Hej
Har blivit inkastad i sovrummet av min son som ska laga mat med sina kompisar och kan då försöka räta ut några frågetecken sett från min sida och börjar med krogbesöket om strypning och skjutning.
Jag har sagt värre saker som oftast blir feltolkat bla att hon säkert är kastad i en flismaskin eller som en frågade mig tror du dom hittar henne.
Nej det har gått 22 år och hon är nergrävd en bra bit sa jag och kontringen från den andra personen hur vet du hon är nergrävd och detta är bara några saker som från min mun blir en slags sanning för andra.
Nu är det inte synd om mig jag har mina barn som ger mig livsglädje och dom vet att jag inte kan och har aldrig skadat någon människa i hela mitt liv men som många andra har jag fel och brister.
Citat:
Ursprungligen postat av
divadnil
Just detta att PR "anger" sig själv för att bli rentvådd är en av anledningarna till att jag har svårt att tro att PR är skyldig. Ponera att du är skyldig till någons död och om du då vill att de ska kontrollera dig noga för att sen avfärda dig, då måste du vara jävligt kall. Det mest normala om man är skyldig är väl ändå att hålla sig så osynlig som möjligt. Om man däremot är misstänkt för mord och man är oskyldig ja då har man inget att dölja, då förstår jag att man kan be dem titta noga på en för att en gång för alla bli avskriven. Det tycker jag låter rimligt..
När jag var anhållen så visst jag var kall och lugn för jag visste att jag var oskyldig men poliserna var frustrerade för att dom inte kunde knäcka mig och tro mig det var hårda ord över bordet.
Detta samtal till en journalist planerades så om något går fel kunde jag bevisa att det var jag som ringde och man får tycka vad man vill om det men skulle jag sitta i samma situation igen hade jag inte tvekat på att göra om det för till slut fick det önskad effekt.
Det var ju inte så att detta samtal drog igång utredningen det var redan kaos och dom dammsög alla jag kände och jag satt i flera förhör från 92 till 95.
Citat:
Ursprungligen postat av
cleolin
Håller med. Men han hjälper själv till att spä på ryktena när han som han nyligen gjorde åker till Mariestad en helg. Nu vet vi visserligen inte riktigt anledningen till denna vistelse. Ett gott råd till honom annars vore att hålla sig därifrån även om Mariestad har kommit att påverka hans liv i hög grad. Om jag vore han skulle jag önska att jag aldrig hade satt min fot där.
Visst med facit på hand skulle vi åkt till Skövde men jag var inte rädd att bli upptäckt av någon med våldsammare karaktär.
Vi skulle till Skara men kompisen fick förhinder och jag tycker det är fint i Mariestad har så roliga minnen från den tiden.
Min flickvän tyckte det var tråkigt hon fick huvudvärk efter maten och skulle vila någon timma själv var jag på Harrys då min gamla chef Peter jobbar där vi skrattade åt mycket och diskuterade inget om Helena.
Citat:
Ursprungligen postat av
Rudge
Undrar varför han trodde att det skulle behövas? Varför fick han skuldkänslor?
Jag undrar hur många som gick in och fick bikta sig bara si så där, helt apropå...
Har han tidigare förklarat sitt tänk där? Polisen måste ju vara väldigt upptagen och som vän skulle jag inte vilja störa dem det minsta med mina problem då. Inte när en god vän försvunnit under mystiska omständigheter och varje liten stund är av stort värde i letandet...
Då vill han rentvå sig från något han inte gjort och utan att ens ha blivit ifrågasatt. Snyggt! Helena försvinner och PR's tankar går till.... Sig själv 😀
Har detta förklarats tidigare, hur det kunde bli så tokigt med fokuset?
Har förstått att du känner förakt för mig och jag kanske gjort detsamma i ombytta roller men vill ge dig några korta svar på ditt inlägg.
Jag fick inga skuldkänslor och detta var 95 och om någon störde någon så var det polisen på mig.
Och du kommer med en underdrift när du säger att dom inte var intresserade av mig inte första veckorna efter försvinnandet men sen tog det hus i helvete och jag lovar dig det skulle du inte orka gå igenom för det var ingen dagis utflykt.
Citat:
Ursprungligen postat av
TheExterminator
En fråga som är obesvarad om nu PR hade en ljus 740 varför sökte inte polisen i bilen och även att PR bad dom göra detta.
Det har inte med däckavtryck att göra som prinzezzan skrev utan av någon anledning sket dom i att undersöka bilen.
Det kan ha att göra med att Helena och UA åkte i den när dom var hemma hos PR innan sin Greklandsresa och att spår då inte skulle kunna bevisa något.
Och sist en fråga till Herr PR fick du många frågor om dig och Helena typ att ni varit i en relation
eller är dessa uppgifter fel.
Jag önskar själv att dom åtminstone tittade på den men efter allt jobb jag lagt ner så var dom inte intresserade av den.
Ja både Helena och Ulle åkte i den bilen till Landvetter när dom skulle till Grekland.
Polisen ägnade några timmar på om jag och Helena haft en romans vilket vi absolut inte hade Helena var fin och snäll men inte min typ och jag var inte hennes typ heller det var frågor om vi haft sex eller kysst varandra men detta har aldrig hänt men jag har Kramat Helena många gånger hon var en toppen syrra och en fin vän.
PS om det är någon fråga som jag kan vara behjälplig med så tas det per pm.
Med vänlig hälsning PR