2017-05-30, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Noll. Jag bor exakt som jag vill och betalar därefter.

Själv då?

Inga men jag är inte den som förespråkar att folk ska bo tillsammans med främlingar. Jag tycker du ska ta in lite fler somalier, syrianer och rumäner i din bostad innan du börjar propagera för att andra ska tvingas till det.
Citera
2017-05-30, 13:00
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kratatch
Inga men jag är inte den som förespråkar att folk ska bo tillsammans med främlingar. Jag tycker du ska ta in lite fler somalier, syrianer och rumäner i din bostad innan du börjar propagera för att andra ska tvingas till det.

Betala vad det kostar är inte att "tvinga" hörrö! Skärp dig, eller är du ett socfall?
Citera
2017-05-30, 13:16
Medlem
Citat:
Betala vad det kostar är inte att "tvinga" hörrö! Skärp dig, eller är du ett socfall?

Jaha ja, så vart ska alla människor som kommer hit bo då? Du vill ta hit dom men du vill inte ge dom husrum? Varför inte? Är du rasist?
Citera
2017-05-30, 13:41
Medlem
PaulSmiths avatar
Citat:
Hur många somalier, syrianer och rumäner bor du tillsammans med?

Snacka om att sänka nivån. Givetvis handlar det om att flytta ihop med vänner. Oavsett nationalitet. Dvs det gamla kollektivtänket. Vanligt i många storstäder och allt vanligare i Sthlm.
Citera
2017-05-30, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PaulSmith
Snacka om att sänka nivån. Givetvis handlar det om att flytta ihop med vänner. Oavsett nationalitet. Dvs det gamla kollektivtänket. Vanligt i många storstäder och allt vanligare i Sthlm.

De som inte har vänner som de kan bo med då? Eller inte har en partner att bo med? Ska man lotta ut samborelationer? Bostadspartners?

Vet du jag föredrar om man tog skattemedel och byggde nya lägenheter istället. På det sättet slapp man en befolkningsminskning eftersom bara de rika har råd att skaffa barn.
Citera
2017-05-30, 13:51
Medlem
PaulSmiths avatar
Citat:
De som inte har vänner som de kan bo med då? Eller inte har en partner att bo med? Ska man lotta ut samborelationer? Bostadspartners?

Vet du jag föredrar om man tog skattemedel och byggde nya lägenheter istället. På det sättet slapp man en befolkningsminskning eftersom bara de rika har råd att skaffa barn.

Just det. Glömde bort att det finns folk utan vänner, utan partner, och utan utbildning/jobb för att betala för sig.

Dessa tycker jag kan få ansöka om riktade bidrag som föreslagits tidigare. Så att man inte subventionerar de som redan har det gott ställt med båt och utomlandsboende...
Citera
2017-05-30, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PaulSmith
Just det. Glömde bort att det finns folk utan vänner, utan partner, och utan utbildning/jobb för att betala för sig.

Dessa tycker jag kan få ansöka om riktade bidrag som föreslagits tidigare. Så att man inte subventionerar de som redan har det gott ställt med båt och utomlandsboende...

Så med andra ord är du emot att skattepengar går till att bygga bostäder men att man ska lägga mer skattepengar på bostadsbidrag?
Citera
2017-05-30, 14:25
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Jaha ja, så vart ska alla människor som kommer hit bo då? Du vill ta hit dom men du vill inte ge dom husrum? Varför inte? Är du rasist?

Ja var bor de i övriga Europa?

Och var har jag skrivit att jag vill "ta hit dom"?
Citera
2017-05-30, 14:27
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Så med andra ord är du emot att skattepengar går till att bygga bostäder men att man ska lägga mer skattepengar på bostadsbidrag?

Är det något kontroversiellt med det? Bidrag ska väl gå till folk som behöver och inte till slemmet och dig?
Citera
2017-05-30, 14:35
Medlem
Citat:
Ja var bor de i övriga Europa?

Och var har jag skrivit att jag vill "ta hit dom"?

Beror på landet.

Så du vill minska invandringen då? Eller rent av stoppa den? Kanske skicka tillbaka folk?
Citera
2017-05-30, 14:37
Medlem
Citat:
Är det något kontroversiellt med det? Bidrag ska väl gå till folk som behöver och inte till slemmet och dig?

Jag vet inte om hyresvärdar som tar ut ockerhyror är "de som behöver". Bättre att bygga bort bostadsbristen för samma pengar. Det blir en långsiktig lösning. Istället för att badda ett gapande sår med en bomullstuss så föredrar jag att sy igen såret och lägga ett ordentligt förband.
Citera
2017-05-30, 14:46
Medlem
PaulSmiths avatar
Citat:

Du får gärna visa lite uträkningar på vad det skulle kosta att bygga bort bostadsbristen med skattepengar. För jag antar att du förespråkar något du har fakta om? Övertyga mig!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in