Citat:
Ursprungligen postat av
newbiecracker
Det du beskriver ovan känns helt sannolikt, dvs aggressionsutbrott under graviditeten och fysiska utfall –*väldigt vanligt. Försiktig, orolig, osäker efter födseln – absolut! I övrigt menar jag att det antingen är A eller E som gjort det, att det skulle varit båda samtidigt stämmer inte med deras resp berättelser. Men vad är orsaken? Vad är sannolikt? Det måste finnas någon form av orsaker/drivkrafter/motiv.
Att A skulle gjort det pga förlorat tålamod/frustration tror jag inte på, i så fall skulle han inte ha insisterat på att ha henne ensam hela nätterna –*något som han även gjort tidigare, med bonusdottern. Det bör isf handla om sadism, incest, vanföreställningar eller något liknande. Är det troligt? Ja, mot bakgrund av det som konstaterats om honom - ADHD/dålig impulskontroll, hallucinationer, konstiga böjelser osv. Eller också är det klumpighet pga samma ADHD. De sov tydligen ofta tillsammans i soffan och A - en rätt så fetlagd och köttig typ –*kan ha råkat lägga sig på henne några gånger. Att han skakade henne har han erkänt.
Enda orsaken jag kan se med E är Münchhausen by proxy. Högst möjligt, det med. Det enda som motsäger det är att hon var omvittnat oförtjust i den tio dagar långa sjukhusvistelsen. Folk med Münchhausen by proxy –*oftast mammor –*brukar älska sjukhus och skyltar gärna med de sjukdomar och skador som de åsamkat sina barn. Stämmer inte riktigt på E. Eller? Eller --- så är hennes selfies på Instagram och FB, med "be för Hailey"-bilden t ex, precis det, ett case av Mbp.
Alltså, när jag tänker på det är det ju oerhört märkligt att ta en bild av sin unge på dödsbädden och skicka ut den i sociala medier. Det är faktiskt otroligt konstigt.
Men nu har jag inte skrivit något om hur hon var under graviditeten!
Hur ska jag skriva så du förstår?
JAG SKEV ATT HON HADE AGGRESSIONSUTBROTT INNAN HON FICK BARN OCH HUR HON VAR UNDER GRAVIDITETEN VET INTE JAG ÅTMINSTONE!
FÖR INGENSTANS STÅR DET I FUP ATT DESSA UTBROTT HÄNDE UNDER GRAVIDITETEN!
DÄREMOT SKRIVER VISSA HÄR ATT HON
ÄR UNDERGIVEN,OSÄKER OCH OROLIG!
SEN HAR JAG SKRIVIT OCH JAG SKRIVER DET IGEN!
HON BEHÖVER INTE VARA SKYLDIG TILL DEN FYSISKA MISSHANDELN, DET RÄCKER MED UNDERLÅTELSE ATT SKYDDA BARNET FÖR ATT FÅ STRAFF!
Hoppas att du nu förstår?
Det är ytterst sällan man förstår varför någon dödar sitt barn och att hitta endast en orsak, lär vara är väldigt svårt, tror jag!
Men det händer att föräldrar skakar sina barn så de får hjärnskador eller dör och även revbenen kan skadas vid skakningen då barnet hålls i och skakas hårt!
Dessa är troligen trötta och frustrerade föräldrar med låg impulskontroll, oftast skakar de barnet för att få tyst på det när det skriker och inser inte hur farligt ett skakande är?