Citat:
Eftersom migrationspolitiken, som den ser ut just nu, är fullständigt ohållbar så hade jag i stort sett bestämt mig för att rösta på SD vid nästa val. Men deras senaste utfall och vilja att inskränka aborträtten och deras fientliga inställning till begreppet feminism gör det helt enkelt omöjligt för mig att göra det.
Det finns MASSOR av kvinnor och feminister som är toktrötta på migrationspolitiken idag, (de som är pålästa vet att feminism inte har att göra med invandring överhuvudtaget och att de som skyller på "den feministiska regeringen" nog behöver kolla upp vad feminism egentligen står för). Och som lätt skulle rösta på SD i nästa val. Men deras sorgligt konservativa hållning (som tyvärr mer och mer börjar likna de skenheliga konservativa i USA) gör det helt omöjligt.
Jag vill ha samma rättigheter för män och kvinnor. Och jag vill att kvinnor ska ha rätt att bestämma över sin egen kropp vid t ex abort. Så länge SD har en medeltida inställning till dessa frågor så kommer de att gå miste om röster. Jag kan räkna till åtminstone 20 tjejer i min omgivning som garanterat skulle rösta på SD om det inte var för deras syn på abort och deras negativa inställning till feminism. Och vi är långt ifrån ensamma.
Förra gången jagskrev på FB att det inte är feministernas fel att migrationspolitiken ser ut som den gör och att feminism inte har ett skit att göra med vänsterextremism så fick jag ett stort antal privatmeddelanden där det stod att jag var en äcklig bitter ful feministfitta och att jag behövde kuk eftersom jag antagligen var lesbisk. Om vi kunde undvika det den här gången så vore det jättetrevligt.
Det finns MASSOR av kvinnor och feminister som är toktrötta på migrationspolitiken idag, (de som är pålästa vet att feminism inte har att göra med invandring överhuvudtaget och att de som skyller på "den feministiska regeringen" nog behöver kolla upp vad feminism egentligen står för). Och som lätt skulle rösta på SD i nästa val. Men deras sorgligt konservativa hållning (som tyvärr mer och mer börjar likna de skenheliga konservativa i USA) gör det helt omöjligt.
Jag vill ha samma rättigheter för män och kvinnor. Och jag vill att kvinnor ska ha rätt att bestämma över sin egen kropp vid t ex abort. Så länge SD har en medeltida inställning till dessa frågor så kommer de att gå miste om röster. Jag kan räkna till åtminstone 20 tjejer i min omgivning som garanterat skulle rösta på SD om det inte var för deras syn på abort och deras negativa inställning till feminism. Och vi är långt ifrån ensamma.
Förra gången jagskrev på FB att det inte är feministernas fel att migrationspolitiken ser ut som den gör och att feminism inte har ett skit att göra med vänsterextremism så fick jag ett stort antal privatmeddelanden där det stod att jag var en äcklig bitter ful feministfitta och att jag behövde kuk eftersom jag antagligen var lesbisk. Om vi kunde undvika det den här gången så vore det jättetrevligt.
På vilket sätt skulle SD ha en tokkonservativ hållning? Att man vill minska antalet aborter som är på den extrema nivån av 60.000 aborter om året? På vilket sätt skulle det vara dåligt? Har det ett egenvärde att få vara gravid och göra abort, är det inte bättre att slippa bli gravid om man inte vill bli det? SD vill ändra gränsen till det som är normalt över Europa, 12:e veckan. Det är inte för att minska antalen genom gränsen, 95% gör redan sin abort innan 12:e veckan är slut. Det är för att lyfta debatten, öka informationen, höja medvetenheten om det problematiska med 60.000 aborter om året. Ett sätt att försöka få ned denna gigantiska siffra. På vilket sätt skulle det vara dåligt!??? Tycker det är stenålderstänkande från din sida att inte kunna resonera om saken och tro att det är bra och problemfritt med 60.000 aborter om året.
Ska det vara lika rätt mellan män och kvinnor? Det är det redan och SD har ingen politik för att göra så att kvinnor har mindre möjligheter än någon annan. SD är för jämställdhet. Nästan ingen i Sverige som kallar sig feminister är verkliga feminister, dom vet bara inte vad det betyder. Det är just en ism och en samhällsomfattande politisk ideologi, det ställer nästan ingen normal tjej upp på i verkligheten när man inte är lurad till det. Vad skulle ni få ut av feminism? Feminismens tvingande påverkan på familjepolitiken, barnpolitiken, barnomsorgen osv osv, på vilket sätt skulle det vara bra att galna feminister bestämmer detta över familjerna? Nä, ni är nog bara intalade att ni behöver feminism fast alla redan är för jämställdhet och Sverige är ett av världens mest jämställda länder vilket ytterst få protesterar emot.
Du tänker alldeles för enkelriktat och ser inte saken ur flera perspektiv. Nej, jag tror inte kvinnor behöver överdrivna antal aborter eller feminism överhuvudtaget. Abort när det behövs och i betydligt färre antal för allas bästa och jämställdhet som vi redan har. Dom flesta kvinnor jag känner tycker exakt likadant.
Senast redigerad av 8711 2017-05-31 kl. 16:31.
Senast redigerad av 8711 2017-05-31 kl. 16:31.