2017-05-28, 06:58
Medlem
Snitsigares avatar
Ja det är något stört med det där att lägga ut på sociala medier då Hailey är döende. Både A och E. Håller inte A på att samla in pengar också?
Jag menar, vilken normal förälder skulle inte vara helt förkrossad i samma situation? Suttit vid sitt barns sida 24/7. Nej istället ska det gottas i Hur duktig man vart över att ha utfört HLR, redigera så dramaturgin låter bättre etc.
Citera
2017-05-28, 08:59
Medlem
mod3styblais3s avatar
Någon som vet hur många rättegångsdagar som är kvar?
Citera
2017-05-28, 10:37
Medlem
CharlieRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Nej, men det blir ändå extremt spekulativt och blir så avvikande att det är svårt att se att sjukvården inte skulle ha reagerat på två så uppenbart förvirrade människor helt utan koll. De måste ju varit rätt vana vid att berätta för sjukvårdspersonal om H:s beteende och krämpor menar jag. Men ingen har inom sjukvården tolkat det som att här har vi två gravt störda personer, bara nån vag känsla av förlossningspsykos hos nån sköterska.
Poängen är att en kan glömma essentiella saker i praktiskt taget vilket läge som helst. I ett stressat läge är det större risk. Det är inte konstigt att hon inte nämnt allt, särskilt inte om hon var fokuserad på maten och litade på ALs uttalanden om de andra problemen.

En nära anhörig till mig har länge varit förtroendevald i socialnämnden och sociala utskottet i min hemkommun. Jag har alldeles för stor insyn i hur bristande socialtjänsten och vården är i fall av vanvård och försummelse för att reagera över att ingen reagerade. HA har absolut blivit hemskt behandlad, men det är inte ens i närheten av de värsta fall jag känner till. Inte i närheten. Barn vanvårdas och misshandlas varje dag och vård, skola och socialtjänst missar väldigt mycket.
Citera
2017-05-28, 10:42
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CharlieR
Poängen är att en kan glömma essentiella saker i praktiskt taget vilket läge som helst. I ett stressat läge är det större risk. Det är inte konstigt att hon inte nämnt allt, särskilt inte om hon var fokuserad på maten och litade på ALs uttalanden om de andra problemen.

En nära anhörig till mig har länge varit förtroendevald i socialnämnden och sociala utskottet i min hemkommun. Jag har alldeles för stor insyn i hur bristande socialtjänsten och vården är i fall av vanvård och försummelse för att reagera över att ingen reagerade. HA har absolut blivit hemskt behandlad, men det är inte ens i närheten av de värsta fall jag känner till. Inte i närheten. Barn vanvårdas och misshandlas varje dag och vård, skola och socialtjänst missar väldigt mycket.

Jag gissar att du vet saker som man inte ens vill veta!
Citera
2017-05-28, 10:47
Medlem
CharlieRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Ja du verkar också tro på allt de säger. För de är ju så ärliga där de sitter eller hur?
Och A ja han hallucinerar förstås och har schizofreni enligt dig, du tror inte att han försöker klara sig undan fängelse och hon med?
Hade de varit så psykiskt sjuka båda två hade de inte behövt sitta häktade så länge, för du verkar inte tro att de har blivit undersökta av en psykiater under tiden de suttit häktade?
Du är väldigt naiv när du tror på EA är oskyldig.
I vilket fall så har hon motsagt sig minst en gång, då hon sa att hon inte ville lämna Hailey i gungan ens för en liten stund för hon behövde ha henne i sin närhet hela tiden, samtidigt så går hon och lägger sig varje kväll och lämnar dottern hos pappan..väldigt konstigt eller hur, då hon inte kunde vara ifrån dottern ens en liten stund?
Är inte det motsägelsefullt om något av henne?

Nej en manipulativ äcklig person är vad hon är och hon förtjänar inte att kallas mamma.
Garantansvaret kommer hon knappast undan, även om hon frikänns för fysisk misshandel av dottern?
Ett sånt litet barn som hon är så nära så hon till och med ammat henne, men hon har noll koll på att hon blivit misshandlad, det scenariot är försvinnande litet och det är en av orsakerna som hon sitter där hon sitter nu!
Nej, det är inte motsägelsefullt. Det hon sa om att hon ville ha henne nära hela tiden gällde de allra första dagarna. Och hon hade en partner som hon litade på och lämnade barnet till. Jag lämnade inte min bebis ensam med sin far men jag hade absolut gjort det om jag litat på hans förmåga att ta hand om barnet. EA ville ha barnet nära sig men hon litade inte på sig själv utan på AL, som lärde henne att barnet skulle lära sig tidigt att inte vara nära för mycket, och att det var viktigt att barnet var lika mycket med båda föräldrarna.

Varför tror du att personerna hade släppts ur häktet om de var konstaterat allvarligt psykiskt sjuka? Är du på riktigt?

Du tycker att jag är naiv, jag tycker att du är cynisk och har en onyanserad bild av variationen i människors psykologiska funktion. (Eller iofs, en kan lika gärna kalla dig naiv, för du har en extremt snäv bild av vad som är rimligt beteende och verkar inte fatta att folk är fucking tards som sällan beter sig rimligt.) Jag har en gång i tiden varit riktigt naiv så jag har förståelse för att andra kan vara det också, och att det kan få förödande konsekvenser. Tyvärr finns det mycket hemskt i världen som orsakas av okunskap och oförmåga, snarare än ondska. Det är vanligare att föräldrar gör sina barn illa av misstag än avsiktligt (tänker nu på alla sorters skador, även psykologiska). Att inte plocka upp sin unge direkt, att inte samsova med barnet, att varva omvårdare (för rättvisans skull, för föräldrarnas skull, för att de ska få sova etc), att skrikträna spädbarn ... allt det är vanliga föräldrabeteenden. De föräldrar som förespråkar de här metoderna uttrycker att det är jobbigt och värker i hjärtat för de vill egentligen ha barnen nära, men deras behov måste stå tillbaka för barnets (egentligen ickeexisterande) behov av att inte bli för beroende av föräldern.

Nej, jag anser inte att hennes berättelse är uppenbart motsägelsefull. Och om det vore så att AL försöker undvika fängelse genom att spela psyksjuk så är det rätt dumt - generellt sitter du längre på rättspsyk än vad du hade gjort i fängelse.
Citera
2017-05-28, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av newbiecracker
Sign Amazinglove skrev: "Jag har oerhört svårt att förstå hur en människa kan sitta och vara så ENORMT iskall när man pratar om sitt döda barn och återuppleva de dagarna igen utan att röra en min. Hur man kan sitta där och säga att det är bara hon och pappan som har haft hand om barnet och att hon är oskyldig MEN vägrar att säga något negativt om pappan."

Jag svarade: "Läs förhören med E istället. Det är ingen iskall människa som talar, tvärtom, och hon är inte "inte det minsta negativ" mot A. "

Så ja, det är väl solklart att hon anklagar A. Och om det är som hon berättar så kan man ju inte klandra henne direkt?

I fupen ja, men jag pratar om rättegången. DÄR vägrade hon att svara på frågorna som handlade om vad A kan tänkas ha gjort.
Det enda hon svarade på varje fråga var "jag har mina aningar men jag vill inte säga det."
Citera
2017-05-28, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amazinglove
I fupen ja, men jag pratar om rättegången. DÄR vägrade hon att svara på frågorna som handlade om vad A kan tänkas ha gjort.
Det enda hon svarade på varje fråga var "jag har mina aningar men jag vill inte säga det."

E har själv sagt att hon stänger av när det blir för jobbigt, att hon blir "autistisk". Det stämmer med allt hon och andra berättat om henne, så det är väl en rimlig förklaring.
Jag tror inte på att bara dra slutsatser efter vad som sägs i rättegången, hon har blivit förhörd om och om igen ända sedan augusti; dvs om man vill ha en någorlunda komplett bild bör man även läsa FUP.
Citera
2017-05-28, 12:17
Medlem
Citat:
Nej, det är inte motsägelsefullt. Det hon sa om att hon ville ha henne nära hela tiden gällde de allra första dagarna. Och hon hade en partner som hon litade på och lämnade barnet till. Jag lämnade inte min bebis ensam med sin far men jag hade absolut gjort det om jag litat på hans förmåga att ta hand om barnet. EA ville ha barnet nära sig men hon litade inte på sig själv utan på AL, som lärde henne att barnet skulle lära sig tidigt att inte vara nära för mycket, och att det var viktigt att barnet var lika mycket med båda föräldrarna.

Varför tror du att personerna hade släppts ur häktet om de var konstaterat allvarligt psykiskt sjuka? Är du på riktigt?

Du tycker att jag är naiv, jag tycker att du är cynisk och har en onyanserad bild av variationen i människors psykologiska funktion. (Eller iofs, en kan lika gärna kalla dig naiv, för du har en extremt snäv bild av vad som är rimligt beteende och verkar inte fatta att folk är fucking tards som sällan beter sig rimligt.) Jag har en gång i tiden varit riktigt naiv så jag har förståelse för att andra kan vara det också, och att det kan få förödande konsekvenser. Tyvärr finns det mycket hemskt i världen som orsakas av okunskap och oförmåga, snarare än ondska. Det är vanligare att föräldrar gör sina barn illa av misstag än avsiktligt (tänker nu på alla sorters skador, även psykologiska). Att inte plocka upp sin unge direkt, att inte samsova med barnet, att varva omvårdare (för rättvisans skull, för föräldrarnas skull, för att de ska få sova etc), att skrikträna spädbarn ... allt det är vanliga föräldrabeteenden. De föräldrar som förespråkar de här metoderna uttrycker att det är jobbigt och värker i hjärtat för de vill egentligen ha barnen nära, men deras behov måste stå tillbaka för barnets (egentligen ickeexisterande) behov av att inte bli för beroende av föräldern.

Nej, jag anser inte att hennes berättelse är uppenbart motsägelsefull. Och om det vore så att AL försöker undvika fängelse genom att spela psyksjuk så är det rätt dumt - generellt sitter du längre på rättspsyk än vad du hade gjort i fängelse.

Men vad säger du om Münchhausen by proxy? Enl statistiken handlar det om tio fall/år i Sverige. I så fall är det troligare att E är gm, återigen statistiskt sett. Men det skulle också kunna vara A.
Senast redigerad av newbiecracker 2017-05-28 kl. 12:52.
Citera
2017-05-28, 13:22
Avslutad
Citat:
Kan inte se att du skrivit något vi andra inte har kunnat veta via Fup, liverapportering och annat.
OM du varit på rättegången/arna, så ge oss något nytt och "smaskigt" istället för gammal skåpmat.

.
Citera
2017-05-28, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Kan inte se att du skrivit något vi andra inte har kunnat veta via Fup, liverapportering och annat.
OM du varit på rättegången/arna, så ge oss något nytt och "smaskigt" istället för gammal skåpmat.

.

Vad är det du vill att jag ska skriva för att "bevisa" att jag var där? Var dom hade för kläder på sig? Var du där så du vet att jag säger rätt kläder?
Citera
2017-05-28, 14:10
Medlem
Citat:

Jo, men nu har hon ju själv uppgett att hon fejkat dåligt mående på sjukhuset för att få pappan att stanna, så man kan inte utesluta att hon inte skulle kunna vara så förslagen att hon använder sig av och har använt sig av diverse strategier för att hålla sig undan extra obehagliga situationer t ex att undanhålla saker för BVC och 1177, att i rätten framhålla sin autism osv. Hon är knappast GRAVT autistisk, har hon t ex inte gått i vanlig skola utan problem?
Citera
2017-05-28, 14:34
Medlem
Citat:
Vad är det du vill att jag ska skriva för att "bevisa" att jag var där? Var dom hade för kläder på sig? Var du där så du vet att jag säger rätt kläder?

Pripps menar nog att du bör försöka tillföra något till diskussionen som går utöver vad vi redan kunnat läsa oss till, annars är det rätt meningslöst att hävda att du har mer att tillföra pga att du varit på rättegången –*eller hur?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in