2017-05-28, 13:44
Medlem
RickRozays avatar
Det är väl Kuhnkes jävla val om hon orkar med en impulsiv mellanösternare som stirrar så fort dom ser en kvinna och inte kan göra något med sin tillvaro annat än att hänga med familjen.
Citera
2017-05-28, 13:48
Medlem
PeaceOnEarths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie
De har tre döttrar i lämplig ålder, mellan 10-15 år om jag räknar rätt. Så inte en chans att man vågar släppa brunstige Abdullah 35 år in på livet.
http://stoppapressarna.se/svenskt/al...med-sin-familj

Man har säkert hittat en välartad afghansk tjej som gratis får ta hand om barnen i utbyte mot husrum.
Lite mer
Citat:
För att få vardagen att gå ihop letar familjen just nu efter en barnpojke eller barnflicka som kan hjälpa till att "få ordning på deras liv". Men trots att tillvaron är på väg att falla samman berättar Alice att hon tidigt bestämde sig för att inte ha dåligt samvete över att hon inte har så mycket tid över för familjeliv. [...]

Alice Bah hinner inte med familjen
Den politiska karriären tar upp all tid
Citera
2017-05-28, 13:49
Medlem
Kobolds avatar
Finns det något egentligt nyhetsvärde i detta? Alice Bah Kuhnke skryter lite om sin enorma medmänsklighet. Vem bryr sig?
Citera
2017-05-28, 13:49
Medlem
BoJackHorsemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RickRozay
Det är väl Kuhnkes jävla val om hon orkar med en impulsiv mellanösternare som stirrar så fort dom ser en kvinna och inte kan göra något med sin tillvaro annat än att hänga med familjen.

Nu tillhör ju inte Afghanistan mellanöstern och är de ensamkommande så hänger de i regel med andra som stirrar på brudar och har per definition inte någon familj.
Citera
2017-05-28, 13:51
Medlem
Guru-Gurus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LivingOnlyOnce
Motsägelse? Varför skylta med det om du inte vill berätta om det?
Hon är politiker och som sådan talar hon med kluven tunga.
Citera
2017-05-28, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Jag tror på fullaste allvar att Alice Bah har skaffat sig en afghansk hund. Inget annat.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Afghanhund

"En ny familjemedlem med bakgrund i Afghanistan". Hyckleri på högsta nivå.

Men varför då säga "det vil jag inte svara på, det är privat", när man får frågan om man kan berätta mer om sin nya familjemedlem? Ska en jävla afghanhund vara så känsligt? Man kan väl säga NÅGOT om en hund, att den är morgonpigg, busig eller vad som helst, men att vara knäpptyst? Märkligt beteende. I så fall VILL hon ju att folk ska tro det är en människa.
Citera
2017-05-28, 14:01
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Men varför då säga "det vil jag inte svara på, det är privat", när man får frågan om man kan berätta mer om sin nya familjemedlem? Ska en jävla afghanhund vara så känsligt? Man kan väl säga NÅGOT om en hund, att den är morgonpigg, busig eller vad som helst, men att vara knäpptyst? Märkligt beteende. I så fall VILL hon ju att folk ska tro det är en människa.
Jag tror hon helt enkelt insåg det absurda i att börja prata om sin nya jycke och därför valde "inga kommentarer" som utväg. Men inte fan är det en människa hon skaffat. Då skulle personen stå skriven på någon av hennes adresser. Hade det handlat om en inneboende afghan, säger man väl knappast familjemedlem. Nej, det hela passar in på en hund. En afghans hund.
Citera
2017-05-28, 14:10
Medlem
RickRozays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BoJackHorseman
Nu tillhör ju inte Afghanistan mellanöstern och är de ensamkommande så hänger de i regel med andra som stirrar på brudar och har per definition inte någon familj.
Nej, Afghanistan är väl inte Syrien, men det är inte Östeuropa, heller. Migranten i fråga hänger väl med Kuhnkes hushåll.
Citera
2017-05-28, 14:13
Medlem
Ett satiriskt inlägg på Facebook från en politisk sida menar att den nya familjemedlemmen helt enkelt är en afghanhund....

Hade inte förvånat mig om det är sant.
Citera
2017-05-28, 14:17
Bannlyst
Bara en? I egenskap av miljöterrorist med riksdagslön bör hon kunna ta emot iaf tvåsiffrigt. Skärpning.
Citera
2017-05-28, 14:19
Medlem
Skogsvattes avatar
Jag skulle satsa pengar på att Neger-Alices husafghan förmodligen är ett av de handfull riktiga flyktingbarn som kom till Sverige i åldrarna 1-10. Förmodligen en flicka.

Jag ville ju se henne ta hem en brunstig hazar med ensamkommandeflyktingbarnfrisyr, som våldtar hennes döttrar. Sent skall syndaren vakna.
Citera
2017-05-28, 14:32
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kobold
Finns det något egentligt nyhetsvärde i detta? Alice Bah Kuhnke skryter lite om sin enorma medmänsklighet. Vem bryr sig?

Det har ett visst intresse

"MP-kongressens beslut: Ensamkommande ska få permanent uppehållstillstånd"

Då de afghanska skäggbarnen är och har varit en kostsam grupp för oss skattebetalare. Denna grupp har också visat sig ha stora missbruk/beroende problem med opiater.
De ligger också bakom en hel del uppmärksammade fall av våldtäkter och sexuella trakaserier.

Så om Alice ger sken av att hon öppnat sitt hem för någon från Afghanistan så har det ett visst intresse.

Är det sant? Ljuger Alice? Glider hon på sanningen? Vill hon med detta ta PR poäng till MP? Eller är det genuint empati som ligger bakom. Ska MPs politiker slå Ms öppna hjärtan med att öppna sina hus och hem?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in