Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2017-05-31, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Urtavlan
Tack för att du sökte på detta.

Tycker det låter konstigt att de ska ha nersparat, det folk skriver i sms osv, MEN är dum nog att tro på det jag läser, många gånger. Tycker också att det är konstigt att polisen inte använde sig av det i "vårt fall", om det nu finns..

Antagligen sparas allt men polisen får ej ta del av det.
Citera
2017-05-31, 06:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Znoopet
Antagligen sparas allt men polisen får ej ta del av det.

Inte så konstigt, egentligen. Tekniken finns ju. Dessutom sparar ju "alla" sin egen trafik vid vanlig automatisk uppbackning till iCloud eller vad man nu använder.
Citera
2017-05-31, 07:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av pretty-spry
Inte så konstigt, egentligen. Tekniken finns ju. Dessutom sparar ju "alla" sin egen trafik vid vanlig automatisk uppbackning till iCloud eller vad man nu använder.
Tekniken finns, men vem ska betala den?

Prova att radera din telefon till fabriksinställning och sedan gör du din iCloud återställning så får du se.
Citera
2017-05-31, 07:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kulprit

Prova att radera din telefon till fabriksinställning och sedan gör du din iCloud återställning så får du se.

Om du gör det, så synkar din telefon med iCloud och raderar molnet också, förstås.
Citera
2017-05-31, 07:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pretty-spry
Om du gör det, så synkar din telefon med iCloud och raderar molnet också, förstås.
Men om du köper ny telefon utan att radera molnet, så kan du lätt som en plätt återställa hela innehållet på din nya telefon.
Citera
2017-05-31, 08:07
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kulprit

Vad man nu får tro är att utan Tovas telefon kommer inte information ur den kunna tas fram, om informationen inte hittats i andras enheter.
Vi får nog lämna "lagring av sms" diskussionen, eftersom vi inte kommer att få ett fullständigt svar här. Blir lite av en egen tråd.
Citera
2017-05-31, 10:01
Medlem
notknapparens avatar
Från SVT/Gävleborg angående de två män om släppts fria:
Citat:
– De har släppts eftersom misstankarna mot dem inte är så pass starka att de fortsatt kan vara frihetsberövade. Men misstänkta gällande människorov och mord är inte avskrivna men att de har försattes på fri fot indikerar att misstankarna är betydligt svagare mot dem, säger Christer Sammens.

Bo Karlsson, advokat åt MGM:
Citat:
Han har tidigare berättat för SVT Gävleborg att det har förekommit en hel del alkohol och att hans klients minnesbilder inte är helt tydliga, däremot förnekar han brott.

Sammens om MGM:
Citat:
– Misstankarna mot expojkvännen är tillräckligt starka för att han fortsatt ska vara häktad.
Citat:
Men inget är glasklart. Allt ska utredas grundligt och alla stenar ska vändas på,...
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/gavleborg/mordatalet-drojer-i-fallet-tova-moberg

Känns inte om bevisläget är jättestarkt i nuläget. Verkar fattas en del....
Verkar inte heller riktigt om om MGM hävdar något om att han sovit, utan minnesluckor av alkohol. Men det är klart, han kan ju mena att alkoholen gjort honom så utslagen att han inte vet vare sig om han varit vaken eller ej.
Citera
2017-05-31, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Vi får nog lämna "lagring av sms" diskussionen, eftersom vi inte kommer att få ett fullständigt svar här. Blir lite av en egen tråd.

Ja det är sant. Och jag fick just besked av en vän på Post & Telestyrelsen som låter meddela att, vad gällande Sverige: "Visst kan vi, tekniskt sett. Men rättsläget är lite oklart eftersom EU-domstolen upphävt datalagringsdirektivet - så Polisen har svårare att få ut uppgifter nu."

Nog om detta.
Citera
2017-05-31, 17:42
Medlem
litenpandas avatar
Tack till er som har diskuterat ett eventuellt erkännande inför advokaten med slutsatsen att det sannolikt inte har hänt än och tack till er som har diskuterat innehåll i telefoner.

Angående telefontrafik vill jag hänvisa till den pågående rättegången med Arbogakvinnan. Så som jag tolkat det hittills har varken hennes eller den (troligtvis) mördade makens telefoner hittats och därför har polisen inte kunnat ta del av sms, bilder med mer från dessa två telefoner. Det de däremot verkar ha tillgång till är telefonernas ping-signaler, uppkoppling till master och telefontrafik till/från vilken telefon. Jag har dock inte läst FUP där eftersom jag inte har tid med det, så rätta mig gärna om jag har tolkat fel angående det. Men vid de rättsfall där man har haft telefonen i det fysiska rummet så verkar man ha fått fram det mesta.
Citera
2017-05-31, 17:44
Medlem
litenpandas avatar
När är det dags för omhäktning av Billy?
Citera
2017-05-31, 17:55
Medlem
litenpandas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nyduschad.tjej
Aj då, då kan deras alibi inte vara så bra trots allt. Den där Bumbo, eller snarare dumbo, verkar iaf vara elak nog för att ha kunnat delta, med tanke på vad han skriver på Facebook. Kan tänka mig att han är en sån där osäker figur som hänger på allt som "ledaren" i gänget gör. Han utstrålar iaf verkligen det. Har fått ett pm tidigare som också bekräftar detta. Fredrik ska vara en rätt aggressiv person också om jag ska tro samma pm. Något fel är det iaf på dem som umgåtts med Billy.

Är detta ett PM som du kan sprida vidare till oss andra nyfikna i tråden utan att outa användaren? Kanske delar av det? Att Fredrik är aggressiv är inget jag tror har framkommit tidigare, men att DumboBumbo följer ledaren och är elak kan jag tänka mig med tanke på tidigare uppgifter i tråden och lite utfört detektivarbete. Jag tror inte nödvändigtvis att det är något fel på att vara polare med Billy, det är inte samma sak som att vara ihop. De har ju samma intressen så har säkert mycket att snacka om vad gäller exempelvis datorspel/gaming och bilar/mekande. Verkar även ha liknande politiska åsikter så inga större konflikter där antar jag.
Citera
2017-05-31, 18:14
Medlem
Funkar det här??
Har aldrig testat att länka till bilder via minifil förr....

https://minfil.org/X678Jdb6b1/18740557_10154992075728122_2913427849591003635_n.j pg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in