2017-05-27, 00:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amazinglove
Jag sa inte att hon var iskall i förhören. Jag sa att hon var iskall på rättegången.
Jag har läst förhören med både E och A och jag det jag kan lägga ihop med hennes förhör i häktet och i rättegången är att jag tror inte en sekund att hon är oskyldig.
Hon sa vid ett tillfälle under rättegången att när det knakade i H så ville hon åka in till sjukhuset men att A inte tyckte det behövdes för han kände ingenting (han kände det först på kvällen) och att H inte hade ont för att hon inte var ledsen. Men en stund senare när åklagaren visade en bild på H i gungan så sa E att hon satt henne i gungan för hon var extra gnällig den dagen och satt hon i gungan så var hon tyst.
Så hur ska hon ha det?
Hon ringde även till 1177 den dagen och det ENDA hon berättade om var att H inte ville äta. Hon åt extremt dåligt den dagen och åklagaren frågade varför hon inte berättade om knakandet, blåmärkena och slemmet också och E skyllde på att hon inte tänkte på det??
Hon kunde inte mata H på hela dagen, kommer inte ihåg exakta siffror nu men det var mellan 30-50 ml varje måltid. Men sen helt plötsligt när hon ringde 1177 så hade A fått i henne 90 och då behövde de inte åka in.
Jag kan bara tala för mig själv. Men om ett barn äter dåligt när jag matar VARJE ggn och någon annan får i barnet ordentligt med mat så hade jag inte litat blint på det. Då hade jag velat se att barnet verkligen äter så bra som den personen säger. Jag tror att A ljög om hur mkt H åt på nätterna för att slippa åka till sjukhuset.

Tyvärr hann de inte börja med A innan jag var tvungen att gå så jag har ingen uppfattning om hur han agerade när han blev förhörd så jag kan bara säga hurdan hon var.
Däremot satt A:s advokat och viskade saker till A och skrattade/fnissade vid flera tillfällen och det tycker jag är lite märkligt beteende men jag vet inte vad som sas. Han satt mest och skakade med benet och skrev i den stora högen med papper han hade framför sig när E förhördes.

Edit: stavfel

Men om du nu läst FUP. Kolla s 3622, förhör med E:
"O jag är rädd att jag blir så här typ autistiskt av mig. Vilket jag inte vill bli under rättegången.
---
– Så här asså jag, jag kan när det blir för jobbigt. Nånting är för jobbigt så kan jag liksom gå in i mig själv. Så här, stänga av. Som att gå in i en liten bubbla för att skydda mig
själv. O det är asså det, det sker så naturligt. Att jag vet inte om jag kommer liksom
kunna motarbeta det för att jag vill inte liksom göra det då. Det, det kan va en fördel o
det kan va skönt att kunna göra det ibland. Men det känns som att på en rättegång så är inte det rätt tillfälle för att då behöver jag hänga med på va det är som händer."

Det förklarar en del. I diagnosen ADD är det också vanligt med samsjuklighet i form av ångest och depression, något som kan påverka båda initiativförmåga och självkänsla. Tycker det är tydligt med E att hon varit rätt undergiven mot A, låtit honom styra och veta bäst när det gäller allt möjligt. Han har upprepade gånger vägrat söka vård även för allvarliga symtom hos H –*allt enligt Es historia.

Jag är rätt böjd åt att tro på Es oskuld, faktiskt. På grund av att så mycket pekar mot A: hans märkliga sexuella böjelser, höga porrkonsumtion, hans schizoida hallucinationer, hans dokumenterat våldsamma beteende samt exflickvännens berättelse som i mångt och mycket bekräftar Es version.
Jag har läst så gott som hela FUP nu och det enda jag hittills sett som är graverande för E är As mammas berättelse, samt sjukvårdens vittnesmål om att de noterat anknytningsproblem hos mamman. Något mer kan jag inte hitta. Och till sist: det som verkligen talar för Es oskuld är att hon googlat så mycket kring dotterns symtom, blåmärken, leukemi etc. Varför skulle hon göra det om hon visste var blåmärkena kom ifrån? Och varför skulle hon starta en tråd på Familjeliv om sin oro över dotterns blåmärken??
A har ju i princip bara använt internet för att surfa på porr, spel och liknande.
Senast redigerad av newbiecracker 2017-05-27 kl. 00:54.
Citera
2017-05-27, 02:49
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av newbiecracker
Men om du nu läst FUP. Kolla s 3622, förhör med E:
"O jag är rädd att jag blir så här typ autistiskt av mig. Vilket jag inte vill bli under rättegången.
---
– Så här asså jag, jag kan när det blir för jobbigt. Nånting är för jobbigt så kan jag liksom gå in i mig själv. Så här, stänga av. Som att gå in i en liten bubbla för att skydda mig
själv. O det är asså det, det sker så naturligt. Att jag vet inte om jag kommer liksom
kunna motarbeta det för att jag vill inte liksom göra det då. Det, det kan va en fördel o
det kan va skönt att kunna göra det ibland. Men det känns som att på en rättegång så är inte det rätt tillfälle för att då behöver jag hänga med på va det är som händer."

Det förklarar en del. I diagnosen ADD är det också vanligt med samsjuklighet i form av ångest och depression, något som kan påverka båda initiativförmåga och självkänsla. Tycker det är tydligt med E att hon varit rätt undergiven mot A, låtit honom styra och veta bäst när det gäller allt möjligt. Han har upprepade gånger vägrat söka vård även för allvarliga symtom hos H –*allt enligt Es historia.

Jag är rätt böjd åt att tro på Es oskuld, faktiskt. På grund av att så mycket pekar mot A: hans märkliga sexuella böjelser, höga porrkonsumtion, hans schizoida hallucinationer, hans dokumenterat våldsamma beteende samt exflickvännens berättelse som i mångt och mycket bekräftar Es version.
Jag har läst så gott som hela FUP nu och det enda jag hittills sett som är graverande för E är As mammas berättelse, samt sjukvårdens vittnesmål om att de noterat anknytningsproblem hos mamman. Något mer kan jag inte hitta. Och till sist: det som verkligen talar för Es oskuld är att hon googlat så mycket kring dotterns symtom, blåmärken, leukemi etc. Varför skulle hon göra det om hon visste var blåmärkena kom ifrån? Och varför skulle hon starta en tråd på Familjeliv om sin oro över dotterns blåmärken??
A har ju i princip bara använt internet för att surfa på porr, spel och liknande.

Men när kan du lägga av? Är du störd på något vis?
Så bara för att E säger något är det sanning?
Bara för att A är skyldig betyder det inte att E är oskyldig, eller hur?
Sen kan man ju undra hur du läst FUP, som gnäller på andras vittnesmål hur mamman varit live och att inte andra här läst FUP, du kan verkligen inte ha läst FUP, du har noll kol, läs om läs rätt!
Citera
2017-05-27, 02:57
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Jo, hon säger det flera gånger om i förhören.
Hon har ju en ganska tydlig teori om att A utnyttjat H sexuellt, oralt. Hon menar att det förklarar revbensbrotten och blåmärkena i ansiktet som tydligen uppträdde symmetriskt, vid sidan om munnen. Hon menar också att det förklarar att bebisen vid upprepade tillfällen hade slem i munnen, samt kräkts upp slem, vilket hon först tolkat som ett underligt förkylningssymtom fast H inte uppvisade andra tecken på förkylning.

Jag hoppas verkligen inte att det stämmer. Det vore fruktansvärt, men tyvärr varken orimligt eller osannolikt. E ger ju även fler nycklar –*hon berättar, liksom exflickvännen, att A har överdriven sexlust samt märkliga sexuella fetischer – för fötter (!) I utredningen framkommer även att han porrsurfat både på sjukhuset samt med sökorden "dad daughter sex". Äcklig typ hursomhelst

Skrev du inte tidigare att E, inte hade något negativt att säga om A?
Eller har jag läst så fel? Hur ska du ha det?
Citera
2017-05-27, 09:47
Medlem
CharlieRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
I detta fall borde det vara barnet som skulle ha flytt ifrån sina båda föräldrar!

Förstår inte att man kan sitta och skriva, ja mamman säger det, ja då är det ju så, punkt slut!
Hur mycket trovärdighet har hon egentligen? Som jag tidigare skrivit så finns det inget som bevisar att hon var en sån undergiven person som vissa tycks veta här, att hon sökt på en massa sidor, familjeliv m.m bevisar inget, anser jag!
Om hon nu inte själv var beblandad i detta, så nog måste hon någon gång under tiden börjat förstå... Måste väl för fan ha sett att hennes dotter inte mår bra! Då läggar man sig väl inte och sover med hörlurar och lämnar henne ensam med honom! Har hon inte fattat ett jota, så måste hon ju ligga på särskolenivå, eller ha grav autism, men även dem skulle veta bättre, så nej jag tror inte att hon är oskyldig!
Hon har extremt stark trovärdighet. Inte för att hennes berättelse i sig är trovärdig för det är den inte i normala människors ögon (som jag skrivit utförligt om tidigare i tråden så är hennes berättelse dock fullt logisk för en person med liknande funktionsnedsättningar som EA). Hennes trovärdighet är stark för att det hittills inte finns ett enda tillfälle då det framkommit att hon ljuger. AL ljuger i förhör och ändrar sin version. EA har gjort rättelser angående kronologin i sin version efter att ha tagit del av utredarnas tidslinje, och detta är det absolut närmaste hon kommit till att ha farit med osanning. Att virra ihop vilken dag och tid saker skett är inte särskilt konstigt. EA är olämplig som förälder på grund av bristande mognad och kunskap, men det betyder inte att hon är kriminell och det finns faktiskt ingenting som tyder på att hon ljugit. AL lider helt uppenbart av schizofreni, han redogör för sjutton för aktiv psykos. Det är möjligt att han inte ljuger (eftersom han är psykotisk) men det är AL som orsakat HAs död, det är jag övertygad om.

Min gissning är att EA går fri och att AL döms till rättspsykiatrisk vård.
Citera
2017-05-27, 09:50
Medlem
CharlieRs avatar
Btw, "schizoida hallucinationer" - kolla upp termerna innan du använder dem. Psykos (som förekommer bland annat vid schizofreni) orsakar hallucinationer. Schizoid är en personlighetsstörning och orsakar inte psykos.
Citera
2017-05-27, 09:57
Medlem
CharlieRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korok
"Växla personlighet" har _inte_ett_jota_ med schizofreni att göra.
Det har det visst att göra. Multipel personlighetsstörning/dissociativ identitetsstörning har inte med schizofreni att göra, men växlingar i personlighet är ett klassiskt symtom på schizofreni. Jag har levt med en schizofren person och det var starka variationer i personlighet, preferenser osv beroende på vilken sjukdomsfas han befann sig i.

Edit: AL har erkänt att han skakat HA. Han har berättat om att han upplevt sig ha drömt det. Schizofrena personers minnen av det som hänt under aktiv psykos kan ofta upplevas som minnet av en dröm. AL har skakat HA.

Citat:
Ursprungligen postat av Florman
´Precis, det är ju en "riktig" kamera där man beräknar skärpedjupinställningar och grejer, så hon lär inte ha IQ under det normala, vilket det kunnat vara tal om ifall bilderna tagits med en mobilkamera och lagt på mobilfilter.

Däremot är hon obildad och "white trash", men det är en annan sak.
Hög IQ är värdelöst utan bildning. Att förstå en systemkamera är inte detsamma som att förstå ett barn.

Citat:
Att hon inte ska ha "tänkt på" att berätta för 1177 att hon kändes trasig i kroppen, är ju kvalificerat skitsnack. Hon har gång på gång medvetet undanhållit sånt som tyder på misshandel eller betytt att de måste åka in akut. Hon har varit helt schizo hon också, konstant stått med ena foten hos sjukvården och klagat, men inte vågat berätta det väsentliga för adekvat vård.
Jag har skrivit det förut och jag skriver det igen: Jag har glömt bort extremt viktig medicinsk information om mig själv i kontakt med vården (läkemedelsintolerans). Jag har blivit allvarligt sjuk till följd av det. Att du inte förstår hur något skulle kunna ske betyder inte att det är omöjligt.
Senast redigerad av CharlieR 2017-05-27 kl. 10:03.
Citera
2017-05-27, 10:02
Medlem
Citat:
Jo, diagnoserna finns på papper. Båda är utredda. A har konstaterad ADHD, E har konstaterad ADD.

Pappans familj säger ju att hans diagnos inte finns på papper, vilket är så jävla konstigt. Men han kan ju fått diagnosen utan att ha fattat att han fått den, för han har ju fått medicin, vilket man inte får utan diagnos, iaf inte den typen av medicin.
Citera
2017-05-27, 10:04
Medlem
CharlieRs avatar
Citat:
Pappans familj säger ju att hans diagnos inte finns på papper, vilket är så jävla konstigt. Men han kan ju fått diagnosen utan att ha fattat att han fått den, för han har ju fått medicin, vilket man inte får utan diagnos, iaf inte den typen av medicin.
Han får Abilify och det ges mot psykos. Han har uppgett att han tar medicin mot psykos.
Citera
2017-05-27, 10:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CharlieR
Han får Abilify och det ges mot psykos. Han har uppgett att han tar medicin mot psykos.

Vad tog han mot ADHD då? För den medicinen slutade han ju att ta eftersom hans granne körde nån självhjälpsmetod där man struntade i medicinen. Abilify ges också mot ADHD ibland.

Jävla virrvarr med dessa diagnoser och mediciner tycker jag.
Citera
2017-05-27, 10:14
Medlem
Citat:

Hög IQ är värdelöst utan bildning. Att förstå en systemkamera är inte detsamma som att förstå ett barn.

.

Hög IQ har hon knappast, men inom normalvariationen. Kameragrejen är väl kanske egentligen bara en typisk hang up som autister kan drabbas av och där är de typ smarta inom ett område, men rätt värdelösa inom andra och särskilt inom det emotionella och eftersom ett spädbarn kommunicerar med känslor kan det väl bli jävligt fel om man då är extremt avstängd på den punkten. Inte särskilt bra för ett spädbarn om mamman stänger av och "går in i en bubbla" när det blir för jobbigt.
Citera
2017-05-27, 10:19
Medlem
Citat:

Jag har skrivit det förut och jag skriver det igen: Jag har glömt bort extremt viktig medicinsk information om mig själv i kontakt med vården (läkemedelsintolerans). Jag har blivit allvarligt sjuk till följd av det. Att du inte förstår hur något skulle kunna ske betyder inte att det är omöjligt.

Nej, men det blir ändå extremt spekulativt och blir så avvikande att det är svårt att se att sjukvården inte skulle ha reagerat på två så uppenbart förvirrade människor helt utan koll. De måste ju varit rätt vana vid att berätta för sjukvårdspersonal om H:s beteende och krämpor menar jag. Men ingen har inom sjukvården tolkat det som att här har vi två gravt störda personer, bara nån vag känsla av förlossningspsykos hos nån sköterska.
Citera
2017-05-27, 15:17
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Hon har extremt stark trovärdighet. Inte för att hennes berättelse i sig är trovärdig för det är den inte i normala människors ögon (som jag skrivit utförligt om tidigare i tråden så är hennes berättelse dock fullt logisk för en person med liknande funktionsnedsättningar som EA). Hennes trovärdighet är stark för att det hittills inte finns ett enda tillfälle då det framkommit att hon ljuger. AL ljuger i förhör och ändrar sin version. EA har gjort rättelser angående kronologin i sin version efter att ha tagit del av utredarnas tidslinje, och detta är det absolut närmaste hon kommit till att ha farit med osanning. Att virra ihop vilken dag och tid saker skett är inte särskilt konstigt. EA är olämplig som förälder på grund av bristande mognad och kunskap, men det betyder inte att hon är kriminell och det finns faktiskt ingenting som tyder på att hon ljugit. AL lider helt uppenbart av schizofreni, han redogör för sjutton för aktiv psykos. Det är möjligt att han inte ljuger (eftersom han är psykotisk) men det är AL som orsakat HAs död, det är jag övertygad om.

Min gissning är att EA går fri och att AL döms till rättspsykiatrisk vård.

Ja du verkar också tro på allt de säger. För de är ju så ärliga där de sitter eller hur?
Och A ja han hallucinerar förstås och har schizofreni enligt dig, du tror inte att han försöker klara sig undan fängelse och hon med?
Hade de varit så psykiskt sjuka båda två hade de inte behövt sitta häktade så länge, för du verkar inte tro att de har blivit undersökta av en psykiater under tiden de suttit häktade?
Du är väldigt naiv när du tror på EA är oskyldig.
I vilket fall så har hon motsagt sig minst en gång, då hon sa att hon inte ville lämna Hailey i gungan ens för en liten stund för hon behövde ha henne i sin närhet hela tiden, samtidigt så går hon och lägger sig varje kväll och lämnar dottern hos pappan..väldigt konstigt eller hur, då hon inte kunde vara ifrån dottern ens en liten stund?
Är inte det motsägelsefullt om något av henne?

Nej en manipulativ äcklig person är vad hon är och hon förtjänar inte att kallas mamma.
Garantansvaret kommer hon knappast undan, även om hon frikänns för fysisk misshandel av dottern?
Ett sånt litet barn som hon är så nära så hon till och med ammat henne, men hon har noll koll på att hon blivit misshandlad, det scenariot är försvinnande litet och det är en av orsakerna som hon sitter där hon sitter nu!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in