Citat:
Ursprungligen postat av
exsist
UA mfl vet vilka hon åkte med, de var ett sällskap.
H glömde plånboken, har inte nämnts några nycklar.
H ringde från stadt till P då hon saknade plånboken och fick reda på att den låg kvar där.
Vid den tiden var inte UA kvar eftersom hon fick reda på om plånboken när H ringde henne först ca 1.30 från stadt. Då U uppmanade henne att ta en taxi, hon skulle då lägga sin plånbok innanför dörren så H kunde betala. Nycklar nämndes inte. H sa hon ville promenera hem.
H mötte BW utanför stadt/torget. De pratade. H sade till BW att hon skulle promenera hem.
Den vita bilen sågs köra på cykel vägen fram och tillbaka efter 2.20.
De som känner till området ved att det går att gena med bil. Vilket även gjordes av PR och UA när de var tillsammans. De boende kring området kände till att det gick att "bus gena" där.
Söndag kväll hittades ena sandalen, resten dagen därpå. Allt låg i närheten. Många som letade där både före och efter polis eftersom det var den vägen UA och HA brukade promenera hem.
Vilka var hem till U under söndagen för att stötta och hjälpa till, det har U säkerligen svarat på..
OK, då kan tanken om att HA åkte med någon hon ej kände till strykas alltså!!
Tack för uppfriskandet ang det andra med plånbok mm. Orkade ej läsa igenom inläggen
så jag såg exact vad som sagts.
Sen kan man ju inte veta om allt stämmer till 100% som vittnen sagt.
Jag hoppas som jag läste i inlägget innan från
divadnil att det finns någon/några som inser
att det kanske är bättre att lätta sitt samvete till slut??
Det måste vara oerhört jobbigt att behöva ha dessa bilder komma på näthinnan,
och tankar om vad som hände den natten.
Kan det även finnas andra personer som misstänker eller vet mer än vad de vill/vågar
berätta ang det som hände?
Även de skulle nog må bättre av att sanningen kom fram.?
När man ser hur polisen har löst fall kan det vara en ganska liten detalj
som löser det hela ibland. Om GW ska ta upp detta kan man väl önska det kom
fram något nytt även om tiden talar emot det......