2017-05-29, 20:23
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saccard
När jag skrev ovanstående hade jag en flik med negroid transporr öppen och byxorna uppknäppta...

Nej, men allvarligt; jag förstår vad du menar och jag håller med. Det är ett jävla problem. Nånstans vid ambitionen måste man väl dra gränsen eftersom mänskligheten tyvärr består av människor.

Jag tycker nog att man bör ha ambitionen att inte sätta på sina kompisars kvinnor. Hade vi varit vänner hade jag aldrig aldrig aldrig någonsin kastat några ögonkast efter din snygga fru. Det är en hederssak. Fylla eller singelstatus är inga ursäkter.
Ja precis. Det handlar om vad man strävar efter. Men att ta sin väns och kollegas partner är ju ett ganska stort övertramp.

Samtidigt tycker jag att Dan och Magnus kan rannsaka sig själva och prata mer om hälsa, träning, porr, osv i radion. Kan nog bli en positiv nytändning.
Citera
2017-05-29, 20:27
Medlem
tokidokis avatar
Uselt av JDG och obegripligt okamratligt. Det enda sätt det det skulle vara förklarligt vore om han och C hade en förhistoria men det vore ändå inte förlåtligt.
Ingen större förlust för projektet Motgift ändå då JDG haft hållningar som är oförenliga med nationalismen. Han har i sändning ställt sig bakom den trasmsiga idén om "allas lika värde" och t.o.m. försvarat asylinvällning, "om någon verkligen behöver skydd".
Good riddance, även om jag höll med honom i vissa frågor.
Citera
2017-05-29, 20:27
Medlem
Oerhört tråkigt. Både för den förstörda vänskapen och för att ett bra nationalistiskt program nu tagit en hård smäll.

Citat:
Ursprungligen postat av Run3
Men ärligt, hur intellektuell är Jonas egentligen?
Han är beläst och har nog en 15 IQ-poäng mer än de övriga. Vilket förstås inte är allt, som JDG nu demonstrerat, men det är uppenbart att han ligger ett par hack över de övriga både vad gäller bildning och intellektuell hästkraft. Det är mycket oftare som JDG kommer med någon historisk eller filosofisk inpassning som överraskar eller går lite före i resonemangen än de övriga gör det. Jag har förstås inte kollat upp alla JDG:s inpass och utvikningar, men om det inte är så att han suttit och hittat på så är han mycket mer bildad än de övriga.

De Geers vana att avbryta och säga emot så mycket som han gjorde handlade för det mesta om att korrigera en missuppfattning eller nyansera ett resonemang. Vilket man alltid gör som högbegåvad i samtal med med folk som inte är fullt så kognitivt välutrustade. Har man lite social kompetens så håller man invändningarna i huvudet för det mesta, men de finns där ändå. Sortens stammande och andra fördröjningar De Geer gjorde är vanliga i den sortens situation. Inte för att den smartare parten inte kommer på svaret utan tiden läggs på att försöka omformulera resonemanget så det blir begripligt för motparten.

Jag menar inte att vare sig Söderman, Eriksson eller Björkqvist är idioter eller dumskallar, de ligger en hygglig bit över snittet. Men de ligger inom normalspannet, vilket jag inte tror De Geer gör. Nu blir det lite mer nationalistiskt Rix FM MorronZoo än det var tidigare.
Senast redigerad av KomodoFall 2017-05-29 kl. 20:31.
Citera
2017-05-29, 20:36
Medlem
Joe Blows avatar
Är det inte ganska uppenbart att detta kom väldigt lägligt för Magnus och Dan? Det har varit tydligt en lång tid att dom varit besvikna över Jonas deltagande i deras projekt. Han har varit borta en hel del och då han varit fysiskt närvarande varit dåligt påläst kring det man avser att diskutera. Det har säker jäst högst betydlig i berlinbunkern då Jonas varit borta. När så detta generande tonårsbeteende kommer upp till ytan reagerar man på ett sätt som man tror alla "förstår". Plötsligt blir ekonomin bättre då man slipper pröjsa för vad man tydligt anser vara kostsamt dödkött. Dessutom, om nu Jonas pratat med Magnus och Jonas om sina nattliga samtal med C borde dom väl klart och tydligt markera sina ståndpunkter och sin ännu starkare vänskap med Björn. Det är väl för att dom delvis svek Björn genom att inte upplysa om Jonas kontakter som dom reagerar så häftigt och starkt. Pinsamt är det hur man än vrider och vänder på det. Verkligen inga vinnare någonstans. Att Motgift kommer att tappa lyssnare är givet. Det är nog fler än jag som inte orkar med Magnus halvtimmeslånga dagisakademiska utläggningar medan Dan sitter och läser på forumet och säger mmmm var trettionde sekund och Björn förbereder nästa avdramatiserande lustighet. Går Björns flyttlass till Berlin nu?

Det är också irriterande att jag med stor sannolikhet skall behöva gå upp och jobba för att försörja Jonas då han flyttar hem till Sverige och registrerar sig som arbetslös odugling. Ett i alla delar skamligt beteende för en fullt arbetsför karljävel. Jag hoppas att jag har fel på denna punkt men inget talar för det.
Citera
2017-05-29, 20:37
Medlem
Don.Cs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlausStein
Du ser inte skillnaden mellan att konsumera porr, röka cigaretter, äta onyttig mat etc. och att gå bakom ryggen på en vän för att man vill åt hans flickvän? Samtidigt som samma person själv pratar om dygder, moral och förkastar bland annat äktenskapsbrott?

Ok.

Jag pratade i generella termer. Det brukar låta väldigt högtravande från den sk 'rörelsen' när det kommer till moral men det är ju sällan det levs som det lärs. Nu var det ett tag sedan jag själv gjorde mig skyldig till dylikt hyckleri men t.ex Nordisk.nu var ju, lite under ytan, nästan ett 'nazi-tinder' där alla låg med alla (eller försökte). Hade varit extremt intressant att se hur många vita barn det projektet faktiskt genererat (jag känner till minst fem)!

Attraktionskraften mellan man och kvinna är starkare än band mellan kamrater. Det sagt så, säger jag åter igen, var det grisigt gjort av JDG om det nu gick till som det påstås.
Citera
2017-05-29, 20:48
Medlem
oldtimedrunks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joe Blow
Plötsligt blir ekonomin bättre då man slipper pröjsa för vad man tydligt anser vara kostsamt dödkött.

Tror inte ekonomin blir bättre för dom nu. JDG har bara genom sitt namn dragit in pengar till Motgift. Vad tog det, två timmar att samla in över 100 000 kr för JDG att komma till Berlin.
Citera
2017-05-29, 20:51
Medlem
tokidokis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roland.Andersson
Minnet verkar vara kort hos vissa här.

Björn Björkqvists meritlista:

Expovän
Alkoholist
Söp bort realisten samtidigt som han fick lön för att driva sidan.
Utnyttjade bla en känd flashbackskribent tills han gick in väggen och blev uthängd av AFA.
Avhoppare

SD 2018!

Björns påstådda tillkortakommanden försvarar väl inte att en kamrat och kollega hugger honom i ryggen? Det är en nyliberal inställning att kasta moralen överbord för ren personlig vinning.

Vad har sedan SD med saken att göra, det är inte ens ett nationalistiskt projekt? Du kunde lika gärna kontra med Centerpartiet 2018.
Eller när du en förhoppning att JDG skulle stödja SD? Realistiskt?
Citera
2017-05-29, 20:53
Medlem
Antagonist88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oldtimedrunk
Tror inte ekonomin blir bättre för dom nu. JDG har bara genom sitt namn dragit in pengar till Motgift. Vad tog det, två timmar att samla in över 100 000 kr för JDG att komma till Berlin.
Precis antal medlemmar/donatorer kommer att få sig en nedgång om detta stämmer, De Geer var kryddan i Motgift soppan.
Citera
2017-05-29, 20:57
Medlem
Don.Cs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saccard
När jag skrev ovanstående hade jag en flik med negroid transporr öppen och byxorna uppknäppta...

Nej, men allvarligt; jag förstår vad du menar och jag håller med. Det är ett jävla problem. Nånstans vid ambitionen måste man väl dra gränsen eftersom mänskligheten tyvärr består av människor.

Jag tycker nog att man bör ha ambitionen att inte sätta på sina kompisars kvinnor. Hade vi varit vänner hade jag aldrig aldrig aldrig någonsin kastat några ögonkast efter din snygga fru. Det är en hederssak. Fylla eller singelstatus är inga ursäkter.

Självklart ska man inte ligga med upptagna kvinnor (stänger ner cuckold-porren). Speciellt inte om det råkar vara en bekants kvinna. Nej, det är som sagt grisigt gjort men ibland blir det så. Får hoppas alla blir glada och nöjda i slutändan.
Citera
2017-05-29, 21:01
Medlem
NirvanAs avatar
Förnekade Söderman just JQ? (cirka 90min in i programmet). Eller är det jag som tänker med viss mått av affekt nu?
Citera
2017-05-29, 21:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tokidoki
Björns påstådda tillkortakommanden försvarar väl inte att en kamrat och kollega hugger honom i ryggen? Det är en nyliberal inställning att kasta moralen överbord för ren personlig vinning.

Vad har sedan SD med saken att göra, det är inte ens ett nationalistiskt projekt? Du kunde lika gärna kontra med Centerpartiet 2018.
Eller när du en förhoppning att JDG skulle stödja SD? Realistiskt?

Motgift blir mer och mer som SD då målgruppen är sd-troll på flashback.
Citera
2017-05-29, 21:16
Medlem
rikastistorstans avatar
Bara så jävla tragiskt alltihop. Helt rätt beslut av Dan och Magnus förstås. Går knappast att göra annat. Frågan är dock hur motgift skall klara sig nu. JDG var den lysande stjärnan och "allas" favorit. Så är det.
Vilken jävla tragisk loser Jonas är alltså. Han må vara hur beläst som helst men tveksam moral, lat, försupen och helt utan driv i livet är min bild av honom. Han har glidit på en räkmacka genom hela projektet samtidigt som dom betydligt mer sympatiska Dan och Magnus jobbat röven av sig.

Tar gärna emot en bild på slynan bakom allt. Min nyfikenhet är väldigt stor på vad det är för kvinna som gör att man hugger en vän i ryggen. Hon har knappast betett sig anständigt här heller så ser ingen anledning till att hennes identitet skall döljas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in