2017-05-29, 12:33
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raxie
Mer tradear isf, men lägger ingen vansinnig mängd tid egentligen.

I början när spelet kommer brukar jag köpa matchtröjor till Ajax, Leeds, Celtic, en tre~ arabiska lag samt snabba wingers med 4 stjärnor.

Tröjorna går att buda hem för 150 och sen sälja vidare för 1200-4000 coins styck. Räcker med att man sitter lite på bussen, jobbet eller en sväng på kvällen - så löser det sig.

Sen är IF-tradeing rätt effektivt, speciellt i början. Eftersom man får IFs för att göra mål så är försvarare och defensivt lagda mittfältare ett säkert kort. Så fram tills typ.. i mars(?) köpte jag på mig minst en av spelarna som gick billigt och fyllde det kriteriet. Rugani t.ex. var en.

Sen är det bara att bestämma sig för om man ska sälja vid ett fixt pris, typ när det dubblats. Eller invänta SBC i och med årets upplaga. Och då speciellt med PL-spelare.

I början var det dessutom väldigt lätt att "gissa" (med hjälp av FIFA-forumet) vilka MM-SBCer som skulle komma, och där kunde man göra hur mycket som helst.

Och sen framförallt, jag sparade allt och köpte på mig i princip alla ligor (det tog förvisso en stund) efter oktober/november nån gång. Så gjorde stötvis 2-400 000k plus en massa packs varje gång league-SBCerna kom och har spontant tjongat in nån hundratusing vid andra SBCer.

Ett par timmar har jag nog lagt, men har nog sällan lirat ett så givande "mobilspel" heller. Och är inte i närheten av timmarna frugan lagt på Candy Crush om man säger så! ;-)

I övrigt håller jag inte med om att det är laget som gör det. Jag tycker mest det är pynt, ger den sista lilla procenten.

Men det funkar mycket väl att lira med Martial, Kante & Smalling om man inte pallar köpa packs eller tradea i mobilen.

"Transfer profit" är väl ett halvdant verktyg att mäta med, men vad ligger du på? Har lite drygt 9 millar själv, jag anser mig nöjd med det med tanke på 0kr för FIFA-paket. Är inte världens bästa eller mest engagerade trader heller. Funderar lite på att sälja mitt kapital och få tillbaka investeringskostnaden för spelet + onlineprenumeration, samtidigt är det så lite pengar det handlar om. Det är en hobby, inte ett arbete som ska ge vinst i slutändan.

Jävlar så död tråden är numer, verkar som folk checkat ut trots att det är TOTS. Själv är jag sugen på 24h player som gratis superkort till mina lag, så jag kommer lira WL-kvalet hela vägen in i juli. Mer pepp på TOTS-korten än att spela WL... Har Gylfi och Rudy, Pulisic ska in och det ska definitivt La Liga-kortet med. För mig är det lite som dig - slutföra SBCer + ha så mycket bling-bling i lagen som det går, sen är tjusningen borta. Matcherna i sig är inte det som lockar, även om det är kul att vinna.
Citera
2017-05-29, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grobar01
TOTS Lallana istället för vanliga Pogba som cm?

spelar 4321 med casimeiro och IF saul på mitten om det är till någon hjälp?

Tycker att Pogba har så jävla dåliga passar ibland för det priset han kostar :/.
Kollar man på statsen så är ju Lallana bättre, men hur är han in-game ni som spelar han?

Har aldrig spelat med Pogba men har spelat med IF Lallana och gillade honom skarpt. Har inte testat TOTS kortet då jag sålde mitt PL lag för att bygga ett Seria A istället.
Citera
2017-05-29, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
"Transfer profit" är väl ett halvdant verktyg att mäta med, men vad ligger du på? Har lite drygt 9 millar själv, jag anser mig nöjd med det med tanke på 0kr för FIFA-paket. Är inte världens bästa eller mest engagerade trader heller. Funderar lite på att sälja mitt kapital och få tillbaka investeringskostnaden för spelet + onlineprenumeration, samtidigt är det så lite pengar det handlar om. Det är en hobby, inte ett arbete som ska ge vinst i slutändan.

Jävlar så död tråden är numer, verkar som folk checkat ut trots att det är TOTS. Själv är jag sugen på 24h player som gratis superkort till mina lag, så jag kommer lira WL-kvalet hela vägen in i juli. Mer pepp på TOTS-korten än att spela WL... Har Gylfi och Rudy, Pulisic ska in och det ska definitivt La Liga-kortet med. För mig är det lite som dig - slutföra SBCer + ha så mycket bling-bling i lagen som det går, sen är tjusningen borta. Matcherna i sig är inte det som lockar, även om det är kul att vinna.

Har aldrig spelat WL och aldrig försökt kvala in heller då jag tyckt jag är alldeles för ostabil men ska försöka kvala in till denna helgen, är i semi final nu (håll tummarna för mig).
Jag är annars en Div 3 spelare, har man någon chans alls i WL eller kommer man åka på stordäng varje match?
Citera
2017-05-29, 15:59
Medlem
Nån som testat Azpilicueta TOTS? I så fall är han bra? Testade David Luiz men gillade han inte så mycket, kan göra typ 150k profit på honom så jag funderar på om jag ska köra med Azpilicueta istället.
Citera
2017-05-29, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fantasticfoxy
Har aldrig spelat WL och aldrig försökt kvala in heller då jag tyckt jag är alldeles för ostabil men ska försöka kvala in till denna helgen, är i semi final nu (håll tummarna för mig).
Jag är annars en Div 3 spelare, har man någon chans alls i WL eller kommer man åka på stordäng varje match?

Standarden i WL är inte så mycket bättre än divisioner imo. Personligen tycker jag div1 är svårare, har fått 33 o 34 vinster dom 2 senaste i WL, i divisioner är jag en stabil div1 spelare men inte så att jag vinner varje gång direkt, har ofta tuffa matcher där.

Kommer ihåg första gången jag spelade WL, då låg jag i 2an eller 3an o var nervös som fan för jag trodde WL skulle va skitsvårt.. men det var inte så farligt.
Citera
2017-05-29, 16:07
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fantasticfoxy

Som ovanstående säger, det är inte så farligt. Tror EA har något dolt rankingsystem som håller koll för att ge dig jämna, men överkomliga matcher. Jag har aldrig lyckats köra 40 matcher och kommer aldrig göra det heller, men jag snittar väl några fler vinster än förluster. I helgen blev det 11 segrar på 17 försök. Jag ligger just nu i division 2 men spelar sällan divisionsspel, annat än när jag missat WL.
Citera
2017-05-29, 16:08
Medlem
sonofnatures avatar
Ni som e de högre divisionerna . Vad har folk oftast för taktik ? Tycker man blir nerkörd i marken som en fluga trots starka spelare.
Tycker det ser omänskligt ut att lukaku ska göra en volt pågrund av en back . Har de agressiva brytningar på cb ? Sällan de får frispark emot sig. Jag får det oftast så fort jag gör lite fel i tacklingen . Medans dom kommer med 3 gubbar å lukaku åker ner i marken fort som fan . Ser ut å blivit överkörd av 3 pansarvagnar, men ingen frispark.

Å hur i helvete försvarar man sig med 3 gubbar så hårt. Vet det finns team mate osv. Men mina spelare har ju inte sådant brutal kraft.

Tacksam för svar.
Alla kanske inte spelar så men många bra
Citera
2017-05-29, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sonofnature
Ni som e de högre divisionerna . Vad har folk oftast för taktik ? Tycker man blir nerkörd i marken som en fluga trots starka spelare.
Tycker det ser omänskligt ut att lukaku ska göra en volt pågrund av en back . Har de agressiva brytningar på cb ? Sällan de får frispark emot sig. Jag får det oftast så fort jag gör lite fel i tacklingen . Medans dom kommer med 3 gubbar å lukaku åker ner i marken fort som fan . Ser ut å blivit överkörd av 3 pansarvagnar, men ingen frispark.

Å hur i helvete försvarar man sig med 3 gubbar så hårt. Vet det finns team mate osv. Men mina spelare har ju inte sådant brutal kraft.

Tacksam för svar.
Alla kanske inte spelar så men många bra

Försvararna har ju typ alltid fördel i närkamper, väldigt svårt o springa förbi nån om man inte har mycket yta.. Tror inte dom har några speciella instruktioner
Citera
2017-05-29, 16:30
Medlem
Kan starkt rekommendera Keane TOTS förresten. Fick han i ett EPL-upgrade pack, kör han i mitt andralag, han är riktigt bra. Snabb, stark men ändå rörlig. Bra med bollen också.
Citera
2017-05-29, 16:38
Medlem
sonofnatures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hjeaeee
Försvararna har ju typ alltid fördel i närkamper, väldigt svårt o springa förbi nån om man inte har mycket yta.. Tror inte dom har några speciella instruktioner

tänker mer på att dom krossar ner min spelare i marken som en fluga, men förstår hur du menar.

kanske gör det själv mot dem utan att tänka på det på samma sätt .

man ser ju ej själv riktigt. man kanske borde kolla in videon efter matchen å titta hur man spelar.
lär man sej nog en del..
Citera
2017-05-29, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hjeaeee
Nån som testat Azpilicueta TOTS? I så fall är han bra? Testade David Luiz men gillade han inte så mycket, kan göra typ 150k profit på honom så jag funderar på om jag ska köra med Azpilicueta istället.

Fick Azpi i ett EPL premium pack så testade honom först som MB, funkade inte alls för mig tyvärr.. han är för kort o klen i den positionen enligt mig. Bytte till CDM och där har han varit lysande, läser spelet bra och bryter många passningar. Funkar utmärkt med 7 kemi!
Citera
2017-05-29, 20:11
Medlem
Raxies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys

Har typ samma, i skrivande stund är den 9,918,726.

I övrigt håller jag med om turneringarna, tycker helt klart att det är ett bra koncept med en untradeable Bra spelare som reward. Så borde dom ha gjort hela året, med lite lägre ratings i början såklart, så hade jag struntat i att spela divionsspel helt ^^

Hade funderingar på att sälja av det jag med, men ångrade mig. Min klubb är ju Est. Jul 2011.. så är ju Snudd på FUT Founder och har ingen lust att riskera ban ifall jag lirar fler upplagor.

Så det får helt enkelt bli så att Hela mitt FUT Generations-lag nu kommer bestå av spelare från FUT17.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in