Citat:
Ursprungligen postat av
Friherr
Funderade ett varv till och kom på att det är inte säkert att Tobés uttalande ska tolkas som jag och andra i tråden har gjort.
Moderaternas förstahandsalternativ har hela tiden varit en alliansregering. Eftersom de övriga allianspartierna inte vill förhandla med SD så är detta uteslutet även för Moderaterna. Det var kanske detta Tobé svarade på, väl medveten om att det skulle missförstås.
För vad han inte sa något om var vad som händer om förstahandsalternativet faller, vilket det alltså kommer att göra. Har Moderaterna bundit sig för att inte förhandla med SD då heller?
Den 6:e juni håller AKB sitt sommartal på Blasieholmen i Stockholm. Kanske utvecklar hon svaret där.
Någonstans måste den politiska självbevarelsedriften slå till.Moderaterna MÅSTE ju även de vara medvetna om vad en fortsatt existens i en vänstersamarbetande allians kommer att innebära för partiets röstetal..och någon gång så kommer ju denna naturliga politiska konsekvens att väga tyngre i vågskålen än vad alternativet gör.
Moderaterna kommer att krympa likafullt,men inte lika fort,lika mycket och lika ovärdigt som blir fallet om de skall fortsätta mjäka med vanvettsliberalerna i mitten.
Jag är en stor förespråkare av meningen att folk kommer att göra det mesta för att försöka säkra sin fortsatta försörjning.Det gäller också moderata politiker på riksplan och ute i kommunerna.
Det finns vissa möjligheter för flera att kunna hanka sig fram om renhållningen vänsterut upprätthålls.Jag är övertygad om att detta till slut kommer att vägra tyngre än möjligheten att bedriva en för nationen skadlig så kallad PK politik.