Citat:
Ursprungligen postat av
rubin22
Ja du verkar också tro på allt de säger. För de är ju så ärliga där de sitter eller hur?
Och A ja han hallucinerar förstås och har schizofreni enligt dig, du tror inte att han försöker klara sig undan fängelse och hon med?
Hade de varit så psykiskt sjuka båda två hade de inte behövt sitta häktade så länge, för du verkar inte tro att de har blivit undersökta av en psykiater under tiden de suttit häktade?
Du är väldigt naiv när du tror på EA är oskyldig.
I vilket fall så har hon motsagt sig minst en gång, då hon sa att hon inte ville lämna Hailey i gungan ens för en liten stund för hon behövde ha henne i sin närhet hela tiden, samtidigt så går hon och lägger sig varje kväll och lämnar dottern hos pappan..väldigt konstigt eller hur, då hon inte kunde vara ifrån dottern ens en liten stund?
Är inte det motsägelsefullt om något av henne?
Nej en manipulativ äcklig person är vad hon är och hon förtjänar inte att kallas mamma.
Garantansvaret kommer hon knappast undan, även om hon frikänns för fysisk misshandel av dottern?
Ett sånt litet barn som hon är så nära så hon till och med ammat henne, men hon har noll koll på att hon blivit misshandlad, det scenariot är försvinnande litet och det är en av orsakerna som hon sitter där hon sitter nu!
Nej, det är inte motsägelsefullt. Det hon sa om att hon ville ha henne nära hela tiden gällde de allra första dagarna. Och hon hade en partner som hon litade på och lämnade barnet till. Jag lämnade inte min bebis ensam med sin far men jag hade absolut gjort det om jag litat på hans förmåga att ta hand om barnet. EA ville ha barnet nära sig men hon litade inte på sig själv utan på AL, som lärde henne att barnet skulle lära sig tidigt att inte vara nära för mycket, och att det var viktigt att barnet var lika mycket med båda föräldrarna.
Varför tror du att personerna hade släppts ur häktet om de var konstaterat allvarligt psykiskt sjuka? Är du på riktigt?
Du tycker att jag är naiv, jag tycker att du är cynisk och har en onyanserad bild av variationen i människors psykologiska funktion. (Eller iofs, en kan lika gärna kalla dig naiv, för du har en extremt snäv bild av vad som är rimligt beteende och verkar inte fatta att folk är fucking tards som sällan beter sig rimligt.) Jag har en gång i tiden varit riktigt naiv så jag har förståelse för att andra kan vara det också, och att det kan få förödande konsekvenser. Tyvärr finns det mycket hemskt i världen som orsakas av okunskap och oförmåga, snarare än ondska. Det är vanligare att föräldrar gör sina barn illa av misstag än avsiktligt (tänker nu på alla sorters skador, även psykologiska). Att inte plocka upp sin unge direkt, att inte samsova med barnet, att varva omvårdare (för rättvisans skull, för föräldrarnas skull, för att de ska få sova etc), att skrikträna spädbarn ... allt det är vanliga föräldrabeteenden. De föräldrar som förespråkar de här metoderna uttrycker att det är jobbigt och värker i hjärtat för de vill egentligen ha barnen nära, men deras behov måste stå tillbaka för barnets (egentligen ickeexisterande) behov av att inte bli för beroende av föräldern.
Nej, jag anser inte att hennes berättelse är uppenbart motsägelsefull. Och om det vore så att AL försöker undvika fängelse genom att spela psyksjuk så är det rätt dumt - generellt sitter du längre på rättspsyk än vad du hade gjort i fängelse.