Citat:
Ursprungligen postat av
nyduschad.tjej
Näe jag tror nog det ändå är liten risk för att han slinker undan. Men advokaten kommer nog göra sitt bästa för att hitta på teorier om alternativa GMs ändå. Finns nog inget annat att välja på. MGM har målat in sig i ett hörn. Och som du skrev, MGM har nog inte planerat det, så han har nog slarvat.
Troligt också att han inte vet vad han ska "sopa undan". Långt ifrån alla gillar att hänga på FB och läsa FUP:ar om nagelskrapning och mikroskopiska fibrer.... hahahaha.
Ja jo det stämmer visserligen. Han är lite hemlighetsfull men det kan ju förstås bero på många saker. Han är kanske rädd för att avslöja för mycket.
Hoppas att du har rätt att han åker fast. Att han skulle komma undan skulle kännas riktigt otrevligt.
Jag kan ha svårt att ha någon som helst förståelse för honom, eftersom han nekar. Om han erkände och kunde ge en förklaring, be om förlåtelse. Kanske det kom som en blixt från en klar himmel för honom, inget han trodde sig kunna göra? Att han ångrar sig. Att han önskade att Tova levde. Oförlåtligt att ta någons liv, men man kunde kanske få en förståelse.
Nu drar han in andra som ska dras i smutsen. Vilka det är vet vi ju inte. Men att dra in Tovas pappa? Kompisar? Oförlåtligt, oavsett.
Kan tänka mig att han även ljuger för advokaten, vilket försvårar situationen ytterligare för honom. Du har rätt. Han kommer att snubbla på vägen....
Jag fortsätter att tjata om Tovas telefon.
Undrar om MGM tänkt på att telefonen måste försvinna, eftersom Tova ska ha åkt med taxi. Känns ändå som det inte är helt osannolikt. I sjön? Ligger den kvar i huset är det ju väldigt graverande för honom. Ytterligare ett indicium.
Ja, på FB blir man nog slipad med åren, hoppas själv på en positiv utveckling

(Har dock inte tänkt mig något framtida mord)