Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-02-03, 00:45
  #409
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Nej, man betalar inte själv. Man betalar skatt. Men naturligtvis kan man införa en skarp extra avgift för viss form av vård. Så som skönhetsbehandlingar, estetisk tandvård eller onödiga aborter som kunnat undvikas. Jag vet om tjejer som gjort 4-5 aborter i ung ålder absolut, av rent slarvigt leverne. Det är inget självändamål med många aborter, även om du tycks tycka och tro det. Det är bäst för kvinnan själv och samhället och sjukvårdens resurser om man får ned antalen. Det går, naturligtvis, då vi har höga tal i Sverige. Bara att inskärpa allvaret skulle få ned siffrorna. Att man talar om problemet med detta, vad ett människoliv är värt, vad det kostar, konsekvenser för kvinnors egen hälsa då många mår dåligt över detta senare i livet, både psykiskt och i vissa fall fysiskt då flera aborter inte är riskfritt heller.

Varför förespråkar du ansvarslöst leverne? Varför förespråkar du många aborter? Med din retorik vore det bättre om vi har 100.000 aborter per år istället för 50-60.000. Att det skulle vara en "kvinnlig rättighet" och något eftersträvansvärt att maxa. Det är ju helt vansinnigt. Nej, det vore bättre om man fått ned antalen till runt 20.000 aborter per år max. Främst genom att inskärpa allvaret och diskutera och problematisera detta då det inte är något man ska ta lätt på.

Blir du glad om aborterna ökar kraftigt i antal? Är det måttet på frihet i din värld? Tvärtom borde det vara.

Estetiska operationer får man som bekant bekosta själv.
Sen förespråkar jag inte ansvarslöst leverne men vissa människor är helt enkelt bara korkade. Preventivmedel är bra mycket billigare än vad aborter är men har man gott om pengar bryr man sig kanske inte.

Jag förespråkar inte aborter jag tvivlar bara på att mer information om preventivmedel skulle få ner antalet aborter då man redan informerar och lär ut om dem i skolorna.
Citera
2021-02-03, 06:16
  #410
Medlem
jymdjakets avatar
Gillar abort. Folk som gör abort verkar rätt arsliga i snitt, och då slipper man att deras gener sprids. Borde tillåtas långt senare.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback