Citat:
Ursprungligen postat av
Smerch
Ni hoppas nu, när han är fri, antar jag du menar? Eller var det så att ni hoppades men kanske inte trodde att han var oskyldig även innan?
Att en advokat ska göra sitt jobb inser jag, och att det ska krävas starka bevis för att fällas för mord. Men vad en människa får ut av att kampanja som i den här tråden för att få släppt en person som det mesta tyder på är skyldig, det är märkligare. En åsikt och gissning, men att lägga sitt hopp till att en dömd man är oskyldig, är det för att det gjorts en podcast och skrivits taffligt om det i DN?
Vore kul om Linna-försvararna, som är ganska många, men som ofta argumenterar som en person i tråden, kunde komma med en uppskattning hur stor risk de tror det är att det är mördaren som är frisläppt.
Jag förstår inte vad du menar?
Oavsett vad jag tror och hoppas så är det ingen skillnad för
mig "bara" för att han är ute. Det förändrar inget alls.
Får jag välja så har Långared, Brattås och Kalamark samma mördare, så blir 3 gärninsmän 1 och vi har färre våldsverkare i Sverige. Tyvärr så får jag inte välja.
Jag tycker att Kaj är sympatisk, jag vill tro att en människa som nekar i sten i 13 år talar sanning. Därför vill jag att han är oskyldig. Ville igår och vill idag.
Väldigt många här inne har uttalat sig om att gamla domen är ett skämt utan att för den sakens skull basunera ut att han är oskyldigt dömd.
Jag har dessutom alltid hävdat att utifrån alla kända fakta så GÅR det inte att säga säkert. Har man "okända" fakta så kan man VETA inte annars.