte kan närvara imorgon på grund av en annan häktesförhandling?Verkar konstigt att förhöra MR utan sin egen advokat? Någon som kan bringa klarhet i detta?
Citera
2017-06-01, 17:00
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 6nysningar
Inget bra handlande alls av AM. Hon går bananas och borde fått en tillsägelse av domaren. Pressar en afghan med egna förhör om att få både förlåtelse och hela sanningen som hon anser dåren inte gett. Med andra ord så misskrediterar AM åk huvudvittne som aldrig förr.

Att hikes inte stoppar cirusen förstår jag till fullo, den gynnar endast försvaret. Låt tanten hålla på bara tänker hon medans åk senare i kulisserna försöker sitt bästa med att få mormor att lugna sig. Aldrig att dom lyckas utan denna mormor är något alldeles extra hon. På ett negativt vis såklart.
Sådan mor sådan dotter, AM verkar mer ledsen över sina tänder än makens bortgång faktiskt. Som hon mal om denna tand.
Jo, alldeles utomordentligt agerat av en kvinna som med nöd och näppe överlevde
mordförsöket på henne. Hon läxade upp den där Hikes med besked minsann. Så ska de tas,
de där advokattyperna som vill låta brutala mördare/anstiftare gå fria.
Modern till den onda slynan uppvisar en beundransvärd styrka mitt i detta sannskyldiga
helvete dottern ställt till med. Hon kunde varit rent tillintetgjord och inte orkat delta.
Det hade varit fullt förståeligt i så fall.
Men hon är närvarande och förmår hålla sig samman. Hon står stark fast hon är sargad
för livet och har behövt uppleva något som ingen förälder ska behöva uppleva: att
ens egen avkomma önskar livet ur en. Hennes liv är slaget i spillror men hon uthärdar
och nu vill hon ha rättvisa skipad.
Den ytterligare mardrömssituationen att dottern som sett till så att maken grymt dödats
och hon själv nära på också strukit med skulle gå fri från sina onda gärningar
ska hon bara inte behöva få uppleva.
Händer det oerhörda så är det inte blott en mardröm för mamman
utan dessutom en rättsskandal utan dess like.

Dottern må ha lyckats dupera duktigt i sina dar men här ska det bara ta stopp.
Hon är nu blottad i all sin uselhet och ondska och har manipulerat färdigt.

Ps. Tändernas betydelse för en människa kan inte nog betonas. Har själv tvingats sätta
in tre titanimplantat så jag vet vad jag talar om. Och tusenlapparna bara ryker.
Citera
2017-06-01, 17:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Hikes gjorde vad hon kunde i sitt försvar men inte blev det mycket att hänga i julgranen, bättre måste det bli om hon ska lyckas med uppdraget.

MR verkar vara trots allt en empatisk människa som hade den stora oturen att hamna i JM,s klor, visserligen har han mat och husrum garanterat nu ett bra tag men priset för det finner han nog alltför högt.

AM,s närvaro imorgon kommer att påverka honom positivt i sin önskan att leverera ett sanningsenligt vittnesmål så vi kan se framemot morgondagen med tillförsikt och få en detaljrik berättelse om JM,s inblandning.
Tror du ens på dig själv kan jag väl fråga för det är uppenbart att det är mig du i smyg citerar. Vad var dåligt i hikes försvar`?
Citera
2017-06-01, 17:02
Medlem
siljaeuropa94s avatar
Vilket vidrigt kalkylerande monster skäggbarnet framstår som när han i rätten fäller krokodiltårar och hoppas på rättens sympati. Han behöver få hjälp på plats i Afghanistan.
Citera
2017-06-01, 17:02
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Det är din förståelse som är problemet, inte mina inlägg. Hikes har gett dig den infon idag att han i samtal talat om AM med kamrater och han hög som ett hus inte kunte tåla hennes beteende. Och hög var han dagligen fast nu är han low enligt Jähresten. Mycket låg mormor fick åk "kronvittne" att kollapsa tydligen.

Om det var som du antyder att MR anstiftade morden för han ville förhindra att AM nådde fram till JM (kassakon) och påverkade henne - varför angrep han då GM först?
Senast redigerad av Mogna-Meloner 2017-06-01 kl. 17:08.
Citera
2017-06-01, 17:03
Medlem
valleros avatar
Citat:
Drägg är de allihopa det har mormor varit nogrann med att berätta för alla som orkat lyssna. Även MR har fått det leverarat av tantan själv så hon hjälper endast försvaret med att hålla på så här och vad hon får fram är att MR själv känt sig sugen på att få tyst på sin plånboks morsa så stälarna inte slutar hagla in. Hikes har ju visat idag via upptagningar att han inte heller gillade mormorn som ville få ut denne från sitt liv i "lyx". Att inte åk fick ordning på tanten innan hon satte sig i vittnesbåset.
Du anspelar kanske på att AM är SDare, och att detta i sin tur skulle förklara något. Det gör det inte. Om hon innan inte litade på eller gillade kriminella afghaner, så lär hennes uppfattning inte ha förändrats efter traumat - snarare tvärtom. Samt att alla hennes förment rasistiska "fördomar" var korrekta.
Citera
2017-06-01, 17:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Jo, alldeles utomordentligt agerat av en kvinna som med nöd och näppe överlevde
mordförsöket på henne. Hon läxade upp den där Hikes med besked minsann. Så ska de tas,
de där advokattyperna som vill låta brutala mördare/anstiftare gå fria.
Modern till den onda slynan uppvisar en beundransvärd styrka mitt i detta sannskyldiga
helvete dottern ställt till med. Hon kunde varit rent tillintetgjord och inte orkat delta.
Det hade varit fullt förståeligt i så fall.
Men hon är närvarande och förmår hålla sig samman. Hon står stark fast hon är sargad
för livet och har behövt uppleva något som ingen förälder ska behöva uppleva: att
ens egen avkomma önskar livet ur en. Hennes liv är slaget i spillror men hon uthärdar
och nu vill hon ha rättvisa skipad.
Den ytterligare mardrömssituationen att dottern som sett till så att maken grymt dödats
och hon själv nära på också strukit med skulle gå fri från sina onda gärningar
ska hon bara inte behöva få uppleva.
Händer det oerhörda så är det inte blott en mardröm för mamman
utan dessutom en rättsskandal utan dess like.

Dottern må ha lyckats dupera duktigt i sina dar men här ska det bara ta stopp.
Hon är nu blottad i all sin uselhet och ondska och har manipulerat färdigt.

Ps. Tändernas betydelse för en människa kan inte nog betonas. Har själv tvingats sätta
in tre titanimplantat så jag vet vad jag talar om. Och tusenlapparna bara ryker.
Det fetade, precis så lade mormor upp sitt agressiva vittnesmål. Nu har hon lekt färdigt i 42-år nu skall hon sänkas levande av MIG. Skriker familjefejd och hämd om vittnesmålet förutom det krossade hon afghanen som nu ligger i kulisserna och hyperventilerar till åk sorg.
Citera
2017-06-01, 17:07
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Hon har en poäng givet här men vad den är här och nu vet jag inte men hon lär återkomma till det så vi lär få veta. Gashem lär man inte kunna återkomma till så klockrent av hikes. Vad mera som var fint var hennes utfrågningar om vakten som for som en skvallerkärring och minglade med anki så pass att han fick sparken. Hikes är bl a ute efter att alla fått sin info via andra. Media är något hon återkommer till i alla vittnesförhör men nu fick också vakten den plats han fötjänat för åk vill inte veta av honom.

Jag förstod att jag inte skulle få svar på mina frågor trots att du tyckte det var en bra sakframställan. Den var bra, men du förstod den inte om jag tolkar dig rätt.
Citera
2017-06-01, 17:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Om det var som du antyder att MR anstiftade morden flr han ville förhindra att AM nådde fram till JM (kassakon) och påverkade henne - varför angrep han då GM först?
Tror du MR hade koll på situationen där och då? Han högg åt alla håll och kanter hög som ett höghus och trodde båda var döda när han lämnade. Sen missförstår du också lite grann och tror jag vill förmedla att anki var herren på täppan. För MR spelar det ingen roll båda två ogillade honom GM skulle ju slänga ut honom och ta tillbaka lägenheten. Same same för MR.
Citera
2017-06-01, 17:10
Medlem
JM frågar genom sin advokat om systern haft kontakt med två av 42-åringens barn. Systern förklarar att de två barnen förklarat att de inte vill ha kontakt med henne.

Där fick JM reda på vilka av barnen hon har på sin sida.
Citera
2017-06-01, 17:11
Medlem
lasternassummas avatar
Om hotet mot AM och mot UF och hennes familj
Att dessa skyddats visste vi tidigare, men jag har inte tidigare fått intrycket att ansträngningarna för skydd var som omfattande som det framgick i dag att det var. Även efter att JM och MR häktats.
Hur ska detta tolkas? Var det möjligt att det kriminella nätverk som det uppgetts att JM omgett sig med var ett hot mot mamman och systern med familj, eller var det ett annat reellt hot som polisen kände till och som vi inte fått veta allt om?

Finns det kopplingar till organiserad brottslighet som går längre än vad vi har kunnat ana tidigare?

Misstänkte polisen att det fanns fler "kontrakt" ute på mamma och syster efter alla stämplingar som dom fick kännedom om?

Kan det ha varit så att polis och åklagare ville försäkra sig om att det tog slut nu, efter de två till fyra (eller hur många det nu är) mord som JM har ansvar för?

Citera
2017-06-01, 17:13
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av girlang
JM frågar genom sin advokat om systern haft kontakt med två av 42-åringens barn. Systern förklarar att de två barnen förklarat att de inte vill ha kontakt med henne.

Där fick JM reda på vilka av barnen hon har på sin sida.

Det visste hon ju redan, AB har ju vittnat emot henne så det var ytterligare en meningslös fråga från Hikes.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in