Citat:
Ursprungligen postat av
Saccard
Sen är det ju den där detaljen att man inte kan mässa om moral och absolutism (den filosofiska inriktningen, inte den alkoholpolitiska) när det gäller andra och sedan själva vara lite sisådär så fort det gäller den egna kamratkretsen.
Det som skiljer nationellt sinnade från resten av den degenererade pöbeln är moralen, eller åtminstone ambitionen att ha moralen. Detta avspeglar sig i allt, men inte minst i undvikandet av porr och degenererande kultur och i de uppbyggliga konsterna som exempelvis träningen och bildningen. Moralen är viktig. Predikar man detta går det sedan inte att halka på koncepten själva. Då försvinner trovärdigheten.
Det är så det brukar låta men när allt kommer till kritan så sups, knarkas, liggs, bedras och porrkonsumeras det lika frekvent inom den sk 'rörelsen' som utanför. Skulle inte förvåna mig det minsta om typ hälften av alla rättrogna moralister som förfärats över JDGs moraliska förfall har suspekt porr öppen i anonym-flik samtidigt som de författar sina inlägg.
Ingen i motgift-projetet är ju heller några renlevnadsmänniskor. Två har varit på pickalurven i sändning och att de alla gillar god mat och dryck syns tydligt. Tycker det har varit ganska så befriande och inget jag störs av. Kanske därför jag tycker att reaktionen är lite udda.