Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2017-05-28, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Indianprinsessan
Om man kollar Blyfas ask tråd

Ser man att han inte häftet så bra med kompisarna från förr.
https://ask.fm/Blyfa

"dax att komma hem nu! vi måste snacka
-Känner ej för att snacka
over 1 year ago"

"du är död bror. du är död.svär mannen du kommer inte leva.
-Sweet"

"Varför dissar du alla i vännäs? Du fattar väl att folk blir ganska less på dig?
-skulle akdrig dissa polare med flit. men nu är allt löst så de e chill"

Intressant!
Det måste följas
Citera
2017-05-29, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kulprit
Jag tror att Tuva och Billy gjort något ihop, iallafall vill jag tro det vill inte tro att någon dödar sin tjej.

Vet inte varför du kallar de andra två för bondläppare, vad skulle du kalla dig själv och vad tror du att andra kallar dig?

"Vill inte tro att någon dödar sin tjej".
Nä, vem fan vill tro det, men tyvärr är det alldeles för vanligt förekommande.

Jag vill inte heller tro att någon ens tänker tanken att slå sin tjej. Vad ger någon rätten att göra det? Och vad är syftet? Billy-bonnläpp är uppenbarligen ett av dessa fega kräk som gör sånt.
Citera
2017-05-29, 09:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Jag tänker precis som du. Misshandlar man sin partner kan man inte kontrollera sin ilska. Och en dag går det överstyr - man slår eller gör något som i slutändan dödar den andre.

Tror jag det var planerat? Nej, det var i stundens hetta som allt skedde. Tror jag misshandeln pågick länge? Nej, det var ett utbrott som fick dödliga konsekvenser. Något annat skulle förvåna mig.

Detta tror jag också. Jag är övertygad av att B försökte få tillbaka Tova. När hon vägrade blev han rasande. Och i kombination med alkohol och tabletter gick det hela överstyr. jag tror inte han fattade att han slagit ihjäl henne. Inte då. Jag tror att han slockande. När han vaknade begrep han hur illa det var och försökte gömma henne, dvs slänga henne i sjön i hopp att hon skulle sjunka till botten och inte hittas.

Det har ju hänt att om man nekar ända in i kaklet så får man sitta häktad ett antal månader. Men i brist på bevis har man varit tvungna att släppa den häktade. Tänk på Linda Chen (ni som inte minns får googla). Så det är nog det hopp han har just nu. Att neka, neka och åter neka. Har han minsta tur så håller inte bevisen för att väcka åtal. Då går han fri.
Citera
2017-05-29, 10:52
Medlem
http://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/expojkvannen-var-inte-ensam-pa-mordgarden/

Det fanns alltså flera personer på gården efter Tovas sista telefonsamtal. Nu är det spännande.
Citera
2017-05-29, 11:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Znoopet
Intressant!
Det måste följas

hej du.. jag skulle gärna villa snacka med dig... du ska komma till scen i iggesund kl 00 i natt.. för din egen skull va där. trevlig eftermiddag billy.

tyvär.. har andra planer. men du är välkommen att skriva till mig på facebook

Är du nöjd med Tova?

mer än du anar

Har du någonsin avfyrat ett riktigt skjutvapen?

njaa inget dödligt vapen iaf

Ärligt då, är ni tillsammans? Annars kanske jag haffar på henne

ja det är vi och nej det gör du inte..

tjäna blyfa, fan vad fin du blit... // din beundrare.. puss pusss!

man tackar! alltid trevligt med beundrare liksom

Ta hand om Tova! Hon är verkligen värd dig!

okej tack chefen, det ska jag verkligen!

Ger du pengar till tiggare på gatan?

nej för jag har fan knappt nå pengar själv...

Är du en softare?

på alla sätt och vis, ja!

Är det sant att du är på G med ida Nyström?

helt fel

är de sant att de är så att de är något som nämligen borde vara lite annorlunda?

förstod knappt din fråga men, ja. det är hemskt mkt här i världen som borde vara annorlunda men mitt liv (om du nu syftar på det) är precis som det borde vara och jag känner att det blir bättre och bättre varje dag! ser fram emot det som komma skall.

Hur går det med Tova Moberg då?

jo det går väll bra hur så?

har du och tova knulla?

sugen lr?
Citera
2017-05-29, 11:26
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Itoy
http://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/expojkvannen-var-inte-ensam-pa-mordgarden/

Det fanns alltså flera personer på gården efter Tovas sista telefonsamtal. Nu är det spännande.

Ja, det är ju verkligen intressant.
Jag har ju tjatat lite om den kommentaren om att "plötsligt måste alla lämna gården". De personer som vi fått veta varit på gården har ju endast varit de två nu frisläppta kompisarna, förutom Tova och Billy.
Betydelsefullt är förstå när de varit på gården.
I inslaget säger man "att den 22-åriga ex-pojkvännen var inte ensam på gården när 19-åriga Tova Moberg försvann". Detta säger inget om tidpunkterna de var där. Skulle kunna betyda när som helst under kvällen, tycker jag.

Åklagaren verkar inte tro att det är någon annan än den nu häktade om aktuell. Medan den misstänktes advokat Bo Karlsson inte tycker att bevisningen är särskilt stark, tycker åklagaren att det känns ganska bra, att saker och ting tar sin tid. Tolkar det som om de väntar på svar från teknisk bevisning.

Citat:
– Det kan finnas andra av intresse att höra, säger försvararen.
Något som åklagare Christer Sammens inte håller med om:
– Det är en del folk på gården men sedan vill jag påstå att de personerna som varit där inte är aktuella, enligt min uppfattning.
Citat:
Är det de två männen som anhölls samtidigt som din klient och som sedan försattes på fri fot?
– Det är andra personer också, säger Bo Karlsson och tillägger:
– Det har varit lite olika personer där, inte bara på dagen, men det får utredningen visa hur det ser ut så att säga.
Citat:
Åklagare Christer Sammens säger att de inte tror att någon annan än expojkvännen kan ha utfört mordet på Tova Moberg och menar att de inte misstänker att de andra personerna som varit på gården är inblandade i mordet.
Citat:
De två männen släpptes sedan, även om misstankarna kvarstår.
– De är försatta på fri fot och misstankarna är väl inte särskilt starka mot dem just nu, säger Christer Sammens.
Senast redigerad av notknapparen 2017-05-29 kl. 11:34.
Citera
2017-05-29, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag har ju tjatat lite om den kommentaren om att "plötsligt måste alla lämna gården". De personer som vi fått veta varit på gården har ju endast varit de två nu frisläppta kompisarna, förutom Tova och Billy.
I inslaget säger man "att den 22-åriga ex-pojkvännen var inte ensam på gården när 19-åriga Tova Moberg försvann". Detta säger inget om tidpunkterna de var där. Skulle kunna betyda när som helst under kvällen, tycker jag.

Åklagaren verkar inte tro att det är någon annan än den nu häktade om aktuell. Medan den misstänktes advokat Bo Karlsson inte tycker att bevisningen är särskilt stark, tycker åklagaren att det känns ganska bra, att saker och ting tar sin tid. Tolkar det som om de väntar på svar från teknisk bevisning.

Hade advokaten varit överbevisad så är hans arbete att se till att hitta förmildrande omständigheter för att få ett så milt straff som möjligt till sin klient. När inte något erkännande föreligger, eller bevisningen inte är helt övertygande, är hans jobb att se till att klienten sätts på fri fot. Så visst har du rätt, nu väntar de på teknisk bevisning, och denna har advokaten inte tillgång till i nuläget.
Citera
2017-05-29, 11:41
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen

Att försvarsadvokaten inte tycker att bevisningen är särskilt stark är ju inte förvånande. Det är hans uppgift att åtminstone så tvivel. Det var för övrigt läsamma sak vid dubbelmordet i Råbo. Där uttryckte åklagaren, dvs Sammens, samma övertygelse som i detta fall medan Simon Perssons advokat Jan Nymnan uttryckte samma dubier som Bo Karlsson gör nu.

Summa summarium: men ska nog inte lägga så mycket vikt vid försvarsadvokaters uttalanden i pressen.
Citera
2017-05-29, 11:51
Medlem
litenpandas avatar
Jag har fått PM av en användare. Det kan ses som ett svar på min tidigare fråga om grabbarna som är frisläppta kan gå runt problemfritt på byn. Även lite ny information om vittne och hot. Jag maskade själv båda länkarna.

* = i, o

Citat:
Dom går fritt och alla tror att dom är oskyldig (iaf ungdomarna) Vittnet till deras cruising är https://www.facebook.com/angel*cakarlss*ns?fref=ts som nyligen (kanske 1 år sedan) varit i blåsväder för att ha "stulit" en hund som dom var fodervärd åt. Hon vart även dömd. Ryktena om henne är att hon är mytoman men kanske i detta fallet. Deras kompis https://www.facebook.com/krist*ffer.wahlqv*st?fref=ts lovordar att dom är oskyldiga och hotar folk med att dom inte vet vad dom ger sig in på ifall dom anklagar hans kompis. Har erfarenhet av https://www.facebook.com/krist*ffer.wahlqv*st?fref=ts förut då han hotat mig med blandannat HA, Bandidos ocksåvidare . Han har även grinat då han sagt att han är skyldig dom pengar. Föredetta pundare som förhoppningsvis har kommit ifrån det där sen han satt på behandlingshem
Citera
2017-05-29, 11:53
Medlem
litenpandas avatar
Citat:

MYCKET intressant! Jag har hela tiden haft uppfattningen att fler än de fyra vi vet har befunnit sig på gården, men inte under nattetid. Även om jag tror att GM är Billy så är möjligheten att det är någon annan nu lite större.
Citera
2017-05-29, 11:53
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:

Frågan är om de var där efter 23.30. Var de inte där då är de inte intressanta. Sen kan de ju ha alibi eftersom åklagaren inte finner de intressanta.
Citera
2017-05-29, 11:55
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av litenpanda
MYCKET intressant! Jag har hela tiden haft uppfattningen att fler än de fyra vi vet har befunnit sig på gården, men inte under nattetid. Även om jag tror att GM är Billy så är möjligheten att det är någon annan nu lite större.

Ja, Billy körde ju iväg folk. Exakt vilka har vi inte vetat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in