2017-06-01, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Hikes gjorde vad hon kunde i sitt försvar men inte blev det mycket att hänga i julgranen, bättre måste det bli om hon ska lyckas med uppdraget.

MR verkar vara trots allt en empatisk människa som hade den stora oturen att hamna i JM,s klor, visserligen har han mat och husrum garanterat nu ett bra tag men priset för det finner han nog alltför högt.

AM,s närvaro imorgon kommer att påverka honom positivt i sin önskan att leverera ett sanningsenligt vittnesmål så vi kan se framemot morgondagen med tillförsikt och få en detaljrik berättelse om JM,s inblandning.

Tror/vet du om AM kommer närvara i morgon?
Tänker att det kanske varit en fruktansvärd anspänning i dag,så att hon inte har krafter kvar imorgon,men jag hoppas verkligen det.
Verkar som att Akis systrar närvarar vid alla rättegångsdagar,och att alla offer stöttar varandra och det är ju bra,så att de kan lämna direktinfo till varandra.
Citera
2017-06-01, 17:14
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 6nysningar
Tror du MR hade koll på situationen där och då? Han högg åt alla håll och kanter hög som ett höghus och trodde båda var döda när han lämnade. Sen missförstår du också lite grann och tror jag vill förmedla att anki var herren på täppan. För MR spelar det ingen roll båda två ogillade honom GM skulle ju slänga ut honom och ta tillbaka lägenheten. Same same för MR.

Nej, jag upplevde det tvärtom. Att du sa att MR var anstiftaren. Det var du som tog upp det hela med att MR ville döda AM för att förhindra henne att påverka JM (kassakon)

Menar du att när folk är höga som hus så kan de inte se skillnad på en man eller en kvinna?
Citera
2017-06-01, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av girlang
JM frågar genom sin advokat om systern haft kontakt med två av 42-åringens barn. Systern förklarar att de två barnen förklarat att de inte vill ha kontakt med henne.

Där fick JM reda på vilka av barnen hon har på sin sida.

Jepp.......................
Citera
2017-06-01, 17:17
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vigusa
Tror/vet du om AM kommer närvara i morgon?
Tänker att det kanske varit en fruktansvärd anspänning i dag,så att hon inte har krafter kvar imorgon,men jag hoppas verkligen det.
Verkar som att Akis systrar närvarar vid alla rättegångsdagar,och att alla offer stöttar varandra och det är ju bra,så att de kan lämna direktinfo till varandra.

AM verkar stark som en prima ardenner trots vad hon fått gå igenom tack vare sin adhd-dotter eller vad fan nu JM har för dignos så jag tror att hon kommer att närvara om inte så känner MR andligen hennes närvaro efter idag och kommer att öppna sitt hjärta på vid gavel för att berätta allt han vet.
Citera
2017-06-01, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Om det var som du antyder att MR anstiftade morden för han ville förhindra att AM nådde fram till JM (kassakon) och påverkade henne - varför angrep han då GM först?

Den jäveln överraskar dom när dom ligger och sover, logiskt
då att börja med den han bedömer som största hotet mot sig själv.
Citera
2017-06-01, 17:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Nej, jag upplevde det tvärtom. Att du sa att MR var anstiftaren. Det var du som tog upp det hela med att MR ville döda AM för att förhindra henne att påverka JM (kassakon)

Menar du att när folk är höga som hus så kan de inte se skillnad på en man eller en kvinna?
What?? Nu förstår du inte anstiftan alls inte heller nåt annat utan bara tramsar. Det var ingen som skulle komma först eller sist. Båda skulle dö skitsamman vem han började med. Ena mordet misslyckades vilket han inte visste när han lämnade. MR slafsade och högg på i blindo fylld av droger.

EDIT, du har inte läst fup börjar jag se och det är inte min uppgift att ge dig 7000 sidor i svar.
Senast redigerad av 6nysningar 2017-06-01 kl. 17:23.
Citera
2017-06-01, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smhf
Man kan vara borta på olika sätt.....hur tolkar du själv det?

Det är väl för mycket att hoppas på att han fått reda på att
han kommer att dömas som 25åring.
Citera
2017-06-01, 17:21
Medlem
Agent.Provocateurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av girlang
JM frågar genom sin advokat om systern haft kontakt med två av 42-åringens barn. Systern förklarar att de två barnen förklarat att de inte vill ha kontakt med henne.

Där fick JM reda på vilka av barnen hon har på sin sida.

Härliga ungar, lika hjärndöda som sin mamma, fyfan att stå bakom henne med tanke på allt JM har ställt till med, helt jävla obegripligt.
Citera
2017-06-01, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Om hotet mot AM och mot UF och hennes familj
Att dessa skyddats visste vi tidigare, men jag har inte tidigare fått intrycket att ansträngningarna för skydd var som omfattande som det framgick i dag att det var. Även efter att JM och MR häktats.
Hur ska detta tolkas? Var det möjligt att det kriminella nätverk som det uppgetts att JM omgett sig med var ett hot mot mamman och systern med familj, eller var det ett annat reellt hot som polisen kände till och som vi inte fått veta allt om?

Finns det kopplingar till organiserad brottslighet som går längre än vad vi har kunnat ana tidigare?

Misstänkte polisen att det fanns fler "kontrakt" ute på mamma och syster efter alla stämplingar som dom fick kännedom om?

Kan det ha varit så att polis och åklagare ville försäkra sig om att det tog slut nu, efter de två till fyra (eller hur många det nu är) mord som JM har ansvar för?

Ja det var hemskt att höra hur de fått flytta runt, utom Sverige tom. SÅ många offer i denna "soppa".
Citera
2017-06-01, 17:25
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ett tramsigt "hugga" inlägg utan poäng av dig. Jag förstod sakframställan till tusen att jag sen inte kan svara på små petitesser i den förändrar inget annat än får dig att framstå som barnslig.

När somliga inte har argument så svarar de inte på frågor utan pratar på om annat, angriper sin diskussionspartner personligt och säger den t ex är barnslig. Bättre kan du.

Du må tycka det är petitesser, men Hikes tycker inte det eftersom de två frågorna togs upp i rättegången, eller hur? Var inte frågan om tanden den första hon ställde? Så viktig var den. Alltså är frågorna viktiga, men enligt dig är de inte det utan petitesser. Trots det är sakframställan bra enligt dig. Inte lätt att förstå sig på hur du resonerar.

Så tillbaka till frågorna du inte vill diskutera: varför var det viktigt att rätten fick veta hur frisk tanden var innan angreppet och varför var det viktigt för de att veta om AM rörde vid sin döde mans kropp? Vad tror du som i övrigt verkar förstå Hikes?
Citera
2017-06-01, 17:25
Medlem
Citat:
Tror du MR hade koll på situationen där och då? Han högg åt alla håll och kanter hög som ett höghus och trodde båda var döda när han lämnade. Sen missförstår du också lite grann och tror jag vill förmedla att anki var herren på täppan. För MR spelar det ingen roll båda två ogillade honom GM skulle ju slänga ut honom och ta tillbaka lägenheten. Same same för MR.

Man skulle tro att du har axlat rollen som Hikes försvarare och det är alltid bra att diskussioner inte blir homogena. Men! Nu är du ute och cyklar imho, han högg inte åt alla håll och kanter. Han hade ett mål och en mening, började med mannen (störst och starkast), avslutade med kvinnan.

EDIT: HIkes, inte Hakes som autocorr vill ha det till....
Senast redigerad av chebba 2017-06-01 kl. 17:32.
Citera
2017-06-01, 17:27
Medlem
afKnollentotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Om hotet mot AM och mot UF och hennes familj
Att dessa skyddats visste vi tidigare, men jag har inte tidigare fått intrycket att ansträngningarna för skydd var som omfattande som det framgick i dag att det var. Även efter att JM och MR häktats.
Hur ska detta tolkas? Var det möjligt att det kriminella nätverk som det uppgetts att JM omgett sig med var ett hot mot mamman och systern med familj, eller var det ett annat reellt hot som polisen kände till och som vi inte fått veta allt om?

Finns det kopplingar till organiserad brottslighet som går längre än vad vi har kunnat ana tidigare?

Misstänkte polisen att det fanns fler "kontrakt" ute på mamma och syster efter alla stämplingar som dom fick kännedom om?

Kan det ha varit så att polis och åklagare ville försäkra sig om att det tog slut nu, efter de två till fyra (eller hur många det nu är) mord som JM har ansvar för?

.....L*rs R*genfelt.... hade väl gått i pension !?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in