2017-05-27, 14:35
Medlem
Skaraborg2s avatar
Misstankar igen?

Citat:
Ursprungligen postat av BlurryFace69
Är det så helt enkelt att UA hela tiden har anat vem/vilka som gjort detta men blivit skrämd till tystnad????

En tanke som jag personligen haft länge..
Men som kan vara helt fel förstås ...
Vad tror ni andra???

Har på nått vis fått känslan av att nått inte stämmer, men det kan vara helt fel, och av helt
andra orsaker.....

Jag tror inte att hon har blivit skrämd. Däremot kan hon hysa misstankar vem eller vilka som var inblandade i systerns försvinnande. Att misstänka är ju en sak och att veta något helt annat.

Har också funderat mycket över detta under en lång tid.
Citera
2017-05-27, 16:26
Medlem
Hur var det med fynden som gjordes i Helenas hem ? Var det narkotika eller var det narkotika klassade läkemedel ?
Tex. Exanor stilnoc !
Citera
2017-05-27, 18:15
Medlem
BlurryFace69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Jag tror inte att hon har blivit skrämd. Däremot kan hon hysa misstankar vem eller vilka som var inblandade i systerns försvinnande. Att misstänka är ju en sak och att veta något helt annat.

Har också funderat mycket över detta under en lång tid.

Precis, undrar om hon delat dessa misstankar med någon annan OM så är fallet?
En vän?
Eller kan hon ha sagt ngt till polisen?

Om flera hade några misstankar som de kanske slog undan, inte vill tro var sanna men ändå hade nån lite gnagande känsla ...
Om De berättade detta, hade kanske deras
utsago kunnat nystas ihop och gett polisen
något att gå efter...
Fått fler vittnen att träda fram??
Om det är så vill säga...

Har man gjort någon gärningsmanna profil?
Jag har glömt av det?
Men det man vet är väl som sagt att troligast är den som är skyldig nån i deras vänkrets...
Förmodligen oxå förhörd?
Eller har ej de flesta varit på förhör som fanns i Mariestad den kvällen??

Undrar om det ngn gång kommer fram vem/vilka som åkte från festen till Stadt?
Mitt mest tröttsamma inslag, jag vet..sorry 😲

Verkar aldrig få svar på den frågan..

/BF69
Citera
2017-05-27, 18:41
Medlem
Greenskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlurryFace69
Precis, undrar om hon delat dessa misstankar med någon annan OM så är fallet?
En vän?

Om flera hade några misstankar som de kanske slog undan, inte vill tro var sanna men ändå hade nån lite gnagande känsla ...
något att gå efter...

Jag har glömt av det?
Men det man vet är väl som sagt att troligast är den som är skyldig nån i deras vänkrets...
Förmodligen oxå förhörd?

/BF69

Läs den här tråden en gång till så framstår två möjligtvis tre gm ganska tydligt. Inte så mycket att fundera över egentligen men bevis saknas. Saker och ting talar för sig självt men det håller inte i domstol.
Citera
2017-05-27, 20:43
Medlem
TheExterminators avatar
Citat:
Hon kanske inte vet men har misstankar vilka den skyldige /de skyldiga är. Kanske grundar hon detta på vad hon själv har sett och hört dagarna innan HA försvann?

I Efterlyst säger hon att hon inte har en aning om vem som är skyldig men dom har fått namn men det har aldrig känts som det stämmer.
Citera
2017-05-27, 22:16
Medlem
MrsPollifaxs avatar
[quote=BlurryFace69|60846457]Precis, undrar om hon delat dessa misstankar med någon annan OM så är fallet?
En vän?

något att gå efter...

Jag har glömt av det?
Förmodligen oxå förhörd?

/BF69[/QUOTE

Någon vet. Ganska säker på att det är en kvinna. H var en glad, söt tjej, pratade med sin syster och andra tjejer om killar och vem man gillade. Din fråga (tröttsam eller ej) är kanske mer relevant än man kan tro. Det är bara att gå till sig själv i den åldern, alltid någon som luskade ut saker. Polisen har nog inte fått allt.
MrsP
PS. Konstig ny layout på sidan
Citera
2017-05-28, 03:14
Medlem
Enda spåren efter Helena hittades nära hemmet.

UA och BW sista kontakt med H.

PR tipsar om sej själv, för att bli rentvådd.
Citera
2017-05-28, 08:15
Medlem
BlurryFace69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsPollifax

/BF69[/QUOTE

Någon vet. Ganska säker på att det är en kvinna. H var en glad, söt tjej, pratade med sin syster och andra tjejer om killar och vem man gillade. Din fråga (tröttsam eller ej) är kanske mer relevant än man kan tro. Det är bara att gå till sig själv i den åldern, alltid någon som luskade ut saker. Polisen har nog inte fått allt.
MrsP
PS. Konstig ny layout på sidan

Dagarna innan HA försvann, den tiden är väl
ganska intressant att få klarhet i vilka hon
umgicks med och vad hon pratade om.
Tänker då på om hon pratar om någon
som hon har känslor för..
ELLER någon som kanske har fattat tycke
för henne, och som hon tycker är lite jobbigt??

Kan det vara så att någon är "svartsjuk"
för att HA åker ut på sjön med andra?
Går på fest på lördagen och GM
Får tag i HA efter STadt och egentligen
vill prata men svartsjukan får det att
gå som det gör??!

Har själv sett hur personer förändrats genom svartsjuka.. det är otäck..(😫😫
Citera
2017-05-28, 10:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exsist
Enda spåren efter Helena hittades nära hemmet.

UA och BW sista kontakt med H.

PR tipsar om sej själv, för att bli rentvådd.

Tipsa om sig själv för att bli rentvådd! Asså, jag tycker det låter som ett så jävla konstigt resonemang. Hur kan man ens komma på tanken?
Citera
2017-05-28, 20:41
Medlem
Xeitums avatar
Citat:
Hon kanske inte vet men har misstankar vilka den skyldige /de skyldiga är. Kanske grundar hon detta på vad hon själv har sett och hört dagarna innan HA försvann?

OM det nu är så att GM härrör från systrarnas dåvarande gemensamma umgängeskrets så kan man nog utgå ifrån att UA har sina aningar oavsett vad hon kanske säger officiellt. Hon är förmodligen mycket restriktiv med vad o till vilka hon ev. yttrar dessa misstankar.
Citera
2017-05-28, 20:58
Medlem
Skaraborg2s avatar
Misstankar?

Citat:
Ursprungligen postat av Xeitum
OM det nu är så att GM härrör från systrarnas dåvarande gemensamma umgängeskrets så kan man nog utgå ifrån att UA har sina aningar oavsett vad hon kanske säger officiellt. Hon är förmodligen mycket restriktiv med vad o till vilka hon ev. yttrar dessa misstankar.

Om det nu förhåller sig på detta sätt så tror jag att UA har sina aningar/misstankar vem/vilka som ligger bakom systerns försvinnande. Hon måste då vara restriktiv när hon gör sina uttalanden samt till vem hon gör dessa .

Om UA ev. hyser misstankar åt något specifikt håll är det förstås ingen av oss som vet.
Citera
2017-05-28, 23:25
Medlem
Xeitums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Bilen var en silvermetallic-färgad Volvo 740. PR och hans familj ska -93 ha erbjudit polisen att genomsöka/undersöka den, men det ska aldrig ha gjorts. Varför vet jag inte.

PR var inte med på festen. Han var i Göteborgstrakten den aktuella kvällen/natten.

I sammanhanget kan det kanske vara läge att påminna om den Volvo 740'n i Braxbolet som polisen undersökte 2008 efter ett tips om att den kunde ha med H's försvinnande att göra. Denna var dock vit men i taskig belysning så.....PU's dåvarande kärra, en vit 80-tals Toyota sedan, är förövrigt inte helt olik en 740 (vilket tidigare visats med bild i tråden).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in