2017-05-29, 22:31
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen

Jag skulle inte bli förvånad om Kina tar tillfället i akt om USA hoppar av att ta något eget initiativ i frågan.

Tror nog att Kina sitter stilla i båten tillsvidare..(NAFTA är på Trumps agenda först)

Kina behöver exporten till USA. Det behövs 1 miljon nya jobb i Kina årligen (inte undra på att kvalificerade jobb försvinner ifrån västvärlden), annars finns risken för civil olydnad med protester, demonstrationer och annat "stök" (som Ygeman skulle säga)..

Se även hur Kina har använt sin "power" utomlands, tex Afrika : Den är åt det mjukare hållet, man lägger sig inte i andra länders inre angelägenheter.
2017-05-29, 23:19
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Du envisas med att leva i din fantasivärld. Sanningen är att något i grunden redan ändrats. EU kommer att lära sig stå på egna ben, helt och hållet. Visst kan EU:s relation med USA förbättras med Trumps efterträdare, men det kommer, garanterat, aldrig att bli som förut. På sikt så kommer USA:s inflytande i världen att minska medan EU:s öka. Hur det går med Kina och Ryssland, och på sikt Indien, återstår att se. Mycket beror på hur EU väljer att hantera frågan. Just nu står i alla fall asiatiska länder på kö för att sluta handelsavtal med EU, detta efter Trumps svek emot dem.

Flash, Flash:

Just nu tävlar tyska politiker i vem som kan attackera il duce Trump hårdast.

Indien vill närma sig Tyskland och EU:

http://omni.se/t/angela-merkel/169d8029e27a7b7e6134a8711ef8be5c0520268a

LOL, ja! Merkel såg väldigt glad ut! Orkar inte ens bråka om det. Om man tror att går att bara bytta ut USA mot Indien/Kina/Ryssland/whatever är det hjälplöst att börja argumentera. Det är EU:s framtid Trump leker med. Det är för fan Pax Americana han tänker förstöra. Och nej, det är inte EU som skulle jubla över det LOL.

Det enda EU:s hopp är att Trump Americana blir ett temporär fenomen.
2017-05-30, 05:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Tror nog att Kina sitter stilla i båten tillsvidare..(NAFTA är på Trumps agenda först)
Jag menade inte att Kina skulle vidta åtgärder mot USA utan att man skulle ta tillfället i akt och göra extra egna utfästelser om begränsning av CO2-utsläpp för att få internationell goodwill. Mycket talar för att Kina ändå aldrig kommer nå upp till de nivåer de hittills utfäst sig till så kostnaden är minimal.
2017-05-30, 06:54
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
Jag menade inte att Kina skulle vidta åtgärder mot USA utan att man skulle ta tillfället i akt och göra extra egna utfästelser om begränsning av CO2-utsläpp för att få internationell goodwill. Mycket talar för att Kina ändå aldrig kommer nå upp till de nivåer de hittills utfäst sig till så kostnaden är minimal.
Håller du alltså med mig i den här tråden att Kina aldrig haft det inskrivet i sina planer att nå några CO2-mål? Jag hoppas att länderna i Västeuropa gör som USA och vaknar upp och inser vad klimatskojarsekten har haft för agenda.
2017-05-30, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Håller du alltså med mig i den här tråden att Kina aldrig haft det inskrivet i sina planer att nå några CO2-mål?
Det här är vad Kina lovade:
Citat:
Peaking of carbon dioxide emissions around 2030 and making best efforts to peak early;
Lowering carbon dioxide intensity (carbon dioxide emissions per unit of GDP) by 60 to 65 percent from
the 2005 level;
Increasing the share of non-fossil fuels in primary energy consumption to around 20 percent; and
Increasing the forest stock volume by around 4.5 billion cubic meters from the 2005 level.

Citat:
Jag hoppas att länderna i Västeuropa gör som USA och vaknar upp och inser vad klimatskojarsekten har haft för agenda.
Mer på sin plats vore att du gjorde det eftersom du tillhör de som tror på skojarna.
2017-05-30, 16:49
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlashyBear
LOL, ja! Merkel såg väldigt glad ut! Orkar inte ens bråka om det. Om man tror att går att bara bytta ut USA mot Indien/Kina/Ryssland/whatever är det hjälplöst att börja argumentera. Det är EU:s framtid Trump leker med. Det är för fan Pax Americana han tänker förstöra. Och nej, det är inte EU som skulle jubla över det LOL.

Det enda EU:s hopp är att Trump Americana blir ett temporär fenomen.

Jag jublar inte alls över det! Men, för eller senare, så måste EU lära sig att stå på sina egna ben, samtidigt som man försöker samarbeta med andra länder så gott det går.
2017-05-30, 19:38
Medlem
Angående vapenaffärer mellan USA och Saudiarabien, vad tror trådens läsare om den här killens synpunkter?
https://www.youtube.com/watch?v=oiRUqRQ_S_I
2017-05-30, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sumer
Angående vapenaffärer mellan USA och Saudiarabien, vad tror trådens läsare om den här killens synpunkter?
https://www.youtube.com/watch?v=oiRUqRQ_S_I

Om man tar "The Young Turks" seriöst så kanske man inte ska klaga på FOX, Breitbart eller ens Alex Jones.
2017-05-30, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av toduah
Om man tar "The Young Turks" seriöst så kanske man inte ska klaga på FOX, Breitbart eller ens Alex Jones.

Tillhör Jimmy Dore "The Young Turks"?
Kan du peka på några konkreta felaktigheter i själva videoklippet?
2017-05-30, 20:13
Medlem
Citat:
Tillhör Jimmy Dore "The Young Turks"?

TYTComedy är youtubekanalen, TYT är The Young Turks.

Citat:
Kan du peka på några konkreta felaktigheter i själva videoklippet?

Vill inte stödja varken TYT eller någon som länkar deras videor som något annat än komedi.
2017-05-30, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av toduah
TYTComedy är youtubekanalen, TYT är The Young Turks.

Vill inte stödja varken TYT eller någon som länkar deras videor som något annat än komedi.

Jag provar igen,vad har Jimmy Dore eller Digitala världen för koppling till the Young Turks?
Är det lögn att USA har gjort vapen-affärer med Saudiarabien?
Trump slutförde en vapenaffär som Obama påbörjade, båda blir delaktiga.
2017-05-30, 21:11
Medlem
Citat:
Jag provar igen,vad har Jimmy Dore eller Digitala världen för koppling till the Young Turks?

Jag provar igen: TYTComedy är youtubekanalen (som "Jimmy Dore" använder), TYT är The Young Turks, dvs, han finansieras av eller på annat vis samarbetar med TYT.

Digitala världen har kopplingen att dessa länkar utan ironi till något som TYT lägger ut.

Citat:
Är det lögn att USA har gjort vapen-affärer med Saudiarabien?

Nej.

Citat:
Trump slutförde en vapenaffär som Obama påbörjade, båda blir delaktiga.

Båda är definitivt delaktiga, om det är så att obama påbörjade vapenaffären eller om det är för att han rustade upp Iran vet jag inte med säkerhet.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in