Citat:
Jag sa inte att hon var iskall i förhören. Jag sa att hon var iskall på rättegången.
Jag har läst förhören med både E och A och jag det jag kan lägga ihop med hennes förhör i häktet och i rättegången är att jag tror inte en sekund att hon är oskyldig.
Hon sa vid ett tillfälle under rättegången att när det knakade i H så ville hon åka in till sjukhuset men att A inte tyckte det behövdes för han kände ingenting (han kände det först på kvällen) och att H inte hade ont för att hon inte var ledsen. Men en stund senare när åklagaren visade en bild på H i gungan så sa E att hon satt henne i gungan för hon var extra gnällig den dagen och satt hon i gungan så var hon tyst.
Så hur ska hon ha det?
Hon ringde även till 1177 den dagen och det ENDA hon berättade om var att H inte ville äta. Hon åt extremt dåligt den dagen och åklagaren frågade varför hon inte berättade om knakandet, blåmärkena och slemmet också och E skyllde på att hon inte tänkte på det??
Hon kunde inte mata H på hela dagen, kommer inte ihåg exakta siffror nu men det var mellan 30-50 ml varje måltid. Men sen helt plötsligt när hon ringde 1177 så hade A fått i henne 90 och då behövde de inte åka in.
Jag kan bara tala för mig själv. Men om ett barn äter dåligt när jag matar VARJE ggn och någon annan får i barnet ordentligt med mat så hade jag inte litat blint på det. Då hade jag velat se att barnet verkligen äter så bra som den personen säger. Jag tror att A ljög om hur mkt H åt på nätterna för att slippa åka till sjukhuset.
Tyvärr hann de inte börja med A innan jag var tvungen att gå så jag har ingen uppfattning om hur han agerade när han blev förhörd så jag kan bara säga hurdan hon var.
Däremot satt A:s advokat och viskade saker till A och skrattade/fnissade vid flera tillfällen och det tycker jag är lite märkligt beteende men jag vet inte vad som sas. Han satt mest och skakade med benet och skrev i den stora högen med papper han hade framför sig när E förhördes.
Edit: stavfel
Jag har läst förhören med både E och A och jag det jag kan lägga ihop med hennes förhör i häktet och i rättegången är att jag tror inte en sekund att hon är oskyldig.
Hon sa vid ett tillfälle under rättegången att när det knakade i H så ville hon åka in till sjukhuset men att A inte tyckte det behövdes för han kände ingenting (han kände det först på kvällen) och att H inte hade ont för att hon inte var ledsen. Men en stund senare när åklagaren visade en bild på H i gungan så sa E att hon satt henne i gungan för hon var extra gnällig den dagen och satt hon i gungan så var hon tyst.
Så hur ska hon ha det?
Hon ringde även till 1177 den dagen och det ENDA hon berättade om var att H inte ville äta. Hon åt extremt dåligt den dagen och åklagaren frågade varför hon inte berättade om knakandet, blåmärkena och slemmet också och E skyllde på att hon inte tänkte på det??
Hon kunde inte mata H på hela dagen, kommer inte ihåg exakta siffror nu men det var mellan 30-50 ml varje måltid. Men sen helt plötsligt när hon ringde 1177 så hade A fått i henne 90 och då behövde de inte åka in.
Jag kan bara tala för mig själv. Men om ett barn äter dåligt när jag matar VARJE ggn och någon annan får i barnet ordentligt med mat så hade jag inte litat blint på det. Då hade jag velat se att barnet verkligen äter så bra som den personen säger. Jag tror att A ljög om hur mkt H åt på nätterna för att slippa åka till sjukhuset.
Tyvärr hann de inte börja med A innan jag var tvungen att gå så jag har ingen uppfattning om hur han agerade när han blev förhörd så jag kan bara säga hurdan hon var.
Däremot satt A:s advokat och viskade saker till A och skrattade/fnissade vid flera tillfällen och det tycker jag är lite märkligt beteende men jag vet inte vad som sas. Han satt mest och skakade med benet och skrev i den stora högen med papper han hade framför sig när E förhördes.
Edit: stavfel
Men om du nu läst FUP. Kolla s 3622, förhör med E:
"O jag är rädd att jag blir så här typ autistiskt av mig. Vilket jag inte vill bli under rättegången.
---
– Så här asså jag, jag kan när det blir för jobbigt. Nånting är för jobbigt så kan jag liksom gå in i mig själv. Så här, stänga av. Som att gå in i en liten bubbla för att skydda mig
själv. O det är asså det, det sker så naturligt. Att jag vet inte om jag kommer liksom
kunna motarbeta det för att jag vill inte liksom göra det då. Det, det kan va en fördel o
det kan va skönt att kunna göra det ibland. Men det känns som att på en rättegång så är inte det rätt tillfälle för att då behöver jag hänga med på va det är som händer."
Det förklarar en del. I diagnosen ADD är det också vanligt med samsjuklighet i form av ångest och depression, något som kan påverka båda initiativförmåga och självkänsla. Tycker det är tydligt med E att hon varit rätt undergiven mot A, låtit honom styra och veta bäst när det gäller allt möjligt. Han har upprepade gånger vägrat söka vård även för allvarliga symtom hos H –*allt enligt Es historia.
Jag är rätt böjd åt att tro på Es oskuld, faktiskt. På grund av att så mycket pekar mot A: hans märkliga sexuella böjelser, höga porrkonsumtion, hans schizoida hallucinationer, hans dokumenterat våldsamma beteende samt exflickvännens berättelse som i mångt och mycket bekräftar Es version.
Jag har läst så gott som hela FUP nu och det enda jag hittills sett som är graverande för E är As mammas berättelse, samt sjukvårdens vittnesmål om att de noterat anknytningsproblem hos mamman. Något mer kan jag inte hitta. Och till sist: det som verkligen talar för Es oskuld är att hon googlat så mycket kring dotterns symtom, blåmärken, leukemi etc. Varför skulle hon göra det om hon visste var blåmärkena kom ifrån? Och varför skulle hon starta en tråd på Familjeliv om sin oro över dotterns blåmärken??
A har ju i princip bara använt internet för att surfa på porr, spel och liknande.
Senast redigerad av newbiecracker 2017-05-27 kl. 00:54.
Senast redigerad av newbiecracker 2017-05-27 kl. 00:54.