2017-05-27, 15:32
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Exxus
Kolla geolokaliseringen och bedöm själv
Vad menar du? Jag kan inte arabiska, berätta vilka bevis du anser finns där.
Citat:
Var är dina bevis?
Där finns en massa faktauppgifter, detaljer, och en film som gör det hela trovärdigt.
Citera
2017-05-27, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Vad menar du? Jag kan inte arabiska, berätta vilka bevis du anser finns där.

Där finns en massa faktauppgifter, detaljer, och en film som gör det hela trovärdigt.

Det står på engelska med beskrivning samt länkar till dessa, vill du inte läsa detta får det stå för dig.

Sedan står det inget konkret i artiklarna
Citera
2017-05-27, 16:06
Bannlyst
varför nämner inte RT ett ord om isis konvojen som amerika räddade i raqqa som ryssland bombade skiten ur.......något som inte stämmer

kurderna har svikit de goda....dom skulle aldrig låtit isis fly...
Citera
2017-05-27, 16:59
Medlem
Kebabfysikers avatar
Stora framgångar för SAA i Aleppo och östra Homs. Nu jävlar är det skottpengar på IS-terrorister och jihadister.
Citera
2017-05-27, 17:36
Bannlyst
totalt jävla brutalt...Ryssarna vaporiserar 120 ISIS djur och 32 fordon på väg till Palmyra https://www.youtube.com/watch?v=OuvkzFCu9eU

riktiga män i ryssland som inte tar någon skit...till skillnad ifrån fjollorna i våra feminiserade, förfittade västländer där dialogpolisen bjuder ISIS på korv med bröd.
Citera
2017-05-27, 17:47
Medlem
Kebabfysikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cybernetics.Visor
totalt jävla brutalt...Ryssarna vaporiserar 120 ISIS djur och 32 fordon på väg till Palmyra https://www.youtube.com/watch?v=OuvkzFCu9eU

riktiga män i ryssland som inte tar någon skit...till skillnad ifrån fjollorna i våra feminiserade, förfittade västländer där dialogpolisen bjuder ISIS på korv med bröd.

Sådärja. Det är precis sådär man ska handskas med terrorister. Inget gulligullande med socialkärringar och genusteoretiker.
Citera
2017-05-27, 21:12
Avslutad
Citat:
Haha! Härligt att se och helt väntat att kurderna under USA:s kommando skulle låta IS lämna Raqqa.

Här står det att 120 IS-krigare dödades och bekräftas Ryssland agerade på underrättelser om en överkommelse mellan SDF och IS:

http://en.mehrnews.com/news/125600/Russian-airstrikes-kill-120-ISIL-terrorists-fleeing-from-Raqqa

Kurderna har aldrig helt kämpat emot IS. Kan förklara hur deras "krig" mot IS sett ut: USA beodrar IS att lämna ett område, ta i detta fall tex Raqqaa.
USA ger direktiv till IS om att vända fokus på Assad och bara lämna en handfull terrorister så det ska se ut som att kurderna faktiskt krigar och bara erövrar mark efter mark. Kurderna tar över mark men det är inte ett ärligt krig, IS kanske består av 5- 15 snubbar mot flera hundra kurder. Slaget är givet för kurders del, dels så kommendrar USA kurderna.
När kurderna tagit över mark och "befriat" stad/ städer en efter en så kommer det upp som en stor nyhet på aftonbladet om hur duktiga kurderna är och är enda verktyget.

Assad har slagits mot IS i över 6 år. Men jag ser inte som att Assad slåss mot IS utan mot USA.
Assad har hållit stånd under så många år och likviderat fler IS horor än vad kurderna har gjort nånsin. Men Hizbullah har också bidragit till hjälp. Har du nåns
in läst eller hört att Assad göra framgång mot IS?
Kurderna med USA:s hjälp är snart klara med vad deras mål är, vi ska se saninngen sinom tid. I två dagar har kurderna fått tunga vapen, vad du kan tänka dig när de närmar sig mot slutet av kriget. Vad ska kurderna med det till? Du läste själv om att kurderna förhandlade med IS om att lämna Raqqa. Var ska IS ta vägen? Försvinna till tomma intet eller få leva om de krigar mot Assad?

Erdogan och Putin vi vetskap om kurdernas förhandlingar om Rakka och hade ett telefonmöte, antagligen om det här.

Tro mig, Erdogan har självklart gjort fel flera gånger om, han är inte Putin.
Putin är bara en smart person, är en fd agent jämfört med Erdogan som inte har något sånt i bagaget. Med vad Erdogan har gjort som varit rätt från början är att han hela tiden försökt sätta stopp för kurdernas framfart och det står jag bakom tills sista man. Behövs det så åker även jag för att strida mot världens lömskaste folkslag som någonsin funnits i den här planeten.
Citera
2017-05-27, 21:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Cybernetics.Visor
varför nämner inte RT ett ord om isis konvojen som amerika räddade i raqqa som ryssland bombade skiten ur.......något som inte stämmer

kurderna har svikit de goda....dom skulle aldrig låtit isis fly...

Handlar inte om att låta IS fly det handlar om att IS ska istället fokusera sig på Assad.
Citera
2017-05-27, 23:16
Medlem
LivingOnlyOnces avatar
Karta över situationen i östra Aleppo.

https://pbs.twimg.com/media/DA27a4HXsAEyNgD.jpg:large
Citera
2017-05-28, 01:26
Medlem
Citat:
Vilka bevis fanns det på din sida?

Oj. Är det killen som pratar konspirationer som att valet var på riktigt, att det ligger pipelines bakom hela konflikten, att USA knappt bombar IS etc som nu gapar efter källor?

Humor.
Citera
2017-05-28, 01:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CAKARIM
Kurderna har aldrig helt kämpat emot IS. Kan förklara hur deras "krig" mot IS sett ut: USA beodrar IS att lämna ett område, ta i detta fall tex Raqqaa.
USA ger direktiv till IS om att vända fokus på Assad och bara lämna en handfull terrorister så det ska se ut som att kurderna faktiskt krigar och bara erövrar mark efter mark. Kurderna tar över mark men det är inte ett ärligt krig, IS kanske består av 5- 15 snubbar mot flera hundra kurder. Slaget är givet för kurders del, dels så kommendrar USA kurderna.
När kurderna tagit över mark och "befriat" stad/ städer en efter en så kommer det upp som en stor nyhet på aftonbladet om hur duktiga kurderna är och är enda verktyget.

Assad har slagits mot IS i över 6 år. Men jag ser inte som att Assad slåss mot IS utan mot USA.
Assad har hållit stånd under så många år och likviderat fler IS horor än vad kurderna har gjort nånsin. Men Hizbullah har också bidragit till hjälp. Har du nåns
in läst eller hört att Assad göra framgång mot IS?
Kurderna med USA:s hjälp är snart klara med vad deras mål är, vi ska se saninngen sinom tid. I två dagar har kurderna fått tunga vapen, vad du kan tänka dig när de närmar sig mot slutet av kriget. Vad ska kurderna med det till? Du läste själv om att kurderna förhandlade med IS om att lämna Raqqa. Var ska IS ta vägen? Försvinna till tomma intet eller få leva om de krigar mot Assad?

Erdogan och Putin vi vetskap om kurdernas förhandlingar om Rakka och hade ett telefonmöte, antagligen om det här.

Tro mig, Erdogan har självklart gjort fel flera gånger om, han är inte Putin.
Putin är bara en smart person, är en fd agent jämfört med Erdogan som inte har något sånt i bagaget. Med vad Erdogan har gjort som varit rätt från början är att han hela tiden försökt sätta stopp för kurdernas framfart och det står jag bakom tills sista man. Behövs det så åker även jag för att strida mot världens lömskaste folkslag som någonsin funnits i den här planeten.

Du är väl inte seriös med ditt inlägg hoppas jag?

Fakta är att kurderna stridit stenhårt mot IS. De var sjukt tillbakatryckta i Kobane t.ex.

Assad däremot, har satsat på FSA istället för IS. Vilket är smart då hans enda chans är att tvinga världen att välja mellan honom och IS.

Din "logik" håller inte. Överhuvudtaget.
Citera
2017-05-28, 01:39
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Vilka bevis fanns det på din sida?
Han har aldrig skrivit att det finns "bevis", utan att sanningen inte är klarlagd och insinuerar därför att man bör avvakta. Det är ett förnuftigt ställningstagande. Du beter dig som ett dagisbarn.
Se här:
Citat:
En del som geolokaliserat det säger att de kom ifrån sydväst om Palmyra mot deir ezzor, en del säger ifrån raqqa

Så vad som är sant är inte klarlagt, det tjänar uppenbart olika intressen beroende på hur man kan spinna denna berättelse
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in