2017-05-28, 12:15
Medlem
Frawjons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tony_Tedeschi
Vilka sidor då?

Kolla Bitstamp.
Citera
2017-05-28, 12:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Frawjon
Kolla Bitstamp.

På BTC-E ligger det 100$ billigare?
Citera
2017-05-28, 12:45
Medlem
Frawjons avatar
Citat:
På BTC-E ligger det 100$ billigare?

Jag sa inte att den var billigast, bara att den var billigare än Localbitcoins.
Citera
2017-05-28, 15:44
Avslutad
Citat:
Jag sa inte att den var billigast, bara att den var billigare än Localbitcoins.

Det har du rätt i ber om ursäkt, borde man förvänta sig att det ligger en hund begraven när det ändå skiljer 100-150$ per btc? Localbit är smidigt men ack så dyrt.
Citera
2017-05-28, 15:51
Medlem
Frawjons avatar
Citat:
Det har du rätt i ber om ursäkt, borde man förvänta sig att det ligger en hund begraven när det ändå skiljer 100-150$ per btc? Localbit är smidigt men ack så dyrt.

Det är ju lättare att köpa på Bitstamp när man väl är reggad. Man använder bara sitt kreditkort och behöver inte kommunicera med någon, så det är faktiskt lättare och billigare än Localbitcoins, även om det inte är billigast av alla.
Citera
2017-05-28, 16:18
Avslutad
Citat:
Det är ju lättare att köpa på Bitstamp när man väl är reggad. Man använder bara sitt kreditkort och behöver inte kommunicera med någon, så det är faktiskt lättare och billigare än Localbitcoins, även om det inte är billigast av alla.

Ser att det är 2000kr billigare än billigaste på localbit helt sanslöst, får titta på den sidan.

Något med sidan du inte gillar?
Citera
2017-05-28, 16:20
Medlem
Frawjons avatar
Citat:
Ser att det är 2000kr billigare än billigaste på localbit helt sanslöst, får titta på den sidan.

Något med sidan du inte gillar?

Det är ju lite bökigt att regga sig. Man måste skicka in ID-handlingar. Men de är helt seriösa.
Citera
2017-05-28, 20:53
Medlem
Jag tror jag köpte bitcoin för många år sedan, har helt enkelt glömt.. men hur skall jag ta reda på det? Är bitcoinsen låsta till datorn man köpte dom ifrån? Har ny dator sen ett år men den gamla ligger i garaget, kan jag söka på nåt sätt på gamla datorn för att eventuellt hitta bitcoin filer? Plånbok? Ja jag är som ni ser inte så insatt men som sagt så finns de en chans att jag köpte bitcoins för många herrans år sedan och har nu funderat flera dagar på hur jag ska lösa dehär, skulle ju va snyggt om man satt med nån miljon utan att veta om det..
Citera
2017-05-29, 02:53
Medlem
Citat:
Localbitcoins är ovanligt dyra, för egentligen köper man av personer där, som i sin tur betalar en viss avgift till Localbitcoins. Det finns bättre sidor.

Jäklar, varför rekommenderar nästan alla jag pratat med i Sverige localbitcoins då? Är det för att man kan köpa och sälja bitcoins instant med swish? På bitstamp hur lång tid tar det innan man får sina coins när man betalar med kredit kort? Lätt att sälja där också eller? Man har säkert förlorat ett par tusen genom att använda BTCX och localbitcoins, surt men så går det när man inte gör ordentlig research innan. :/
Citera
2017-05-29, 08:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mucoangin
Jag tror jag köpte bitcoin för många år sedan, har helt enkelt glömt.. men hur skall jag ta reda på det? Är bitcoinsen låsta till datorn man köpte dom ifrån? Har ny dator sen ett år men den gamla ligger i garaget, kan jag söka på nåt sätt på gamla datorn för att eventuellt hitta bitcoin filer? Plånbok? Ja jag är som ni ser inte så insatt men som sagt så finns de en chans att jag köpte bitcoins för många herrans år sedan och har nu funderat flera dagar på hur jag ska lösa dehär, skulle ju va snyggt om man satt med nån miljon utan att veta om det..
Har du datorn i garaget så är det väll bara att koppla in den och börja leta? Leta igenom dina installerade program och se om du har någon wallet installerad.
Citera
2017-05-29, 10:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TjuckaTjuck
Har du datorn i garaget så är det väll bara att koppla in den och börja leta? Leta igenom dina installerade program och se om du har någon wallet installerad.
Så de är en "wallet" man ska söka efter? Jag kan alltså inte på nåt sätt få tag i walleten via min nya dator?
Citera
2017-05-29, 13:53
Medlem
Sikkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mucoangin
Så de är en "wallet" man ska söka efter? Jag kan alltså inte på nåt sätt få tag i walleten via min nya dator?

Beror på. Om du har dina coins på en web-wallet ska du givetvis besöka sidan och logga in men eftersom du är väldigt osäker så vet du kanske inte vilken online-wallet det kan ha varit.

Annars, om du haft en lokal wallet på din gamla dator ska du genast starta den, eller slita ur hårddisken o koppla in den i den nya om det går och sedan söka efter wallet.dat
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in