2017-06-01, 14:46
Bannlyst
Hur mycket politisk aktivism tål Sverige?

Citat:
När SVT:s programledare påpekar att det är dags att ta fram svenska flaggan för att fira nationaldagen, svarar Kristina Lindquist att hon känner sig förtalad.

– Förtal!, som om jag skulle ha en svensk flagga, säger hon.

– Man måste kunna ha en diskussion om vad nationalismen innebär, och hur otroligt destruktiv den är. Igår chartrades ett plan som skickade ungdomar till Afghanistan. Jag tänker inte fira ett sånt land, betonar Kristina Lindquist i SVT:s direktsändning.

http://www.friatider.se/dns-kulturjournalist-sverige-f-rtj-nar-inte-att-firas-den-6-juni

(tidsstämpel cirka -1.02.00)
https://www.svtplay.se/video/13851548/gomorron-sverige/gomorron-sverige-31-maj-06-25-1?start=auto&tab=senaste
Citera
2017-06-01, 14:54
Medlem
Jellohs avatar
Menar hon att det kommer vara brist på rasifierade att klä i gulliga folkdräkter och stoppa flaggor i nävarna på? Ja då är det bara att lägga ned firandet om huvudpoängen saknas.
Citera
2017-06-01, 15:09
Medlem
Människan är sinnessjuk och även en hycklerska.
Å ena sidan yrkar hon på förbud mot att erkänna den Svenska nationen och dess folk och leva ut Svensk kultur, å andra sidan poängterar hon att det inte alls är förbjudet att vara nationalist i Sverige (som om det inte vore hennes högsta önskan) och att ingen borde oroa sig för att vara det.
Citera
2017-06-01, 15:13
Medlem
Dessa antidemokrater är extremt farliga. Det finns ingen international vi har rösträtt till. Inte FN eller NATO eller bilderberg heller. Däremot till Sveriges riksdag. Det är det en nation och demokrati innebär. Hon och hennes gelikar vill ta bort den lilla skärva demokrati och självbestämmande vi faktiskt har.
Citera
2017-06-01, 15:29
Medlem
HenrikLarsson99s avatar
Äh jag ser inte på SVT och läser inte DN så kunde inte bry mig mindre om en journalist som inte firar Sveriges nationaldag. Journalister i det här landet är inte värda att fira nationaldagen och sluta ta vad dom säger på allvar.
Citera
2017-06-01, 16:01
Avslutad
Citat:
– Man måste kunna ha en diskussion om vad nationalismen innebär, och hur otroligt destruktiv den är.

Citat:
Jag tänker inte fira ett sånt land, betonar Kristina Lindquist i SVT:s direktsändning.

På sätt och vis har hon rätt när hon hyser agg mot Sverige. Om inte Sverige hade existerat så hade heller inte Kristina Lindquist existerat.

Journalister är för övrigt märkliga individer överlag. De tar liksom allt för givet och hatar det som ger dem möjlighet att hata. Ungefär som bortskämda överklasslynglar.
Citera
2017-06-01, 17:21
Medlem
another-devils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MassimoMaximus
Hur mycket politisk aktivism tål Sverige?

http://www.friatider.se/dns-kulturjournalist-sverige-f-rtj-nar-inte-att-firas-den-6-juni

(tidsstämpel cirka -1.02.00)
https://www.svtplay.se/video/13851548/gomorron-sverige/gomorron-sverige-31-maj-06-25-1?start=auto&tab=senaste

En sjuk person. Man undrar när hon blir nöjd?

När vi gett PUT till all jordens fattiga dvs 2,2 miljarder?

Eller blir hon nöjd när alla afghan-baaaarn (dvs vuxna män) fått stanna?

En sjuk person som vältrar sig i sin egen godhet utan någon konsekvensanalys.
Citera
2017-06-01, 17:49
Medlem
Har ni tänkt på att det i merparten av alla sådana här hjärndöda uttalanden är en kvinna som står bakom?

Det är oftast kvinnor som självhatar, kvinnor som hatar sitt eget land pga skuldkänslor (skuldkänslor i sig är också typiskt kvinnligt) och kvinnor som agerar på känslor istället för logik och förnuft.

Det är alltid samma sak. Det här är ett kvinnoproblem, snarare än ett ideologiskt stolpskott.
Citera
2017-06-01, 18:01
Medlem
Kristina Lindquist tillhör den privligerade skaran som hittills aldrig mött mångkulturen på allvar på sitt Södermalm (där jag antar att hon bor) och få ta del av de problem många människor i förorten dagligen får tampas med. Välbetald, välgödd (av hennes byline att döma, hon äter och dricker gott tydligen) och privligerad, då är det lätt att tro att Sverige har råd med allt. Hon ömmar för ankarbarn och hatar Trump, precis som man ska om man är kvinnlig journalist idag. Så klichéartat.
Citera
2017-06-01, 18:45
Medlem
JustZlatans avatar
Stalinister/marxister brukar väl inte fira nationaldagen. Vilken tur att förtroendet sjunker för journalister som henne och medier som DN.
Citera
2017-06-01, 19:00
Medlem
NoTruces avatar
Om dessa människor en enda gång hade tänkt tanken: Skulle jag kunna säga det jag nu säger i ett land som exempelvis Afghanistan? Irak? Somalia?

I hur många av världens länder betalar staten dig för att du ska uttrycka ditt hat mot den?
Citera
2017-06-01, 19:21
Medlem
Sculleys avatar
Vad är det att fira en dag som Svenska politiker gjort till ett mångkulturellt spektakel? Svenskar firar på midsommarafton.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in