2017-05-31, 16:25
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schopenhauerette
Eftersom migrationspolitiken, som den ser ut just nu, är fullständigt ohållbar så hade jag i stort sett bestämt mig för att rösta på SD vid nästa val. Men deras senaste utfall och vilja att inskränka aborträtten och deras fientliga inställning till begreppet feminism gör det helt enkelt omöjligt för mig att göra det.

Det finns MASSOR av kvinnor och feminister som är toktrötta på migrationspolitiken idag, (de som är pålästa vet att feminism inte har att göra med invandring överhuvudtaget och att de som skyller på "den feministiska regeringen" nog behöver kolla upp vad feminism egentligen står för). Och som lätt skulle rösta på SD i nästa val. Men deras sorgligt konservativa hållning (som tyvärr mer och mer börjar likna de skenheliga konservativa i USA) gör det helt omöjligt.

Jag vill ha samma rättigheter för män och kvinnor. Och jag vill att kvinnor ska ha rätt att bestämma över sin egen kropp vid t ex abort. Så länge SD har en medeltida inställning till dessa frågor så kommer de att gå miste om röster. Jag kan räkna till åtminstone 20 tjejer i min omgivning som garanterat skulle rösta på SD om det inte var för deras syn på abort och deras negativa inställning till feminism. Och vi är långt ifrån ensamma.

Förra gången jagskrev på FB att det inte är feministernas fel att migrationspolitiken ser ut som den gör och att feminism inte har ett skit att göra med vänsterextremism så fick jag ett stort antal privatmeddelanden där det stod att jag var en äcklig bitter ful feministfitta och att jag behövde kuk eftersom jag antagligen var lesbisk. Om vi kunde undvika det den här gången så vore det jättetrevligt.

På vilket sätt skulle SD ha en tokkonservativ hållning? Att man vill minska antalet aborter som är på den extrema nivån av 60.000 aborter om året? På vilket sätt skulle det vara dåligt? Har det ett egenvärde att få vara gravid och göra abort, är det inte bättre att slippa bli gravid om man inte vill bli det? SD vill ändra gränsen till det som är normalt över Europa, 12:e veckan. Det är inte för att minska antalen genom gränsen, 95% gör redan sin abort innan 12:e veckan är slut. Det är för att lyfta debatten, öka informationen, höja medvetenheten om det problematiska med 60.000 aborter om året. Ett sätt att försöka få ned denna gigantiska siffra. På vilket sätt skulle det vara dåligt!??? Tycker det är stenålderstänkande från din sida att inte kunna resonera om saken och tro att det är bra och problemfritt med 60.000 aborter om året.

Ska det vara lika rätt mellan män och kvinnor? Det är det redan och SD har ingen politik för att göra så att kvinnor har mindre möjligheter än någon annan. SD är för jämställdhet. Nästan ingen i Sverige som kallar sig feminister är verkliga feminister, dom vet bara inte vad det betyder. Det är just en ism och en samhällsomfattande politisk ideologi, det ställer nästan ingen normal tjej upp på i verkligheten när man inte är lurad till det. Vad skulle ni få ut av feminism? Feminismens tvingande påverkan på familjepolitiken, barnpolitiken, barnomsorgen osv osv, på vilket sätt skulle det vara bra att galna feminister bestämmer detta över familjerna? Nä, ni är nog bara intalade att ni behöver feminism fast alla redan är för jämställdhet och Sverige är ett av världens mest jämställda länder vilket ytterst få protesterar emot.

Du tänker alldeles för enkelriktat och ser inte saken ur flera perspektiv. Nej, jag tror inte kvinnor behöver överdrivna antal aborter eller feminism överhuvudtaget. Abort när det behövs och i betydligt färre antal för allas bästa och jämställdhet som vi redan har. Dom flesta kvinnor jag känner tycker exakt likadant.
Senast redigerad av 8711 2017-05-31 kl. 16:31.
Citera
2017-05-31, 16:28
Medlem
8711s avatar
Citat:
Vilka rättigheter är det män inte har som kvinnor får "lyxa" med?

Och Jag säger inte att SD är EMOT abort. Jag säger att de vill inskränka aborträtten.

För att ta några exempel så har jag och nästan alla män som inte är jätteunga tvingats mönstra och göra värnplikt. Män har konsekvent förlorat vårdnadstvister i alla år för att dom är män. Barnbidraget har betalats ut till kvinnan i regel.

Mycket har ändrats senaste åren och håller på att ändras. Men om du tänker efter finns det en hel del.

Behöver vi maskulinister då? Eller ska vi sträva efter den jämställdhet vi har och finputsar?
Senast redigerad av 8711 2017-05-31 kl. 16:32.
Citera
2017-05-31, 16:30
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hanochintejag
SD-väljare, ung och kvinna här. Bor i Malmö och hänger i vänsterkretsar. Kommer rösta på SD av en enda anledning, och det är invandringen. Det bär mig emot och jag kan inte fatta att jag står bakom ett parti som vill begränsa aborträtten, men alternativen är värre. Någon sa M, jag säger: aldrig i livet, jag litar inte på M för fem öre efter mandatperioden 2010-2014.

Varför känner du att du måste göra abort efter vecka 12 och efter vecka 18 utan särskild prövning?

95% av kvinnorna gör sin abort innan 12:e veckan är slut, varför klarar inte ni det?

Tycker du att det är bra och har ett egenvärde att det sker 60.000 aborter per år?

Du vet att dom som är mest engagerade i frågan om abort, även på den mer negativa sidan, är övervägande flest kvinnor?

Alla partier i riksdagen är för en inskränkning av 18:e veckan. Varför kräver du inte fri abort då?
Citera
2017-05-31, 16:38
Medlem
8711s avatar
Citat:
Intressant inlägg.

Men när det gäller kvinnors och mäns lika värde och rättigheter samt aborträtten så kommer jag inte att ändra mig. Min hjärna kommer inte automatiskt att vridas tillbaka till medeltiden och jag är lite för påläst för att vilja ha ett samhälle styrt av någon form av förlegad bibeltradition.

Om du påstår att SD inte är för lika rätt mellan män och kvinnor så är du absolut ett troll. För ingen som röstar på ett parti uttalar sig så om det partiet. Det är genomskinlig smutskastning. Dessutom tänker du som sagt så ensidigt från vänsterextremt feministhåll så att du vore Sverigedemokrat är märkligt i sig.

Om man inte gillar det som varit, det konservativa och om man inte alls är påläst om SD:s politik. Då är man knappast Sverigedemokrat.
Citera
2017-05-31, 16:39
Medlem
8711s avatar
Citat:
Du vet att kvinnor fortfarande inte får samma lön för samma jobb, eller hur? Går att läsa mer på Statisktska centralbyråns hemsida om detta.

Och för att få hatiska mail räcker det uppenbarligen att vara kvinna och säga att man är feminist.

Vilket till absolut största del beror på kvinnors egna val om deltid, familjebildning och naturliga orsaker. Ytterst lite om något som inte kan bevisas handlar om någon diskriminering för att du har fitta.

Citat:
Nej jag trollar faktiskt inte det minsta.

Ditt inlägg visar dock att du ju tyvärr är en av de som inte alls vet vad feminism är, vilket gör att jag tycker att det är ganska svårt att bemöta ditt svar.

Eller så är det DU som inte förstår och tänker för ensidigt. Som bara ser upplevda orättvisor du tutats i från media och galningar. Medan du inte kunna tänka ut en enda orättvisa mot män. Feminism är en ism, en samhällsomfattande ideologi som vill tvinga familjer till främst olika tvingade sätt att leva sina familjeliv, liv med sina barn och barnomsorg med mera. Dom flesta kvinnor vill välja själva och bestämma hur tid och liknande ska fördelas själva. Inte tvingas till hur man ska leva av galna manshatande tanter.

Jag kan ge dig fler exempel på orättvisor mot män. I reklamer, där klagas det på att kvinnor är för smala, men att män är vältränade och har magrutor är inget ni klagar på. I annonser om teledejting och liknande kan man se kvinnor stirra med blickar på mäns könsorgan, ingen bryr sig. Om det vore tvärtom att män kollat på tjejers fittor med blickar hade det blivit ett ramaskri om sexismen. Men detta ser inte du och bryr dig inte om.
Senast redigerad av 8711 2017-05-31 kl. 16:46.
Citera
2017-05-31, 16:39
Medlem
BetoBeto-Sans avatar
Citat:
Eftersom migrationspolitiken, som den ser ut just nu, är fullständigt ohållbar så hade jag i stort sett bestämt mig för att rösta på SD vid nästa val. Men deras senaste utfall och vilja att inskränka aborträtten och deras fientliga inställning till begreppet feminism gör det helt enkelt omöjligt för mig att göra det.

Varför måste man ha en positiv inställning till feminism? Vad är bra med feminism, jämfört med "jämställdhetism"?

Om man på riktigt tror att "SD vill skicka hem alla invandrare" och att "SD hatar kvinnor" så är man ju efterbliven.
Citera
2017-05-31, 16:41
Moderator
Siegfrids avatar
Infogade ämne.
/Mod.
Citera
2017-06-01, 02:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Varför känner du att du måste göra abort efter vecka 12 och efter vecka 18 utan särskild prövning?

95% av kvinnorna gör sin abort innan 12:e veckan är slut, varför klarar inte ni det?

Tycker du att det är bra och har ett egenvärde att det sker 60.000 aborter per år?

Du vet att dom som är mest engagerade i frågan om abort, även på den mer negativa sidan, är övervägande flest kvinnor?

Alla partier i riksdagen är för en inskränkning av 18:e veckan. Varför kräver du inte fri abort då?
Vad jag vet är lagstiftningen utförd så att abortgränsen ska flyttas bakåt då medicinska framsteg som ska rädda barn tidigare sker.
Jag upplever att du blir väldigt personlig, jag har inga personliga skäl till min åsikt. Jag vill helst slippa göra abort alls. Jag använder preventivmedel och har aldrig varit gravid. Vad menar du med "klara av det"? Vem fan är" ni"? Självklart finns inget egenvärde i aborter? Herregud mänska. Jag skiter väl i att de flesta abortmotståndare är kvinnor, jag tenderar att resonera som en genomsnittlig man i det mesta. Upplever kvinnor som generellt mer känslomässiga och mindre resonliga. Anledningen till mitt försvar av aborträtten är samma som anledningen att den infördes: människor tog till illegala aborter och skadades för livet. Ren pragmatism. Det har ingenting med mig personligen att göra.
Citera
2017-06-01, 02:18
Medlem
Abort är mord. Hur svårt är det att förstå det? Det spelar ingen roll i vilken vecka man dödar bebisen.
Citera
2017-06-01, 02:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fluttershy12
Abort är mord. Hur svårt är det att förstå det? Det spelar ingen roll i vilken vecka man dödar bebisen.
Jo det gör det. En cellklump är ingen bebis utan ett embryo eller ett foster.
Citera
2017-06-01, 21:25
Medlem
Holdingbreaths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkepticalHippo
Misären bland svenskar hade troligen också ökat. Tänk så många kvinnor, och även män, som har kunnat utbilda sig akademiskt, lagt tid på politik och bidragit på andra sätt till samhället i stället för att bli bidragstagare utan utbildning. Det är faktiskt inte ett ovanligt öde vid oplanerade graviditeter tidigt i livet.

Det är en jäkligt taskig kvinnosyn att anta att vi endast ska vara behållare för fler barn för att erövra Sverige med vår "ras". Jag skäms över att dela parti med dig, du tänker exakt som en muslim och ändå är du säkert emot islam och anser att det är ett hot. Du är ett hot.

Det finns orättvisor i familjerätten. Orättvisa kommer därför att livet är orättvist. Före modern hälso- och sjukvård drabbade barn födande kvinnor riskerade livet. Män kan inte tvinga en gravid kvinna att hålla ett barn. Ibland vill kvinnor ha barnet men inte mannen, så barnet måste dö.

Nazisterna ville att kvinnor skulle försörja soldater för att förstora Tyskland. Det är sant. Men det betyder inte att all politik som främjar att ha barn är fascistisk.

Iran och många islamiska länder har ett stort antal ungdomar. Latinamerika och Afrika har för många barn.

Japan och Västeuropa befinner sig i befolkningsminskning.

Vad ser du som lösningen?
Senast redigerad av Holdingbreath 2017-06-01 kl. 21:31.
Citera
2017-06-01, 21:41
Medlem
flaskborstes avatar
Dom flesta kvinnor VET att dom är gravida i V12 och har då möjligheten att välja. Jag kan tänka mig att man kan begära en extra betänketid på 4-6v Och sedan avkrävas ett svar.

Är man utsatt för våldtäkt (utlänning eller inte) så är det kvinnan som tar beslut oavsett hur långt det gått i tid.

Kvinnor som ångrar graviditet med utomsvenskar skall även ha rätten att låta det allmänna ta ansvar för barnet inte dom själva. Samt abort när dom önskar oavsett vecka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in